مقالات نهال, نهال, نهال گردو

نهال گردوی چندلر چیست؟

نهال گردوی چندلر چیست؟

خرید نهال گردو چندلر – درخت گردوی چندلر

در این نقاله از وب سایت فروش انواع نهال سالم نهال به معرفی نهال گردوی چندلر خواهیم پرداخت. نهال گردو چندلر؛ با باردهی بالا و کیفیت زبانزدش در تمام جهان شناخته شده است. بازار فروش گردو چه در ایران و چه در جهان از فروش این محصول گرم شده است. در حال حاضر هم پر فروش‌ترین نهال گردو در ایالات متحده آمریکا به حساب می‌ آید. خصوصا این رشد مصرف گردو در زمان کرونا،(coronavirus) چند برابر شده است.

تولید بیشترین گردو از درخت گردوی چندلر

هرکسی یک هدف باغبانی دارد! با کاشت گردو‌چندلر ، در واقع یکی از بهترین نهال های گردو در جهان را خریداری کرده اید. نهال های گردو چندلر امروزه مانند گذشته محبوب نیستند. این نهال در دانشگاه کالیفرنیا آزمایش شد و با گذشت زمان ، اصلاحات ژنتیکی توانسته کیفیت گردوها را بهبود بخشد. در سالهای اخیر ، در کشورهای اروپایی ، خرید نهال گردو چندلر بسیار افزایش یافته است ، زیرا این نهال بیشترین گردو را در باغ های مختلف فراهم می کند.

ویژگی های مهم کاشت نهال گردو چندلر

  • یکی از مهم ترین عوامل کاشت این نهال های گردو کیفیت خود گردو و پوسته آن است.
  • چندلر مغز گردوی بزرگی با پوسته های نازک تولید می کند. البته این مغزهای گردو نیز خوش رنگ هستند. پوست و رنگ هسته از خصوصیات مهم فروش گردو است.
  • گردو معمولاً با قیمت بالاتری فروخته می شود و دارای هسته سبکتر است. بذرهای این گردو به راحتی از پوسته جدا شده و به راحتی شکافته می شوند. مشخصه مهم بعدی هنگام خرید نهال گردو ، اندازه درخت است.
  • نهال‌گردو چندلر معمولاً نسبتاً سنگین رشد کرده و نیمه عمودی است.
  • اگر قصد دارید درختان چندلر با تراکم نسبتاً زیاد بکارید ، باید آنها را در فاصله 5 ، 5 و 7 متری بکارید. از دیگر خصوصیات درختان ، زمان برگریز نام دارد.
  • چندلر دیر شکوفا می شود و این برای او یک مزیت است . زیرا هرچه زودتر شکوفا شود ، در برابر بیماری های مختلف و آفات حشرات آسیب پذیرتر است.
  • همچنین چندلر میزان گرده افشانی بالایی دارد ، بنابراین به آن درخت گرده افشانی می گویند.

مقاومت به بیماری و زمان کاشت نهال گردو چندلر

نهال گردو چندلر همچنین در برابر بیماری نخ سیاه بسیار مقاوم است. چندلر مقاومت خوبی در برابر سرما نیز دارد. حتی می توان گفت که نهال این گردو باید در دمای پایین زیر 7 درجه حدود 700 ساعت باشد. زمان کاشت به محل زندگی شما نیز بستگی دارد . اما زمان کاشت درخت چندلر نسبتاً طولانی و مناسب است. معمولاً زمان کاشت آن در اواخر پاییز و اواخر زمستان تا اوایل بهار بسیار مناسب است. لازم به ذکر است که قیمت پیوند نهال گردو چندلر در رده بسیار اقتصادی گردو قرار دارد.

زمان کاشت نهال گردو چندلر و نحوه کاشت

زمان کاشت این درخت گردو معمولاً از اواخر پاییز تا اواخر اسفند است. بسته به موقعیت مکانی شما می تواند فصل و ماه مناسبی در نظر گرفته شود. گردو چندلر معمولاً با حفر گودالی به عمق 70 تا 100 سانتی متر و کاشت نهال شروع می شود.
خوب است بدانید که نهال گردو چندلر تنها دو تا سه سال پس از کاشت شروع به تولید محصولات خود می کند. از این پس می توانید محصول را جمع آوری کنید. البته آنچه باید به آن اشاره شود ، بهره وری از گردو در درختان گردو چندلر است.

عمر درخت گردو چندلر

درختان گردو چه اندازه عمر کنند و تا چه زمانی محصول بدهند؟ بستگی به میزان رسیدگی و میزان آبدهی و کوددهی به درختان دارد . البته نوع نهال گردو هم در عمر آن موثر است. اگر رسیدگی های لازم را انجام دهید و شرایط محیطی مطلوب باشد، می توان گفت عمر درختان گردو شاید از متوسط عمر آن ها هم بیشتر شود. به طور متوسط، بهترین نوع درخت گردو در ایران عمری بین 100 تا 200 سال دارد.

چه عواملی بر نتایج درخت گردو چندلر تأثیر می گذارد؟

هنگام پاسخ به این سوالات ابتدا باید سن درخت را در نظر گرفت. اگر یک درخت بالغ را 10 ساله در نظر بگیریم ، نتیجه این درخت به طور طبیعی گردو چندلر است ؛ ما انتظار داریم هر ساله بیش از 300 کیلوگرم گردوی تازه بارور شود ، اما اگر درخت جوان تر باشد ، قطعاً کمتر خواهد بود. جالب توجه است:

  •  مقدار آبیاری
  •  سو پو سو
  • کودهی
  • هرس و هرس مناسب همه از نظر تعداد درختان میوه بسیار مثر است.
فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *