مقالات نهال, نهال گردو

همه چیز درباره کاشت نهال گردوی اسرائیلی ?

همه چیز درباره کاشت نهال گردوی اسرائیلی ?

همه چیز درباره کاشت نهال گردوی اسرائیلی ?

در این‌مقاله از وب‌سایت فروش نهال سالم نهال قصد‌داریم همه‌چیز درباره کاشت نهال گردوی اسرائیلی ? را به‌طور کامل ارائه دهیم. نهال گردو خوشه اسرائیلی؛ از ارقام پایه کوتاه است که باردهی بسیار خوبی دارد و این خود یکی از مزیت های بارز این رقم در مقایسه با دیگر انواع می باشد.

ویژگی های کاشت گردو اسرائیلی:

به لحاظ ظاهری درخت گردو اسرائیلی؛ دارای برگ های کشیده به رنگ سبز پر رنگ است و میوه آن نسبت به دیگر انواع متوسط و بیضی شکل است این گردو در هنگام رشد شاخ و برگ فراوانی در می آورد. نهال گردو اسرائیلی؛ دو پوسته دارد که یکی پوسته بیرونی گردو است که نرم تر است و به رنگ سبز است که در زمان رسیدن دچار ترک خوردگی می شود و به راحتی قابل جدا شدن است اما پوسته دیگر که مغز در درون آن قرار دارد سخت تر است،البته این پوسته سخت در نژاد های مختلف متفاوت است در گردو این پوسته کاغذی و نازک می باشد.

اصول ابتدایی کاشت گردو اسرائیلی:

  • اولین مرحله آماده کردن زمین مناسب با شخم اصولی و زهکشی مناسب است .
  • سپس حفر گودال هایی با عمق مناسب که در واقع برای کاشت نهال هر چقدر عمق بیشتر باشد ریشه محکم تر خواهد بود.
  • معمولا تا عمق نهایت 70 سانتی متر 1 متر کافی می باشد.
  • نهال گردو خوشه اسرائیلی به دلیل شاخ و برگ گسترده ای که در زمان رشد در می آورد باید با فاصله مناسب کشت شود که معمولا این فاصله 7*7 متر خواهد بود.

خاک و آب مناسب این نهال های گردو

بهترین نوع خاک برای رشد گردو اسرائیلی، خاک های ماسه ای و اسیدی می باشد. قبل از خرید باید حتما میزان سرمای زمستان در نظر گرفته شود و نهال با دمای محیط سازگار باشد،هر چند این رقم مقاومت خوبی به سرمای زمستان دارد اما توجه داشته باشید که گرمای زیاد و یا سرمای بیشتر از 10- به بافت گردو خوشه اسرائیلی؛ آسیب جدی وارد می کند. این نهال از درختان نور پسند می باشد. نیاز به آبیاری نهال گردو اسرائیلی؛ در فصل تابستان بیشتر است زیرا این نیاز در فصل زمستان و پاییز از طریق باران تامین می شود، توجه داشته باشید آبیاری در این دو فصل باعث سرمازدگی نهال می شود.

بهترین کود برای کاشت نهال گردوی اسرائیلی

کوددهی این رقم باید با آزمایش خاک انجام گیرد زیرا فقیر و غنی بودن خاک است که میزان تغذیه اصولی آن را مشخص می شود. هرس درخت گردو اسراییلی؛ را می توانید در فصل پاییز و بعد از برداشت محصول به منظور عملکرد و رشد بهتر نهال انجام دهید. زمان مناسب برای برداشت گردو با شرایط اقلیمی منطقه مشخص می شود در نژاد گردو خوشه ای غالبا شهریور زمان مناسب برداشت گردو می باشد.

رعایت نکات مهم از کاشت تا برداشت و تغذیه اصولی نهال گردو اسراییلی، در نهایت منجر به برداشت محصولی با کیفیت خواهد شد که اگر زود یا دیر نسبت به برداشت محصول اقدام کنید ممکن است از کیفیت مغز گردو کاسته شود در واقع زود چیدن گردو علاوه بر تیره ­شدن مغز،میزان پروتئین- کربوهیدرات و چربی موجود در مغز را نیز کاهش می دهد. گردو در زمان رسیدن دچار ترک خوردگی می شود و با یک تکان ساده به درخت به راحتی از شاخه جدا می شود.

شرایط پرورش نهال گردو اسرائیلی:

نهال گردو اسرائیلی؛ از جمله درختانی می باشند که در مناطقی با آب و هوای معتدل و سردسیر می توانند از رشد چشمگیر و ایده آلی بهره مند گردند. ایجاد بستر مناسب برای رشد این نهالها از جمله فعالیت های قابل قبول باغداران خواهد بود. خاکهای قابل نفوذ و سبک از جمله خاکهای بی نظیری برای کاشت گردو ،  به شمار می آیند. خاک هایی که از زهکشی مناسبی برخوردار هستند مانند: خاکهای لومی و شنی می توانند بهترین گزینه برای رشد  ایده آل و مطلوب نهال گردو اسراییلی؛ باشند. بهترین زمان برای کاشت این نهال ها فصل پاییز خواهد بود. نیاز به کود دهی ؛

عوامل تاثیر گذار در باردهی نهال گردوی اسرائیلی
  • اقدام به سم پاشی
  • نیاز به آبیاری
  • نیاز به هرس نمودن

و مواردی از این قبیل تاثیرات فوق العاده ای بر روی میزان باردهی درخت گردو خواهند داشت.

هرس درخت گردو خوشه ای اسرائیلی

هرس نمودن در این درخت گردو اسرائیلی اغلب در فصل پاییز صورت می گیرد که به دو شکل فرم دهی و باردهی امکان پذیر خواهد بود. نیاز به آبیاری در این نهالها باید با توجه به شرایط خاصی یورت پذیرد. زیرا در صورت غرقابی نمودن ریشه دچار گند زدگی و در نتیجه فساد آن خواهد شد. مقدار کم آبیاری در درخت گردو یا بطبع هر نهال دیگری مانند نهال گردو فرنور ، سبب خشک شدن درخت و از بین رفتن آن می شود.

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *