مقالات نهال, نهال, نهال گردو

پرورش و خرید نهال گردو فرنور پیوندی ?

پرورش و خرید نهال گردو فرنور پیوندی ?

پرورش و خرید نهال گردو فرنور پیوندی ?

در این‌مقاله از وب‌سایت فروش انواع نهال سالم نهال نکات پرورش و خرید نهال گردو فرنور پیوندی ? را بیان‌خواهیم‌کرد. نهال گردو فرنور  پیوندی؛ از نظر اصالت ریشه در فرانسه دارد. این رقم گردو به دلیل مقاومت در برابر سرما بسیار بالا شناخته شده است. این گیاه معمولاً بهار را برای جوانه زنی انتخاب می کند. گردو یکی از مقاوم ترین واریته ها است، بنابراین توصیه می شود گردو در ارتفاعات از 1800 تا 2400 متر تولید شود.

 

ویژگی و خصوصیات نهال گردو فرنور

  • نهال گردو فرنور دارای پوستی نازک و به اصطلاح عامیانه کاغذی است که براحتی از مغز جدا شده و براحتی قابل استفاده است. مغزی پردارد که این گردو حدود 13 گرم وزن دارد و بدلیل چربی زیادی که دارد آن را بسیار خوشمزه کرده 60 درصد هر گردو را چربی گرفته و این یک طعم بسیار خوب به این میوه میدهد .
  • برای باردهی و کیفیت بهتر نهال گردو بهتر است یکسری اصول و شرایطی را رعایت کنیم تا درخت گردو بهتری را داشته یاشیم از این رو برای کاشت درخت گردو بهتر است این نهال گردو در فاصله ی 1000 تا حدود 3000 متر از سطح دریا کاشت انجام بگیرد.
  • نهال گردو فرنور باید در فاصله ی هر درخت تا دیگر حد و مرز درست را رعایت کرد . این فاصله را 5*7 در نظر بگیرید مناسب و استاندارد است بهتر است وقتی یک باغ گردو را احداث می کنید از یک رقم نهال گردو استفاده کنید حالا اگر نهال گردو فرنور انتخاب شما بود بایستی این را در نظر بگیرید که وقتی درخت رشد می کند و به سن بالغ شدن می رشد شاخ و برگ آنها به یکدیگر گیر نکند و مانع عبور نور نشود.
  • جوانه های نهال گردو به حدود کم و بیش 1500 ساعت سرمای هفت درجه نیازمند است .شکل این گردو گرد و برجسته می باشد.از ارقام نهال مقاوم به سرما می توان به نهال گردو چندلر – نهال گردو اسرائیلی اشاره کرد.
  • نهال گردو فرنور معمولا از سال های اولیه با توجه به رسیدگی شما رشد می کند . و باردهی کمی در این سال خواهد داشت .اما در سن 3 سالگی از هر هکتاری شاهد حدود 8 تن گردو پر و خوش طعم با کیفیت خواهیم بود .

قیمت نهال گردو فرنور

بدلیل طعم شیرین و عالی نهال گردو فرنور در دسته گردوهای گران است. در بازار بدلیل خصوصیات و کیفیت عالی که دارد قیمت بالاتری نسبت به برخی از گردوها دارد.برای اطلاع از قیمت نهال گردو بایستی با مجموعه سالم نهال تماس بگیرید چرا که بدلیل نوسانات بازار نمی توان قیمت دقیقی را اعلام کرد.

نحوه کاشت نهال گردو فرنور

این رقم همانند بسیاری دیگر از ارقام در چاله هایی با حداقل سه متر مورد کاشت قرار می گیرد. بهتر است در فصلی که سرد است و ریشه ها خواب می باشند انتقال نهال به باغ را داشته باشیم تا وقتی خواب هستند مشکلی پیش نیاید و آسیبی به ریشه وارد نشود. بایستی حتما قبل از کاشت به ارتفاع از سطح دریا و و موقعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی منطقه توجهات لازم را داشته و سپس اقدام به کاشت نماییم.

روش افزایش  میزان باردهی نهال گردو فرنور

  1. نهال گردو فرنور برای باردهی بالاتر به تغذیه مناسب نیاز دارد این تغذیه می تواند نور کافی-آبیاری بصورت منظم و درست و شرایط آب و هوایی مطلوب باشد.بایستی به گرده افشان توجه کنید و بین هر ده اصله یک گرده افشان فرنوت یا فرانکت می توانید استفاده کنید.
  2. هر 7 تا 10 روز آبیاری انجام بدهید و بصورت برنامه ریزی شده این عمل را بکار بگیرید.در فصول گرم و تابستانی میزان آبیاری باید بیشتر باشد و در فصل زمستان این آبیاری کمتر است.
  3. کودریزی می تواند یکی از تغذیه های بسیار مناسب برای رشد نهال گردو باشد وقتی شما از کود مناسبی برای رشد استفاده می کنید می توانید میزان باردهی را زیاد کنید و در نهایت کیفیت نیز بسیار بیشتر شود.

زمان و میزان باردهی نهال گردو فرنور

میزان باری که نهال گردو فرنور میدهد بصورت تجاری بوده و زیاد است.از سال سوم شاهد یک تن بار گردو بوده و همینطور با بالا رفتن سن درخت این میزان بیشتر می شود یعنی در سن بلوغ شاهد 7 تا 8 تن بار گردو خواهیم بود.در اوایل فصل پاییز و اواخر شهریور برداشت این رقم شروع می شود. در ساقه های فرعی بیشترین میزان باردهی را مشاهده خواهیم کرد. اگر رسیدگی های لازم صورت بگیرد میزان باردهی و کیفیت بسیار خوب خواهد بود.

مزایای خرید و فروش نهال گردو فرنور

  • یکی از مهم ترین فاکتورها می تواند انتخاب نهال گردو مناسب برای کاشت باشد. وقتی شما نهال مناسبی را برای کاشت انتخاب می کنید می توانید بار بسیار خوبی را از آنها برداشت کنید.
  • انتخاب نهال بایستی با مشاوره و راهنمایی یک کارشناس و متخصص در زمینه نهال گردو باشد.
  • یک باغدار زمانی می تواند فروش خوبی از گردو داشته باشد که گردوهایی درشت با مغز روشن را روانه بازار کند حالا رقم فرنور از چندلر و اسرائیلی نیز گردوهای برجسته تر و روشن تر دارد.می توانید شاهد گردوهایی با کیفیت عالی باشید.ممکن است رقم نهالی واقعا بازدهی خوبی داشته باشد اما برای منطقه شما مورد مناسبی برای کاشت نباشد چون باید ارتفاع از سطح دریا و موقعیت با نهال سازگاری داشته باشد.قبل از خرید هر نهالی تحقیقات و بررسی لازم را انجام بدهید سپس اقدام به سفارش نمایید.
  • گردو دارای ویتامین و مواد آلی است که وقتی از آن استفاده می کنید میزان زیادی انرژی و خاصیت را به بدن خود وارد می کنید از ویتامین B تا امگا 3 و آنتی اکسیدان را می توانید با خوردن گردو بدست بیاورید.
  • با توجه به مصرف بالای گردو و استقبال بی نظیر مردم از گردو فروش بالایی دارد اگر بتوانید گردوهایی باکیفیت تولید کنید حتما شاهد یک سودآموری عالی خواهید بود.
فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *