مقالات نهال, نهال گردو

درخت گردو چندساله بار می دهد؟

درخت گردو چندساله بار می دهد؟

درخت گردو چندساله بار می دهد؟

درخت گردو چندساله بار می دهد؟ اگر قصد خرید نهال گردو را دارید بایستی جواب این سوال را بدانید. با نهالستان سالم نهال همراه باشید. درختان گردو معمولاً در سن بلوغ بار می‌دهند، اما زمان دقیقی که یک درخت گردو به باردهی می‌رسد، بستگی به ژنوتیپ (نژاد)، شرایط محیطی، مراقبت‌های لازم و عوامل دیگر دارد. معمولاً برای درختان گردو حداقل چند سال طول می‌کشد تا به سن باردهی برسند، و این مدت ممکن است بین 4 تا 10 سال یا بیشتر باشد. به طور معمول، درختان گردو تا سن 7 تا 10 سالگی قادر به باردهی نیستند و در سنین بالاتر به تدریج باردهی خود را افزایش می‌دهند.

راهکار افزایش باردهی درخت گردو

همواره کشاورزان در تلاش اند تا با بکارگیری راهکارهای مختلف، باردهی درخت گردو را نسبت به سال قبل افزایش دهند. اینکه درخت گردو چند ساله میوه میده، بسته به نوع رقم نهال گردو فرق می کند، چراکه ارقام مختلف نهال گردو خصوصیات منحصر به خود را دارند و شرایط نگهداری آنها کمی با هم فرق می کند.از بین ارقام نهال گردو که حدود 30 نوع می باشد، گونه چندلر پیوندی بسیار پرفروش بوده و سالانه سود زیادی نصیب کشاورزان می شود.

بیشترین بازده این نهال پس از رسیدن به سن بلوغ (10-6 سالگی) است. از دیگر گونه های نهال گردو می توان به ژنوتیپ نهالستان سالم نهال اشاره کرد. این نوع نهال گردو از همان سال اول رشد باردهی خوبی دارد. درشت و سفید رنگ بودن گردو از خصوصیات محصول تولیدی این گونه از نهال گردو می باشد.اگر می خواهید نهال گردو مناسب مناطق سردسیر را خریداری کنید، گونه ی فرنور پیوندی گزینه ی مناسبی است. این نوع نهال گردو پس از اینکه یک سال از زمان کاشت گذشت شروع به باردهی می کند. هرچه به سن بلوغ نزدیک تر شود میزان باردهی آن افزایش می یابد.پس باتوجه به مطالب فوق، این سوال که درخت گردو چندساله به بار می نشیند؟ پاسخ مشخصی نداشته و بسته به شرایط محیطی و نوع نهال کاشته شده متفاوت خواهد بود.

شناسایی علت بار ندادن درخت گردو

شناسایی علت بار ندادن درخت گردو و اقدام برای رفع آن جهت بهره مندی از محصول باکیفیت بسیار حائز اهمیت است. پرورش درخت گردو کار دشواری نیست اما برای بازدهی هر چه بهتر به رسیدگی نیاز دارد. چنانچه تمام فاکتورهای مهم مورد نیاز درخت گردو را تأمین کنید و شرایط مناسب رشد را نیز فراهم کرده باشید، درخت گردویی پربار خواهید داشت.

در صورتی که درخت گردو شما در سن بالغی قرار دارد و هنوز هم بار نمی‌دهد، ممکن است به عوامل دیگری مانند بیماری‌ها، آفات، شرایط محیطی نامناسب، تداخل ارقام یا مشکلات دیگر برگردهد. در این صورت، مشاوره‌گیری با یک کارشناس باغبانی محلی می‌تواند کمک کننده باشد.

برای خرید نهال گردو ژنوتیپ تیپ 5 کلیک کنید

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید.  در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید. به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *