مقالات نهال, نهال, نهال گردو

آشنایی با ژنتیک نهال گردو چندلر

آشنایی با ژنتیک نهال گردو چندلر

در این مقاله از وب سایت فروش نهال سالم نهال به آشنایی با ژنتیک نهال گردو چندلر ? خواهیم پرداخت. گردو چندلر؛ از گردوهای رقم دیرگلی می‌باشد که پروش‌آن در زیست‌بوم‌های نسبتا معتدل تا نسبتا سردسیر بازخورد خوبی را نشان‌داده‌است. این گردو از ارقام خود بارور نمی باشد. همچنین نیاز به یک شریک جنسی دارد تا گرده افشانی آن کامل عملیاتی شود. در شرایط برای کاشت Chandler walnut seedlings؛ برای هر حدودا 5 تا 10 نهال گردویی که کاشته می شود یک رقم گردو را می توان برای این عمل در نظر گرفت که از دیر باز گردوی فرانکت برای این گردافشانی توصیه شده است.

میزان مقاومت نهال گردو چندلر

مهم‌ترین مبحثی که می‌بایست باغداران قبل‌از خرید نهال گردو چندلر؛ به‌آن توجه‌نمایند ، میزان‌مقاومت نهال‌ها به سرما و خشکی می‌باشد. زیرا نهال گردو چندلر؛ همانند نهال گردو فرنور تحمل نسبتا خوبی به سرمای بهاره دارند و به علت دیر گل ده بودن می توانند سرما را به عاملی جهت رشد تبدیل نماییند.قیمت نهال گردو این دو رقم هم بسیار شبیه به یکدیگر می باشد.

قیمت نهال گردو چندلر پیوندی

چندلر؛ یکی از محبوب و قدیمی ترین گردو های آمریکایی در کشاورزی و باغداری نوین جهان می باشد . شاید اگر محققان آمریکایی دست به اصلاح این نهال نمی کردند؛ هیچ گاه سودی زیادی برای پرورش گردو نصیب باغداران نمی شد زیرا با دست ورزی کردن توانستند تا حد مطلوبی به مقاومت در برابر سرمای این نهال بیافزایند و از سویی گردوهای با کیفیت تولید نمایند ، پس طبیعی می باشد که قیمت نهال گردو چندلر پیوندی؛ نسبت به سایر ارقام نهال گردو کمی گران تر باشد .

رشد نهال‌گردو چندلر

نهال‌گردو چندلر؛ از فاکتور های رشد خوبی برخوردار است ؛ قامت این نهال متوسط و نسبتا پایه کوتاه می باشد و به شکل نیمه قائم رشد دارد . دارای گردوهایی با مغز سفید و پوست کاغذی همچنین با برگ هایی نسبتا بزرگ و پر رنگ ، توانسته گردوی چندلر، دل باغداران را به دست بیاورد. در پاییز نیاز به خواب زمستان و سرما دارد و از همین جهت در بهار دیر تر گل دهی را آغار می کند و باردهی گردو دیر رس بوده و عملکرد بسیار مطلوبی را از خود نشان داده است.

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *