مقالات نهال, نهال گردو

روش های افزایش باردهی و تقویت نهال گردو

کاربردی ترین روش های افزایش باردهی و تقویت نهال گردو Fruiting and strengthening of walnut seedlings

کاربردی ترین روش های افزایش باردهی و تقویت نهال گردو (Fruiting and strengthening of walnut seedlings)

در این مقاله قصد داریم کاربردی ترین روش های افزایش باردهی و تقویت نهال گردو Fruiting and strengthening of walnut seedlings را آموزش دهیم. می‌دانید، گردو به‌عنوان طلای سبز در بازار جهانی شناخته می‌شود.  افرادی که قصد کاشتن درخت گردو را دارند به دنبال راهی برای افزایش محصول خود هستند. در این مقاله از سالم نهال بهترین و حرفه ای ترین روش ها را آموزش خواهیم داد.

شرایط بستر کاشت و پرورش درخت گردو

  1. از راه های افزایش باردهی درخت گردو ایجاد بستری خوب برای کاشت آن است. خاک خوب برای کاشت بسیار مهم است. بعد از خرید نهال گردو باید به فکر بستر کاشت باشید. باید برای کاشت نهال گردو، خاکی را انتخاب کنید که سنگ نداشته باشدو فشرده نباشد و نیمه سنگین باشد. دارای ترکیب اصولی و مناسبی از رس، شن، لومی باشد.
  2. قبل ازکاشت نهال شما باید در آزمایشگاه بررسی شود تا کمبود مواد مغذی را با کود برایش جبران کنید. مقداری هم کود آلی در خاک باغتان داشته باشید.
  3. خاک باید خیلی خوب زهکشی شود و خیلی خوب هم ترکیب شود.
  4. بعد از آن یک گودال با عمقی در حدود 1 متر و شعاع 70 سانتی متر حفر کرده و نهال گردو را در شرایط خوب آب و هوایی در خاک بگذارید.
  5. تا 14 روز بعد از کاشت نهال نباید گرما و یا سرمای زیاد به نهال وارد شود. دقت کنید که نهال ها با فاصله مناسب از هم کاشت شوند.
  6. اگر فاصله بین آن ها کم بااشد، ریشه ها در هم تنیده می شوند. مشکل نور رسانی پیدا می کنند و بازدهی خوبی از محصول حاصل نمی شود.
  7. پس از راه های افزایش باردهی درخت گردو نحوه کاشت و رعایت فاصله بین نهال ها است.
  8. فاصله درست بین نهال ها بسته به رقم آن ها بین بازه های 7 در 5 و 7 در 7 می تواند فرق داشته باشد.
  9. رعایت نکات کاشت نهال گردو بسیار بسیار در باروی آن موثر است. پس حتما این موارد باید رعایت شود.

بایدها و نبایده های کود دهی نهال گردو برای افزایش باردهی و تقویت نهال گردو

  • از کود دانه ای به جای کود مایع استفاده کنید .
  • بهترین کود مخصوص گردو کود دانه‌ای است . اما باید به موارد زیر توجه کنید .
  • مقدار کود درخت گردو به اندازه تنه درخت بستگی دارد . وقتی درختان آجیل شما جوان هستند قطر درخت را در ارتفاع سینه  درخت اندازه بگیرید .
  •  برای هر اینچ از قطر تنه یک پوند استفاده کنید.  مقدار صحیح کود را  روی سطح خاک بمالید . آن را روی کل ناحیه خاک بپاشید . یعنی مساحت زیر شاخه ها را کاملا پوشش دهید . در واقع کود کامل 12 اینچ را از تنه درخت دور نگه دارید .
  • زمان کود دادن به درختان گردو  مسئله مهمی است. اگر این کار را به موقع و در زمان درست انجام ندهید به جای آن که درختان پرباری داشته باشید همه آن ها را از دست می دهید . به طور کلی زمان ایده آل برای کود دادن به درختان گردو در بهار و درست قبل از شروع رشد گردوی جدید است.

هرس کردن درخت گردو برای افزایش باردهی و تقویت نهال گردو

  1. از راه های افزایش باردهی و تقویت نهال گردو هرس اصولی درخت گردو است. درخت گردو در زمان و دو فرایند از سال نیازبه هرس شدن دارند. این کار برای نوردهی بهتر و فرمدهی درست به درختان در هنگام رشد انجام می شود.
  2. نوع دیگر هرس هم برای افزایش محصول صورت می گیرد. هرس در نوع دوم در زمانی پس از چیدن میوه و پیش از ریزش برگ‌های آن یعنی در نیمه دوم تابستان انجام می گیرد. که از راه های افزیش محصول درخت گردو در سال آینده است.

مهم ترین نکات رسیدگی به نهال گردو

  • درخت گردو نسبت به سایر درختان به میزان نور بیشتری نیاز دارند. قسمت هایی از درخت که نور بیشتری به آن ها می خورد، عملا بازدهی بیشتری خواهد داشت.
  • درختان گردو را باید طوری بکارید که فاصله بین آن ها از 10 متر بیشتر باشد چرا که تاج بزرگ این درختان پس از گذشت چند سال مزاحم یکدیگر می شود.
  • کیفیت خاک، نوع نهال و محیط کشت را در نظر بگیرید و سپس شروع به کاشت نهال گردو کنید.
  • آب ناکافی برای درختان گردو، موجب رشد غیرکافی و همچنین کاهش کیفیت محصولات می شود و اگر آبیاری بیش از حد نیز باشد، موجب ایجاد بیماری های ریشه و تنه می گردد.
  • درختان گردو بعد از مهرماه دیگر نباید آبیاری شوند چرا که آبیاری این درختان در فصول سرما، پاییز و زمستان موجب سرمازدگی می شود.
  • درختان گردو را هرگز نباید سم پاشی کرد، مگر اینکه در درختان آفتی دیده شود.
  • یکی از بیماری های مهم درختان گردو، بیماری فیتوفترا (آب سیاه) می باشد، که برای جلوگیری از این بیماری بایستی یک نهال سالم و کاملا قوی بکارید و تنه درخت را از مواجه با آب دور کنید.
  • برداشت گردو باید به موقع انجام شود و اگر دیر هنگام گردوها برداشت شود، مغز آن ها قهوه ای می شود.
  • خشک کردن گردوها در مقابل آفتاب نیز می تواند باعث تیره شدن مغز گردو شود، خشک کردن را باید در محلی خشک و با میزان جریان هوای متعادل صورت بگیرد.
  • میزان کودی که به درختان گردو داده می شود باید هر سال به میزان 15 درصد افزایش داشه باشد.
  • هرگز نهال گردو نباید مستقیما با کودها در تماس باشد، چرا که تماس مستقیم کود با نهال موجب از بین رفتن آن می شود.
  • پس از کود دهی به درخت گردو باید به آبیاری اصولی و سطحی خاک بپردازید.

بهترین نهال گردو با بازدهی عالی

گردو یکی از درختان با بهره وری بالا و اقتصادی است که در هر شرایط اقلیمی ‌ایران قابلیت کاشت را دارد. با توجه به ارقام متنوع و نژادهای گوناگون گردو که عملکردهای مختلفی را دارند، می‌توان در هر منطقه‌ای با تحقیق درست درباره بهترین نهال، آن را پرورش داد. در پایان به معرفی 6 مورد از بهترین نهال گردو با ویژگی های باردهی عالی آن ها خواهیم پرداخت:

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید. پس از اطلاع از  قیمت و خرید نهال گردو با شماره تماس های درج شده در وب سایت برای این کار اقدام کنید. در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید. ما برای این که شما بهتر بتوانید نهال میوه مورد نظرتان را انتخاب کنید، در هر مقاله اشاره ای به خواص میوه آن نهال هم خواهیم داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال میوه از جمله به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید ، کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

مجموعه نهالستان سالم نهال با مدیریت مستقیم مهندس توحید حسینی. آماده ارائه خدماتی نظیر فروش نهال  با کیفیت بالا و با قیمتی مناسب می‌باشد. در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید و به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال گردو  به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • آدرس دفتر مرکزی و گلخانه : آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک : آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

دیدگاهی در مورد “روش های افزایش باردهی و تقویت نهال گردو

  1. محمود جعفری گفت:

    از مطالب و بیان نکات مفید سالم نهال تشکر می نمایم. از طرفی تنوع و کثرت نهال های مختلف فوق العاده است. امیدوارم بتوانم در آینده از نهالستان شما خرید داشته باشم.
    احتمالا حدود ۱۰۰ اصله نهال پسته نیاز داشته باشم.( ۵۰ اصله اکبری و ۵۰ اصله آقایی)
    به امید موفقیت شما ، محمود جعفری

    1. salemnahal-manager گفت:

      سلام ضمن سپاس از حسن توجه شما دوست عزیز
      برای استعلام قیمت و خرید ارقام نهال با شماره تماس کارشناسان فروش در ارتباط باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *