مقالات نهال, نهال, نهال گردو

همه چیز درباره آبیاری درختان گردو ?

همه چیز درباره آبیاری درختان گردو ?

همه چیز درباره آبیاری درختان گردو ?

آبیاری درختان گردو ? از مهم ترین مواردی است که هنگام پرورش درخت گردو، باید آگاهی کاملی در رابطه با آن داشته باشید. به طور کلی درخت گردو به میزان آب متوسطی نیازمند است که خوشبختانه در فصل زمستان از طریق بارش برطرف می گردد. ما در این قسمت از سالم نهال هر آنچه را که در رابطه با رشد نهال گردو و بهترین روش آبیاری درختان‌گردو نیاز است را بازگو خواهیم کرد.

روش های آبیاری درختان‌گردو

روش های آبیاری درختان گردو شامل چندین دسته می گردد که ما در وب سایت سالم نهال به شما معرفی می کنیم. سپس متناسب با شرایطی که برایتان فراهم است، می توانید به آبیاری محصولات خود بپردازید. البته نوع نهالی که انتخاب می نمایید، نیز بی تاثیر نخواهد بود.

آبیاری به روش قطره ای

از  روش های قابل توجه جهت آبیاری درختان گردو، روش قطره ای است. در این حالت همانطور که از نامش نیز پیداست، آب به صورت قطره ای با سرعت و حجم کمی وارد خاک می گردد. این روش نیز از باز دهی بالایی برخوردار بوده و آب کم کم به عمق ریشه درختان نفوذ می کند

آبیاری حوضچه ای

در این روش شما می توانید در میان درختان با ایجاد جویی همانند حوضچه به آبیاری درختان بپردازید. آبیاری حوضچه ای نیز برای خود مزایا و معایبی دارد که در مصرف آب نیز صرفه جویی می شود.

آبیاری به روش غرقابی

روش غرقابی یکی از بهترین روش های آبیاری درختان گردو محسوب می گردد. به این صورت که آب به لایه های عمیق خاک نفوذ کرده و ریشه درختان تا مدت طولانی رطوبت خواهند داشت. این روش یک نکته منفی دارد که آن نیز می توان به مصرف بیش از حد آب اشاره کرد. ولی در نهایت درختان به میزان کافی آبیاری خواهند شد.

روش مقرون به صرفه آبیاری درخت گردو

اگر می خواهید بدانید در میان این گزینه ها بهترین روش که هم از نظر آبیاری با صرفه باشد و هم ریشه درختان و نهال به خوبی آبیاری گردد کدام است، ما به شما دوستان آبیاری قطره ای را معرفی می کنیم. این روش علاوه بر اینکه بهترین روش آبیاری درختان گردو محسوب می گردد، بسیار مفید و کم هزینه نیزمی باشد.آب به میزان لارم خود را به تمام بخش های درخت می رساند.

زمان مناسب برای آبیاری درختان‌گردو

 یکی از موضوعات با اهمیت در آبیاری درختان گردو می باشد، زمان مناسب برای آبیاری درختان گردو است. زمان آبیاری درختان گردو، بسته به منطقه ای است که شما در آن زندگی می کنید، متفاوت است. شما باید در ماه هایی همچون خرداد، تیر، مرداد و شهریور آب مورد نیاز جهت رشد را به اندازه کافی فراهم نمایید. خرداد ماه زمانی است که درخت به رشد خود می رسد، که در صورت کم آبی میوه به رشد مطلوب خود نمی رسد و میزان باردهی کاهش می یابد.

میزان آب مورد نیاز برای درخت گردو

برای حفظ و رشد درختان گردو یکی از مهم ترین فاکتورهایی که باید به آن توجه نمایید، میزان آب مورد نیاز برای درختان گردو است. درختان گردو جهت رشد، مقداری با سایر گیاهان تفاوت دارند. این گیاهان علاوه بر اینکه به رطوبت کم حساس می باشند و باید میزان قابل توجهی آب داشته باشند به رطوبت بیش از حد نیز واکنش منفی نشان می دهند، اگر میزان آبیاری شما نادرست باشد مسلما تاثیر مخربی بر محصولات شما خواهد گذاشت میزان آب لازم برای درختان گردو بستگی به عوامل متعددی دارد. به طور مثال: نوع خاک ، میزان بارندگی سالانه در منطقه ، نوع و رقم گردوی انتخابی و تراکم تعداد درختان در منطقه کاشته شده و… با توجه به مواردی که ذکر شد به طور متوسط میزان آب مورد نیاز برای درختان گردو سالانه حدود 8 الی 10 هزار متر مکعب آب برای هر هکتار است .

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *