مقالات نهال, نهال بادام

نحوه آبیاری نهال بادام

حوه آبیاری نهال بادام (How to water almond seedlings)

آموزش نحوه آبیاری نهال بادام (How to water almond seedlings)

در این مقاله از وب سایت نهالستان سالم نهال به آموزش نحوه آبیاری نهال بادام (How to water almond seedlings) خواهیم پرداخت . آبیاری درخت بادام به خصوص در سال اولیه کاشت نهال بایستی زیاد باشد زیرا در این شرایط به آب فراوانی نیاز دارد؛ به تدریج و با گذشت زمان می توانید کمتر از قبل به آبیاری بپردازید.

مقاومت درخت بادام به کم آبی

درخت بادام به طور کلی مقاوم به کمبود آب است. این درخت اغلب در مناطق خشک و نیمه خشک رشد می کند. برای رشد به مقدار کمی آب نیاز دارد. با این حال، در شرایط کم آبی، درخت بادام ممکن است به دلیل کاهش رطوبت خاک و کمبود آب، درصد واکنش خود به نسبت بیشتری نسبت به بسیاری از درختان افزایش یابد. این درخت با توجه به سیستم ریشه‌ای عمیق خود و توانایی مدیریت آب در شرایط تنش، به خوبی با شرایط کم آبی سازگار است.

برای مشاهده خصوصیات و خرید ارقام نهال بادام کلیک کنید : خرید نهال بادام

مزایای آبیاری صحیح درخت بادام

با تامین آب موردنیاز درخت بادام میزان برداشت بادام از درخت 3-4 برابر افزایش می یابد. میانگین آب لازم جهت آبیاری غرقابی باغ بادام، 6-8 هزار متر مکعب و با بهره گیری از آبیاری قطره ای 3000 متر مکعب می باشد.

همچنین برای مطالعه بیشتر در مورد بادام کلیک کنید : بادام

کیفیت آبیاری نهال بادام :

افزون بر فراهم کردن آب مورد نیاز درخت بادام، کیفیت آبیاری نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد؛ چنانچه برای تغذیه سالم و رشد بهتر یک نوجوان، هدف تامین کردن هر نوع ماده خوراکی نمی باشد بلکه کیفیت آن نیز بسیار مهم و موثر تلقی می شود.

در مورد آبیاری درخت بادام نیز این مثال صدق می کند اگر درخت بادام به طور مستمر با آب شور و دارای املاح زیاد تحت آبیاری قرار گیرد، علاوه بر شور و نامناسب شدن خاک و کاهش نفوذ پذیری آن، به علت تجمع یون ها و رسیدن آن ها به غلظت های سمی در درخت بادام، درخت از بین خواهد رفت. در چنین خاکی چون حاصلخیزی خود را از دست داده، نمی توان اقدام به کشت گیاهان دیگر نیز کرد؛ پس کیفیت آب آبیاری یکی از نکات مهم در بهترین روش آبیاری درخت بادام به حساب می آید که نباید از آن غافل شد.

مراحل آبیاری درخت بادام چگونه است؟

  1.  صبح ها که هوا سرد نیز می باشد ، درخت بادام را آبیاری کنید. همچنین ، درخت را به جای اینکه از بالا آب بدهید ، سعی کنید نزدیک زمین آبیاری را شروع کنید. سیستم آبیاری قطره ای یا شیلنگ خیس کن به خوبی کار می کند و به حداقل رساندن اتلاف آب کمک می کند.
  2. زمین را زیر سایبان درخت با 1 تا 2 متر مالچ ، مانند مالچ پوسته ، بپوشانید. برای جلوگیری از پوسیدگی ، یک فاصله 1 تا 2 متری بین عقب درخت و مالچ را حفظ کنید. مالچ باعث حفظ رطوبت می شود. همچنین از به دور نگه داشتن علف های هرز که آب با ارزش را مصرف می کنند، کمک می کند.
  3.  به طور منظم آبیاری درخت بادام؛ را انجام دهید ، زمانی که جوانه ها در ماه مارس متورم می شوند. برای ماه های اسفند و فروردین ، هر دو هفته یک بار درخت یا نهال بادام را به شکل تقریبی تا حدود کمی آب بدهید. اگر می خواهید برداشت خوبی داشته باشید ، این مقدار آب ضروری است.
  4.  از خرداد تا مرداد هر دو هفته یکبار بادام را در حدود 10/ میلی متر آبیاری کنید. با این شرایط درخت  رشد خوبی می کند. با شروع ماه مرداد ، می توانید مقدار آب را هر هفته تقریبا تا 5/ میلیمتر کاهش دهید. با این حال ، در عوض انتظار کاهش تولید را نیز داشته باشید.
  5.  در طول پاییز درخت را با آب کمتری آبیاری کنید. در ماه شهریور ، هر هفته 5/ میلیمتر آب به درخت بدهید. در ماه آبان ، آن را با 5/2 میلیمتر آبیاری کنید. در ماه آذر ، درخت را با 1 میلیمتر آب آبیاری کنید. در ماه های پاییز ، می توانید یک درخت بادام با یک سوم آب کمتر از حد توصیه شده نیز آبیاری موفقیت آمیزی داشته باشید،  بدون اینکه سلامت کلی درخت بادام را به خطر بیفتد.

نکته مهم در آبیاری درختان در مناطق خشک

در این مناطق عدم آبیاری (آبیاری نکردن درختان) بهتر از آبیاری فقط یکبار است. چون عدم آبیاری باعث افزایش مقاومت درختان در برابر تنش‌ها خواهد شد. اما یکبار آبیاری از این مورد جلوگیری میکند. و درخت در برابر شرایط محیطی ضعیف خواهد شد.

جمع بندی

همانطور که میدانید در مناطقی که بارندگی کمتر است. باید با استفاده از آبیاری منظم به کمک درختان برویم. درختان برای تولید انرژی و ادامه حیات خود نیاز به ابیاری دارند. آبیاری درختان در طول فصل رشد و فصل گرم سال انجام میشود. در فصل پاییز رفته رفته آبیاری را کاهش داده و میتوانید در فصل زمستان آبیاری را متوقف نمایید.

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید.  در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید. به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

 

 

 

دیدگاهی در مورد “نحوه آبیاری نهال بادام

  1. رضا جودکی گفت:

    سلام..بهترین نهال بادام خوشه ای و گردوی خوشه ای آمریکایی چند است برای ۸ هزار متر زمین در شهرستان شازند اراک چند نهال نیاز میباشد…ممنون

    1. salemnahal-manager گفت:

      سلام سپاسگزارم از حسن توجه شما
      لطفا با توجه به ویژگی های منطقه ای شما با شماره تماس مدیریت نهالستان در ارتباط باشید
      0914-480-9396

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *