مقالات نهال, نهال, نهال گردو

همه چیز درباره کاشت نهال گردو فرنور

کاشت نهال گردو فرنور

همه چیز درباره کاشت نهال گردو فرنور ?

در این مقاله از فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال قصد داریم همه چیز درباره کاشت نهال گردو فرنور به طور ساده و کامل برای شما ارائه دهیم. نهال گردو فرنور، به دلیل مقاومت بسیار خوبی که به سرما دارد برای ارتفاعات و مناطق کوهپایه ای که هوای سردتری دارند نیز مناسب است. شما با مشخص کردن زمین مناسب برای نهال ها می توانید روش مربعی یا مستطیلی را برای کاشت انتخاب کنید این روش ها به منظور حفظ فاصله بین نهال ها در نظر گرفته می شود و باعث می شود شما در هنگام برداشت محصول دچار سختی نشوید. بعد از انتخاب روش مناسب با در نظر گرفتن عمق 80 سانتی متر تا 1 متر اقدام به کاشت نهال کنید.

زمان کاشت نهال گردو فرنور

معمولا زمان کاشت نهال های گردو را می توان در 6 ماه ی دوم سال، خصوصا در دو ماه آذر و اسفند ماه متصور شد. زیرا خاک هم سرمای خود را دارد و هم سرمای شدیدی به وجود نیامده است که باعث یخ زدگی خاک نیز شود. همچنین ریشه های نهال به خواب فرو رفته اند و متوجه ی تغییر در محل زندگیشان نخواهند شد. از همین رو احتمال سبز شدن نهال شما چند برابر بیشتر خواهد شد.

ارتفاع درخت گردو فرنور:

درخت فرنور، دارای ارتفاع کوتاهی می باشد به طوری که هر درخت بالغ آن در حدود 7 الی 8 کتر نهایت امر ارتفاع خواهد داشت. ارتفاع کوتاه و مناسب در این درختان از جمله ویژگی های آنها می باشد. برداشت ساده محصول ، سمپاشی ایده آل و مناسب ، هرس نمودن بدون دغدغه و میزان باردهی قابل توجه ، از مزایای ارتفاع کم در این درختان خواهد بود. این درختان اغلب زود بارده هستند. در سال اول کاشت این نهال گردو، شاهد باردهی آنها خواهید بود. همچنین در هر لحظه می توانید تنها با یک تماس استعلام قیمت نهال گردو فرنور؛ را از کارشناسان سالم نهال درخواست نمایید.

آبیاری نهال گردوی فرنور:

در خصوص آبیاری نیز باید اشاره نمود نهال گردو فرنور؛ مخصوصا در سالهای ابتدایی کاشت گردو تقریبا به روزانه یک لیتر آب نیاز دارد و این نیاز بیشتر برای فصل گرم سال میباشد نهال گردوهای فرنور، تقریبا در مقابل خشکی نیز مقاومت خوبی دارد. لازم به ذکر است که هر ساله بعد از چیدن بار درخت گردو باید نسبت به هرس کردن آن نیز اقدام کرد این روش باعث از بین رفتن شاخه های اضافی می شود.

زمان آغاز باردهی نهال گردو فرنور:

گردوی فرنور؛ 2 سال بعد از کاشت آغاز به باردهی می کند و از گونه های بسیار خوب اقتصادی می باشد به طوری که در سال ششم کاشت. مانند نهال گردو اسرائیلی، میزان باردهی آن افزایش پیدا کرده و اقتصادی تر خواهد شد. شما می توانید به منظور سهولت در چیدن گردو ها از چوب های بلند استفاده کنید. توجه داشته‌باشید به شاخه‌ها آسیبی وارد نکنید توجه داشته‌باشید زود اقدام کردن برای چیدن گردو از کیفیت مغز آن می‌کاهد. مغز گردو  از کیفیت مطلوبی برخوردار است و به دلیل پوست کاغذی که دارد در صد بیشتری را مغز تشکیل می دهد.

شرایط اقلیمی و فاصله ی کاشت نهال گردو فرنور پیوندی:

نهال گردو فرنور، در مناطقی رشد ایده آلی را تجربه می نمایند که شرایط محیطی و اقلیمی مناسبی داشته باشند. خاک مناسبی که از زهکشی قابل قبولی برخوردار بوده و همچنین سبک و قابل نفوذ باشد. این خاک می تواند خاک ایده آلی برای رشد این نهال ها محسوب گردد. توجه به شرایط کاشت در رشد این نهال ها مانند نهال گردو ژنوتیپ، بسیار موثر خواهد بود. در نظر گرفتن فواصل 6*7 بسیار مناسب می باشد. در کاشت این درختان باید از گرده افشان استفاده نمود. آبیاری در این درختان اغل به صورت 20 روز یکبار به میزان 20 لیتر خواهد بود. البته این میزان با توجه به بارندگی و یا گرمای هوا، تغییر خواهد نمود.

خاک مناسب برای نهال گردو فرنور:

خاک مناسب پرورش درختان گردوی فرنور، نباید خاکی با بافت رسی و یا عامیانه، سفت باشد. زیرا هر گیاه برای رشد نیازمند خاکی نرم می‌باشد تا به راحتی ریشه‌های خود را در آن بتواند گسترش دهد. همچنین ph خاک هم از دیگر نکات مهم در مورد پرورش درختان گردو می باشد.  این عدد باید در بازه ای بین 6 تا 7 باشد که تقریبا خنثی لقب می گیرد.

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *