مقالات نهال

مزایای آبیاری قطره‌ای باغ

مزایای اصلی آبیاری قطره‌ای باغ (Advantages of garden drip irrigation)

مزایای اصلی آبیاری قطره‌ای باغ (Advantages of garden drip irrigation)

در این مقاله از وب سایت نهالستان سالم نهال قصد داریم مزایای اصلی آبیاری قطره‌ای باغ (Advantages of garden drip irrigation) را توضیح دهیم. همان طور که می دانید سیستم آبرسانی قطره‌ای بسیاری از نواقص سیستم‌های آبیاری سنتی را از بین برده است که در این بخش با مرور مهم‌ترین آن‌ها، شما را نسبت به استفاده از این سیستم برای آبیاری گیاهانتان، قانع خواهیم کرد!

لوله کشی جهت آبیاری قطره ای

برای این که شما سیستم آبرسانی باغچه یا باغ خود را به سیستم آبیاری قطره‌ای تبدیل کنید، باید در اولین قدم برخی از لوازم موردنیاز برای اجرای آن را تهیه کنید. اما از آنجایی که سیستم آبیاری قطره‌ای قابلیت اجرا به روش‌های مختلفی را دارد، شما باید قبل از شروع یکی از این روش‌ها را به عنوان سیستم آبرسانی موردنظرتان انتخاب کنید.

مهم‌ترین تصمیمی که شما باید در این مرحله اتخاذ کنید، دستی بودن یا اتوماتیک بودن این سیستم است. چرا که برای اجرای هر کدام از این سیستم‌ها شما باید لوازم متفاوتی را تهیه کنید. اتوماتیک بودن سیستم آبیاری قطره‌ای به شما اجازه خواهد داد تا زمان آبرسانی به گیاهان را از قبل برنامه‌ریزی کنید تا این سیستم، آبیاری را طبق این برنامه به اجرا برساند.

توصیه ما استفاده از آبیاری قطره‌ای اتوماتیک است، زیرا درصد خطای موجود در این سیستم نسبت به نوع دستی بسیار کمتر است و شما از مزایای بیشتری با استفاده از این روش برخوردار خواهید شد.

نوار تیپ یا نوار آبیاری قطره ای چیست؟

نوار آبیاری قطره ای یا همان نوار تیپ، لوله‌ ای با دیواره نازک است که از این نوار ، برای آبیاری قطره ای استفاده می‌کنند. این نوارها ساختار ساده‌ ای دارند و معمولا این نوارها از جنس پلی اتیلن ساخته می‌شوند.

نوار های آبیاری ضخیم تر همان لوله‌ های قطره چکان دار هستند و معمولا برای مصارف دائمی مانند آبیاری زیر سطحی استفاده می‌شود، در حالی که نوار های آبیاری نازکتر یک بار استفاده شده و بعد از مصرف دور انداخته می‌شود.

مزایای آبیاری قطره‌ای

سیستم آبرسانی قطره‌ای بسیاری از نواقص سیستم‌های آبیاری سنتی را از بین برده است که در این بخش با مرور مهم‌ترین آن‌ها، شما را نسبت به استفاده از این سیستم برای آبیاری گیاهانتان، قانع خواهیم کرد!

  • مهم‌ترین مزیت آبیاری قطره ای را می‌توان کاهش میزان مصرف آب دانست که نسبت به روش‌های آبیاری سنتی بین ۷۰ تا ۸۵ درصد آب کمتری را برای آبرسانی به گیاهان صرف می‌کند. جلوگیری از تبخیر زودهنگام آب یکی از عواملی است که باعث کاهش مصرف چشمگیر آب در این سیستم می‌شود. این میزان کاهش مصرف آب باعث خواهد شد تا هزینه موردنیاز برای اجرای سیستم آبیاری قطره‌ای در مدت زمان کوتاهی به شما بازگردانده شود.
  • با استفاده از این روش آبرسانی، به هر گیاه دقیقا به میزان مشخصی آبرسانی می‌شود. در روش‌های سنتی، میزان آبی که به هر گیاه اختصاص داده می‌شد، متغیر بود و این عامل به مرور زمان باعث آسیب دیدن گیاهان به دلیل آبرسانی نامنظم می‌شد. در آبیاری قطره‌ای شما می‌توانید میزان مشخصی آب را به هر گیاه اختصاص دهید.
  • در این سیستم برخلاف آبیاری سنتی، آبرسانی براساس فواصل زمانی مشخص ثابتی انجام می‌گیرد که تاثیر بسیار مثبتی در سالم ماندن گیاهان شما دارد.
  • آبیاری با شیلنگ به علت بالا بودن فشار آب باعث افزایش فرسایش خاک می‌شد که در بلندمدت به گیاهان آسیب می‌رساند. در آبیاری قطره‌ای میزان فشار آب با توجه به نوع خاک قابل تنظیم است و شما می‌توانید یک فشار ثابت آب را برای سیستم تعیین کنید.
  • از آنجایی که این سیستم آب را به صورت دقیق به گیاهان منتقل می‌کند، علف‌های هرز و … در اطراف این گیاهان رشد نخواهند کرد. شما با تنظیم قطره‌چکان می‌توانید آب را با دقت زیاد به گیاه منتقل کرده و از رشد گیاهان هرز در این محدوده جلوگیری کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله از سالم نهال تلاش کردیم تا  مزایای آبیاری قطره‌ای باغ را در اختیار شما توضیح دهیم. استفاده از این سیستم علاوه بر کاهش هزینه آب مصرفی، به شما کمک خواهد کرد تا گیاهانتان را در اوج سلامتی نگه دارید و از آسیب دیدن این گیاهان و خاک باغچه خود جلوگیری کنید. .

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید.  در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید. به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

دیدگاهی در مورد “مزایای آبیاری قطره‌ای باغ

  1. محمد خیاطی گفت:

    باتشکر،اگرقصدابیاری قطره ای داشتم شما کارشناس نصب دارید،یک باغ شش هزار متری در ساوه دارم،با موتور پمپ از چاه آب بدم

    1. salemnahal-manager گفت:

      سلام و عرض ادب
      برای مشاوره با شماره تماس سالم نهال در ارتباط باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *