مقالات نهال, نهال, نهال گردو

مزیت های نهال گردوی پیوندی ?چیست؟

مزیت های نهال گردوی پیوندی ?چیست؟

مزیت های نهال گردوی پیوندی ?چیست؟

در این مقاله از وب سایت فروش انواع نهال سالم نهال به ارائه مزیت های نهال گردوی پیوندی ? خواهیم پرداخت. باید گفت که این محصول، گردویی با خواص ویژه است، به بیان دیگر خواص گردوی پیوندی این است که حدود 20-25 روز نسبت به ارقام بومی دیرتر جوانه می زند؛ برخی از ارقام گردو که پیوند شده اند به لحاظ اینکه کمیت محصول بیشتر دارای برتری هایی هستند و گردویی که از آن حاصل می شود هم کیفیت بیشتری دارد.

میزان باردهی نهال‌گردوی‌پیوندی

گردوی معمولی در یک هکتار دو تن و گردوی پیوندی سه برابر این میزان محصول می دهند که ارزش پولی محصول بیشتر از هزینه های آن است. همچنین مسئله سال آوری که در باغ های گردو وجود دارد در گردوی پیوندی کمتر رخ میدهد و با تغذیه ای متعادل منجر به بهره برداری اقتصادی باغدار از آن می شود.

چند مورد از عمده ترین تفاوت های درخت گردو پیوندی و بذری چه می باشد:

در پاسخ این سوال باید به تمامی ویژگی های هر 1 از نهال های گردو پایه پیوندی و بذری پرداخت.

  • نهال گردو پایه پیوندی، حاصل تغییرات ژنتیکی می باشد. همین عامل باعث شده است تا درختان گردو حاصل از نهال های پیوندی، باردهی بیشتری داشته باشند.
  • نهال گردو پایه بذری، باردهی زیادی نمی توانند داشته باشند.
  •  عمل پیوند زدن به باغداران این امکان را می‌دهد که بتوانند نهال‌های گردوی خود را به گونه‌ای اصلاح شده تبدیل‌کنند. این مزیت اختصاص به نهال های پایه پیوندی دارد.
  • با پیوند زدن نهال های گردو باغداران اطمینان خاطر پیدا می‌کنند که باغ گردو دچار آسیب های جدی نمی گردد. چون نهال ها و درختان گردو پیوندی، در زمان پرورش خود دچار تغییر جنسیت نمی شوند. این ثبات جنسیتی می تواند مزیت نهال های پیوندی باشد. اما نهال ها و درختان گردو پایه بذری، دچار تغییر جنسیت می شوند.
گردوی بذری بهتر است یا پیوندی؟

در جواب سوال گردوی بذری بهتر است یا پیوندی؟ اگر باردهی درختان گردو برای شما اهمیت بیشتری دارد، لازم است که از نهال های گردو پیوندی استفاده کنید چرا که این نهال های گردو اگر رسیدگی خوبی را گذرانده باشند هرساله باردهی بیشتری را نسبت به سال قبل می توانند داشته باشند. اما این باردهی در خصوص نهال های گردو پایه بذری، هرساله نمی تواند دارای افزایش باشد. چرا که نهال های گردو بذری دچار تغییر جنسیت می شوند و این عامل باعث می گردد تا 1 سال گردوهای زیادی داشته باشید اما 1 سال دیگر به باردهی کم تری از گردوها دست پیدا کنید.

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *