مقالات نهال, نهال سیب

مهم ترین خواص سیب

مهم ترین خواص سیب (The most important properties of apples)

مهم ترین خواص سیب (The most important properties of apples)

اگر می خواهید با مهم ترین خواص سیب (The most important properties of apples) آشنا شوید حتما این مقاله از سالم نهال را مطالعه نمایید. سیب یکی از سالم‌ترین و محبوب‌ترین میوه‌ها است. این میوه به لحاظ برخورداری از مقدار زیادی ویتامین C، فیبر، آنتی اکسیدان و غیره برای بدن فواید زیادی دارد. اما متأسفانه بسیاری از افراد صرفاً برای پذیرایی و برگزاری میهمانی‌های مختلف از سیب و سایر میوه‌جات استفاده می‌نمایند. در حالی‌که این‌طور نیست و سیب خواص فراوانی برای بدن به همراه دارد.

مهم ترین خواص سیب

به‌طور کلی سیب از الیافی تشکیل شده که در بین سایر میوه بیشترین میزان فیبر، آنتی اکسیدان و ویتامین C را در خود جای داده است. از این‌رو مصرف آن خواص زیادی برای بدن افراد در تمامی سنین به همراه دارد. بعضی از اصلی‌ترین و مهمترین خواص این میوه خوشمزه به شرح زیر عبارت است از:

تقویت سلول‌های بدن و کاهش خطر ابتلا به سرطان از مهم ترین خواص سیب

میوه سیب به لحاظ داشتن آنتی اکسیدان فراوان و همچنین قابلیت جذب بسیار بالا در بدن، موجب بهبود عملکرد اعضای بدن به‌ویژه سلول‌ها می‌شود. به همین سبب سلول‌های بدن از شر هرگونه سرطان و ناهنجاری در امان می‌مانند. در واقع این خاصیت منحصر‌به‌فرد سیب سبب شده تا به‌عنوان یک داروی مؤثر ضد سرطان مورد استفاده قرار گیرد. شایان ذکر است که در صورت ابتلا به انواع سرطان می‌توانید با مصرف صحیح سیب از پیشرفت آن جلوگیری نموده و سایر عوارض احتمالی را به حداقل میزان ممکن برسانید.

کاهش کلسترول در بدن از مهم ترین خواص سیب

همان‌گونه که در ابتدا نیز به آن اشاره نمودیم، میوه سیب حاوی مقدار فراوانی فیبر است. از این‌رو مصرف این میوه موجب جذب سریع چربی‌های درون روده و معده می‌شود. به همین سبب با کاهش میزان چربی، کلسترول‌های مضر در بدن از بین می‌روند و شاهد تنظیم کلسترول خون در سطح مطلوب و ایده‌آل خواهیم بود.

ضد کلسترول بودن سیب از مهم ترین خواص سیب
سیب حاوی مقدار زیادی فیبر می باشد.موقعی که ما سیب میخوریم فیبرهای محلول با چربی های روده رقابت می کنند.این رقابت بین الیاف و چربی، باعث کاهش جذب (LDL) چگالی لیپوپروتئین و سطح کلسترول بد و یا افزایش جذب (HDL)، چربی لیپو پروتئین و کلسترول خوب می شود که این باعث تنظیم و یا از بین رفتن کلسترول های مضر در بدن می شود.
تقویت ایمنی بدن با سیب از مهم ترین خواص سیب
سیب ،دارای آنتی اکسیدان است که در سیب های قرمز خوشمزه بیشتر یافت می شود.این آنتی اکسیدان ،سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، تا دفاع طبیعی بدن را ایجاد کند.سایر مواد مغذی موجود در سیب، ویتامین c است که دارای خواص ضد التهابی می باشد به همین دلیل است که سیب به عنوان تقویت کننده های ایمنی بالا شناخته شده است.
برای مشاهده خصوصیات و خرید ارقام نهال سیب کلیک کنید : انواع نهال سیب
 جلوگیری از آسم و آلزایمر از مهم ترین خواص سیب

تحقیقات و آزمایشات به‌عمل آمده بر روی صدها موش نشان داده که مصرف صحیح و منظم سیب در رژیم غذایی میزان انتقال دهنده‌های عصبی یا استیل کولین را افزایش می‌دهد. بدین ترتیب خطر ابتلا به مشکلات وبیماری‌های حافظه نظیر آلزایمر به حداقل میزان ممکن می‌رسد. علاوه بر این درون این میوه دارویی و خوشمزه مواد شیمیایی نظیر فیتوکمیکال و پلی فنول وجود دارد. که تا حد زیادی موجب بهبود عملکرد ریه‌ها، درمان آسم و رفع مشکلات تنفسی کمک می‌کند.

درمان دیابت و سم زدایی کبد

دیابت یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در سنین میانسالی و پیری است. علاوه بر این مصرف بی‌رویه آب خیلی سرد و فست فود موجب سمّی شدن کبد و افزایش چربی آن می‌گردد. در هر حال نگران کنترل و درآمد این دو بیماری مزمن نباشید. چرا که در هر حال استفاده صحیح و مستمر از سیب موجب کاهش میزان قند خون در بدن می‌شود. به گونه‌ای که خطر ابتلا به دیابت نوع 2 تا حدود تقریبی 30 درصد کاهش خواهد یافت. از طرف دیگر مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در میوه موجب سم‌زدایی کبد و رفع اختلالات ناشی از آن در بدن می‌گردد.

خاطر نشان می‌شود که خواص سیب صرفاً به این موارد ختم نمی‌شود و در این بخش تنها به بعضی از مهمترین خواص آن اشاره نمودیم. در صورت تمایل می‌توانید با مراجعه به سایت‌های مختلف بیش از پیش با خواص متنوع سیب آشنا شوید.

برای مطالعه بیشتر در زمینه میوه سیب کلیک کنید: wikipedia

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید.  در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید. به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *