مقالات نهال, نهال گردو

گیاه شناسی درخت گردو

گیاه شناسی درخت گردو (Walnut tree botany)

گیاه شناسی درخت گردو (Walnut tree botany)

اگر تاکنون مقالات زیادی در زمینه گردو مطالعه کرده اید این مقاله را که در مورد گیاه شناسی درخت گردو (Walnut tree botany) است از دست ندهید.

مشخصات گیاه شناسی درخت گردو

گردو با نام علمی (Juglans regia) از خانواده راش سانان (Juglandaceae)، درختی خزان‌کننده و پهن‌برگ است. برگ‌های آن پنجه‌ای برگچه‌های رو‌به‌رو‌هم هستند. این برگ‌ها 7 حالت تک شاخه‌ای دارند و دمبرگ آن‌ها بلند است. اندازه و تعداد برگچه‌ها در نوع‌های مختلف گردو، متفاوت است و ممکن است بین هفت تا نه برگ باشد. بلندی درخت گردو تا سی متر هم می‌رسد که به محل رویش آن بستگی دارد.

ساقه درخت گردو، هم به محل رویش، نوع پایه، پیوندک، وضع آب و هوا و خاک بستگی دارد. ریشه درخت گردو، محکم، عمیق و تا حدودی قطور است. گردو درختی یک پایه و تک جنسی است، یعنی بر روی یک درخت، گل‌های نر و ماده به صورت جدا از هم وجود دارند. گرده افشانی در حالت طبیعی به وسیله باد انجام می‌شود.

اما گاهی بصورت مصنوعی (توسط انسان) نیز میتوان این کار را انجام داد. ویژگی‌های میوه درخت گردو، به گونه آن بستگی دارد. شکل ظاهری، ضخامت پوست، اندازه مغز و مقدار چربی و پروتئین آن در گونه‌های مختلف متفاوت است.

مطالعه بیشتر در زمینه درخت گردو : ویکی پدیا

نام کاملJuglans regia L یا گردو ایرانی
شاخهSpermatophyta یا گیاهان دانه دار
زیر شاخهAngiosperms یا نهان دانگان
ردهMagnoliopsida یا گیاهان دو لپه ای
زیر ردهMonochlamydeae یا Apetales یا گیاهان بدون گلبرگ
سریبی گل برگان تک جنس
راستهAmentales
تیرهJuglandaceae
جنسJuglans
گونهRegia L

برای خرید نهال گردو ژنوتیپ تیپ 5 کلیک کنید

کلام آخر در مورد گیاه شناسی درخت گردو

گردو که با نام های مختلف، مثل چهار مغز، آغوز دار، آقو زباله، آقویز، جوز، گردکان و… معرفی می‌شود، بومی فلات ایران بوده و از لحاظ ظاهری چتری پهن، برگهای تک شاخه ای، پوست خاکستری رنگ فلسی شکل با شکاف ‌های طولی و ارتفاعی در حدود 25-5 متر دارد.

گل نر درخت گردو، گلبرگ و دمگل ندارد؛ بلکه شامل برگکی پرچم دار، کاسه گل کنگره ‌ای و سنبله ‌ای حدوداً 6-10 سانتی متری است؛ که شاتون آن در فصل بهار ظاهر می‌شود. درحالی که گل ماده گردو، یک گل منفرد یا خوشه‌ای با 3-4 عدد گل است که خامه‌ای کوتاه داشته و همزمان با باز شدن زائده های کلاله، برای پذیرش دانه گرده آماده خواهد بود.

باغ درخت گردو دوره نونهالی طولانی (5-6 ساله) داشته و در سن 15-20 سالگی به حداکثر میزان باردهی خود می‌رسد. این درخت عمری طولانی و در حدود 200-300 ساله داراست.

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید.  در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید. به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *