مقالات نهال, نهال

مزایای نهال گردو پیوندی چیست؟ ?

مزایای نهال گردو پیوندی چیست؟ ?

مزایای نهال گردو پیوندی چیست؟ ?

بدون شک باغداران حرفه‌ای از مزایای نهال گردو پیوندی آگاه هستند. افرادی که به‌عنوان باغدار صاحب باغ و زمین هستند، برای رسیدن به سود بیشتر حاصل از فروش محصولات باغ، به پرورش بذرها و درختان مختلفی می‌پردازند. به طور کلی پرورش نهال گردو ، نسبت به بذر گردو مراحل بسیار آسان تری در احداث باغ گردو دارد. با این حال بسیاری از باغداران برای دریافت محصولی باکیفیت از ابتدای کار با پرورش بذر، رسیدگی به باغ و درخت‌ های موجود در آن را بر عهده می‌گیرند.

ارزش بالای درخت گردو پیوندی

نهال گردو روی شاخه های سبز دلار رشد می کند. این پیشنهاد از ارزش بالای درخت گردو پیوندی حکایت می کند. بهترین نهال گردو مطمئناً شما را به بهترین برداشت گردو نزدیک می کند. انتخاب بهترین نهال گردو از بین انواع نهال گردو به وضعیت و شرایط شما وابسته است. این بدان معنی است که در هر منطقه از ایران می توان یک نوع را برای خرید بهترین نهال گردو نام برد. خرید نهال گردو به اندازه دلار پرسود است.

تفاوت نهال گردو پیوندی و بذری

از عمده ترین تفاوت‌هایی که بین این دو نهال وجود دارد، این‌است که نهال گردو پیوندی؛ حاصل تغییرات ژنتیکی می‌باشد. همین امر سبب شده است تا درختان گردو حاصل از نهال‌های گردو پیوندی، باردهی بیشتری داشته باشند. اما نهال گردوی پایه بذری، نمی‌تواند باردهی زیادی داشته باشد و محصول کمتری تولید خواهد کرد.

مزایای خرید نهال گردو پیوندی در مقابل با خرید گردو بذری

  • نهال گردو معمولاً عملکرد و بار دهی پایدار ندارند. به این معنی که در یک سال می توانند بازده خوبی داشته باشند و ممکن است در یک سال دیگر درخت گردو بازده کمی داشته باشد.
  • مورد بعدی تعداد میوه های درخت گردو است. درختان گردو پیوندی حداقل دو تا سه برابر بیشتر از نهال های پایه بذری باردهی می کنند.
  • علاوه بر این،  نهال گردوی پیوندی به هیچ جنسیت خود را تغییر نمی دهد، بنابراین تعداد باردهی آن حفظ می شود.
  • اختلال در زمان گلدهی، زمان رسیدگی و تفاوت به مقاومت به بیماری ها، جزیی از مشکلات این باغ ها بوده و همین موضوع مشکلاتی را در مدیریت باغ به همراه دارد.
    امّا با استفاده از نهال های پیوندی، می توان باغ یکنواخت و یکدستی را از نظر ارقام احداث کرد و با به کارگیری روش های صحیح باغداری، ضمن کاهش هزینه های تولید، محصول مرغوب و باکیفیّتی را روانه بازار کرد.

نکات مهم حین پیوند زدن نهال گردو

 در همان ابتدای امر، نهال درخت گردویی، را انتخاب کنید که قابلیت پیوند خوردن را داشته باشد. پس برای تحقق این امر، آشنایی با انواع نهال گردو، برای شما اهمیت پیدا می‌کند.

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *