مقالات نهال, نهال

نهال پیوندی چیست؟

نهال پیوندی چیست؟

نهال پیوندی چیست؟

در این مقاله از وب سایت فروش نهال سالم نهال به معرفی کامل نهال پیوندی خواهیم پرداخت. همان‌طور که می‌دانید  این روزها همه افراد برای کاشت درخت در باغ و باغچه خود دنبال نهال های پیوندی هستند. امروزه با افزایش روز افزون علوم باغبانی و ژنتیک گیاهی کیفیت نهال های مثمر از نظر مقدار باردهی و مقاومت به شرایط سخت و همچنین آفات و بیماری ها افزایش یافته و شاهد عرضه نهال هایی در بازار هستیم که نسبت به نهال های سنتی دارای راندمان بالاتری هستند. از جمله این درختان می توان به انواع درختان مثمر پیوندی اشاره کرد. با سالم نهال برای آشنایی بیشتر همراه باشید.

منظور از پیوند یا پیوند زدن چیست؟

این را فراموش نکنید که علت پیوند به دست آوردن گیاهان جدید با ویژگی های مناسب تر و قوی است. پیوند یا پیوند زدن یعنی انتقال یک بخش رویشی از یک گیاه به گیاه دیگر.  به طور مثال می‌توان شاخه های رقم های مناسب گلابی را روی درخت به پیوند زد تا ضمن اینکه این درخت به خشکی مقاوم باشد بتوانیم از آنها میوه های خوبی هم بگیریم. توجه کنید که هر گیاهی را نمی توان روی گیاهان دیگر پیوند زد. گیاهان برای پیوند خوردن روی هم نیاز به شباهت و قرابت ژنتیکی بالایی دارند.

نهال‌پیوندی

برای آشنایی‌ابتدایی این‌نوع نهال باید بگوییم که هر نهال و یا درخت پیوندی از دو بخش پایه و پیوندک تشکیل شده‌است. پایه یک درخت پیوندی در واقع بخش تحتانی و ریشه ای درخت به شمار می آید. در حالی‌که پیوندک شامل اندام هوایی، شاخه سار و اندام های بارده گیاه است که بر روی پایه پیوند شده‌است. بنابراین در درختان پیوندی می‌توان خصوصیات دو یا چند درخت مختلف را به صورت همزمان در یک نهال داشته باشیم.

مزایا و ویژگی های درختان پیوندی

  • نهال‌های پیوندی دارای مقاومت بالاتر به آفات و بیماری ها هستند.
  • باردهی و کیفیت تولید بار بالاتری دارند.
  • نسبت به شرایط سخت محیطی مقاومت بالاتری نشان می دهند.
  • این نوع نهال ها دارای تفرق ژنتیکی نیستند. بنابراین در یک باغ همزمان و یکدست میوه می دهند.
  •  نهال‌های پیوندی زود بازده تر هستند.
  • همچنین باید گفت که این نوع نهال هاعمر اقتصادی بالاتری دارند.
  • فراموش نکنید که جهت احداث باغ اقتصادی توجیه پذیر هستند.

جمع بندی

با پیشرفته شدن تکنولوژی کشاورزی، نیاز به درختانی قوی تر و پربار تر روز به روز احساس می شود. این درختان تضمین کننده تولید غذا برای انسان ها هستند. درختان پیوندی یکی از این دستاوردها است که روز به روز نیز در حال بهبود و گسترش است. درختان پیوندی علیرغم اینکه شاید در ظاهر قیمت بالایی داشته باشند، اما در دراز مدت سود بسیار بیشتری را نسبت به درختان غیرپیوندی نصیب باغدار می کنند. البته بایستی همواره توجه داشت که هر درخت مناسب هر اقلیم و مکانی نبوده و بایستی درختان میوه برای کاشت در مناطق فارغ از نوع آن به صورت هوشمندانه و علمی کاشت شوند.

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *