مقالات نهال, نهال گردو

اقدامات بعد از کاشت نهال گردو

اقدامات بعد از کاشت نهال گردو (Actions after planting walnut seedlings)

اقدامات بعد از کاشت نهال گردو (Actions after planting walnut seedlings)

اگر نهال گردو کاشته اید بایستی اقدامات بعد از کاشت نهال گردو (Actions after planting walnut seedlings) را به طور اصولی بدانید. باید بدانید که بعد از کاشت نهال، اگر این کارها را انجام ندهید، نهال‌های خود را از دست می‌دهید.

برای مشاهده و خرید نهال گردو ژنوتیپ تیپ 9 کوهستانی کلیک کنید

اقدامات بعد از کاشت نهال گردو

  1.  پس از کاشت نهال گردو چند ضربه محکم به زمین بزنید تا خاک در محل سفت شود یا با جفت پاهایتان چاله نهال را سفت کنید.
  2.  بعد از سفت کردن، درخت کاشته شده را حداقل 30 لیتر آب بدهید. پس از یکی، دو ساعت از کاشت درخت، دوباره آن را آبیاری کنید. واقعا نمی توان میزانی را برای آبیاری همه نهال ها و در همه اقلیم ها بیان کرد اما باید آن را مرتب و با توجه به آب و هوای منطقه و نیاز گونه درخت آبیاری کنید.
  3.  حتما در موقع کاشت نهال های اسفندماه، سرزنی نهال را فراموش نکنید. اگر نهال ها را سرزنی نکنید، احتمال خشگیدگی بالاست چون سرزنی نهال باعث تحریک ریشه شده و نهال را مجبور به رشد می کند.

اگر تا بحال سرزنی انجام نداده اید، برای نهال های میوه از پیوند به بالا 80 سانت سرزنی بصورت مورب بزنید و بعد چسب باغبانی به محل زخم بزنید.

عمق چاله برای کاشت نهال گردو

عمق چاله برای کاشت نهال گردو بستگی به سن نهال، نوع خاک و شرایط آب و هوایی محل کاشت دارد، اما به طور کلی عمق چاله برای کاشت نهال گردو در حدود 60 تا 80 سانتی‌متر می‌باشد. برای دقت بیشتر، می‌توانید با کشاورزان و متخصصان باغبانی محلی خود مشورت کنید تا عمق مناسب برای کاشت نهال گردو را بر اساس شرایط محیطی محل تعیین کنید. همچنین برای بهتر شدن شرایط رشد نهال، می‌توانید کود و سایر مواد آلی را به خاک اضافه کنید.

برای مطالعه بیشتر در مورد گردو کلیک کنید : ویکی پدیا

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید.  در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید. به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *