مقالات نهال, نهال سیب

کاشت هسته سیب در منزل

آموزش کاشت هسته سیب در منزل (Planting apple cores at home)

آموزش کاشت هسته سیب در منزل (Planting apple cores at home)

در این مقاله از وب سایت سالم نهال قصد داریم به آموزش کاشت هسته سیب در منزل (Planting apple cores at home) بپردازیم. درخت سیب (نام علمی: M. pumila) درختی برگریز از خانواده گلسرخیان است که به خاطر میوه شیرین و گوشتی‌اش شناخته شده‌است. در سرتاسر دنیا، این درخت برای میوه‌اش کشت می‌شود و وسیع‌ترین گونهٔ رشد کرده از سرده مالوس است.

منشأ این درخت آسیای مرکزی است؛ جایی که امروزه هنوز هم گونهٔ وحشی آن یعنی مالوس سیورسی یافت می‌شود. سیب در برخی فرهنگها از اهمیت مذهبی و اساطیری بالایی برخوردار است؛ از جمله فرهنگ اهالی اسکاندیناوی، یونان و مسیحیان اروپایی قدیم. سیب همچنین یکی از سین‌های اصلی هفت‌سین است.

 دانه های سیب را از هسته چند تا سیب بردارید

  • چندین سیب رسیده بخرید، سپس آن ها را نوش جان کرده تا به هسته آن ها برسید.
  • با دقت دانه ها را از اطراف هسته های سیب بردارید و مطمئن شوید که قبل از دفع هسته ها، هر دانه را جدا کنید.
  • کاشت هسته سیب، میوه های بسیار متفاوتی تولید می کند؛ زیرا رشد درخت سیب با توجه به نوع یا گوناگونی آن ها تضمین نشده است.
  • برای کاشت هسته سیب در منزل، هر چه تعداد بیشتری دانه بکارید، احتمال تولید میوه سیب خوراکی در بین درختان سیب بیشتر است.
  • سعی کنید مراحل تهیه دانه های سیب را در طول پاییز شروع کنید تا در آغاز بهار دانه ها برای کاشت درخت سیب آماده شوند.
  • بعد از اینکه دانه ها را از سیب ها استخراج کردید، آن ها را به یک کاسه آب اضافه کنید و دانه هایی که شناور می شوند را دور بریزید، زیرا این دانه های غیربارور بوده و احتمال رشد آن ها کمتر است. بذرهای دیگر را روی دستمال کاغذی بگذارید و اجازه دهید برای سه تا چهار هفته خشک شوند.

 دانه های سیب را روی دستمال کاغذی خشک کنید

برای آماده سازی مراحل کاشت هسته سیب، دانه ها را هر دو روز یک بار برگردانید تا از دو طرف به طور یکنواخت خشک شوند.

 دانه ها را با پیت ماس مخلوط کنید

پس از چند روز خشک شدن، مقداری پیت ماس خریداری کنید. چند قاشق غذاخوری از پیت ماس را روی دستمال کاغذی بریزید، سپس روی آن چند قطره آب بپاشید و با دست پیت ماس و دانه ها را به آرامی مخلوط کنید.

 دانه ها و پیت ماس را درون کیسه ای ریخته و در یخچال قرار دهید

  • بعد از مخلوط کردن بذرها و پیت ماس، مخلوط را در کیسه زیپ دار بریزید تا رطوبت آن طی دوره سرمادهی در یخچال حفظ گردد.
  • تاریخ را با نشانگر روی کیسه بنویسید، سپس کیسه را به مدت سه ماه در یخچال قرار دهید.
  • به فرآیند ذخیره دانه های سیب در شرایط مرطوب و سرد، طبقه بندی گفته می شود. طبقه بندی لایه بیرونی سخت بذر را نرم کرده و جنین درون بذر را تشویق می کند تا جوانه بزند و برای کاشت درخت سیب در فصل بهار آماده شود.
  • بعد از سه ماه دانه های سیب را از یخچال خارج کرده، بگذارید تا گرم شوند تا بتوانید آن ها را بکارید.
برای مشاهده خصوصیات و خرید ارقام نهال سیب کلیک کنید : انواع نهال سیب
برای مطالعه بیشتر در زمینه میوه سیب کلیک کنید: wikipedia

 آماده سازی محل کاشت هسته سیب  

محلی از حیاط یا باغ سیب خود را در جایی که قصد کاشت هسته سیب را دارید مشخص نمایید. همچنین سنگ های بزرگ و قلوه سنگ ها را از درون خاک برداشته و قسمت های سفت خاک را شخم بزنید.

جهت کاشت هسته سیب، منطقه ای از باغ خود را انتخاب کنید که تابش مستقیم نور خورشید داشته و دارای خاک غنی و زهکشی شده خوبی باشد.

زهکشی خوب خاک به این معنی است که هنگام آبیاری، آب به جای ماندن در روی سطح زمین، به راحتی از لا به لای خاک پایین رود. خاک با زهکشی خوب معمولاً حاصلخیز و مناسب جهت کاشت نهال میوه است و در مقابل خاک غیرحاصل خیز، سفت مانند خاک رس است. سعی کنید بذرها را در اوایل بهار بکارید.

کمپوست را روی خاک پخش کنید

پس از علف های هرز، یک لایه از کمپوست به میزان حدود 2 تا 3 سانتی متر را بر روی خاک پخش کنید. می توانید کمپوست باغچه را جمع آوری کرده یا از فروشگاه باغبانی بخرید.

کمپوست، خاک را با مواد مغذی ضروری غنی می کند و همچنین باعث تنفس بهتر ریشه درخت سیب در خاک می شود تا خاک بتواند زهکشی بهتری داشته باشد.

 جهت کاشت هسته سیب، یک شیار در خاک ایجاد کنید

برای کاشت درخت سیب، ایجاد شیارهایی به عمق حدود 2 تا 3 سانتی متر ضروری می باشد. اگر می خواهید دانه های سیب را در یک ردیف بکارید، یک شیار بلند کافی است اما معمولا برای کاشت درخت سیب می توانید از ردیف های متفاوت با حداقل فاصله 30 سانتی متر استفاده کنید و آن ها را در شیارهای مجزایی بکارید.

 بذرهای سیب جوانه زده را در زمین بکارید

بعد از اینکه شیارها را حفر کردید، بذرهای سیب را در زمین بکارید و فاصله هر دانه را حدود 30 سانتی متر تا دانه بعدی قرار دهید. فاصله کافی بین دانه های سیب به آن ها فضای رشد می دهد و اطمینان حاصل می کند که آن ها برای مواد مغذی خاک رقابت نخواهند کرد.

در آخرین مرحله از کاشت هسته سیب در منزل روی دانه ها را با خاک پوشانید

پس از کاشت بذرهای جوانه زده، یک لایه نازک از خاک را روی شیارها بریزید تا از آن ها در برابر باد یا جانداران محافظت شود. سپس روی خاک را  لایه ای از شن و ماسه به قطر حدودا 2 سانتی متر بپاشید. شن و ماسه از زمین در برابر پوسته پوسته شدن در هوای سرد محافظت می کند.

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید.  در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید. به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *