مقالات نهال, نهال گردو

خواص گردو در درمان نقرس

خواص گردو در درمان نقرس (The properties of walnut in the treatment of gout)

خواص گردو در درمان نقرس (The properties of walnut in the treatment of gout)

در این مقاله از وب سایت سالم نهال قصد داریم به خواص گردو در درمان نقرس (The properties of walnut in the treatment of gout) بپردازیم. درمان نقرس با گردو؛بیماری‌هایی وجود دارند که مصرف بسیاری از خوراکی‌ها و دانه‌های مفید، ممکن است منجر به  کاهش درد و یا حتی پیشگیری از ابتلا به آن‌ها شود و فرد بتواند علاوه بر مصرف داروی شیمیایی مربوط به بیماری خود، برخی از رژیم‌های غذایی و خوراکی را نیز در برنامه روزانه خود قرار دهد تا آسیب کمتری از سوی بیماری تجربه کند.

بیماری نقرس چیست؟

در ابتدا بهتر است توضیح مختصری درباره بیماری نقرس به مخاطبان گرامی ارائه دهیم. نقرس به بیماری گفته می‌شود که یک نوع آرتروز پیشرفته است. در آن بیمار،  حمله التهابی همراه با ورم و درد مفاصل را تجربه می‌کند. در این بیماری احساس سوزش مخصوصا در انگشتان پا بارزتر است. این مشکل یک بیماری ناگهانی است و زمان‌هایی که فرد ممکن است در خواب باشد، حمله شروع می‌شود. پس او به‌مدت چند روز و یا چند هفته درگیر خواهد بود.

نقرس و تمام بیماری‌های مفصلی، جزو مشکلات رنج آور و همراه با دردی هستند که بیمار می‌تواند تجربه کند اما با استفاده از اصول تغذیه‌ای مناسب و پیگیری بیمار در جهت مصرف خوراکی‌های مفید از جمله مغزیجات و در ابتدا مصرف گردو می‌توان بر چنین مشکلاتی غلبه کرد و زندگی شاد و بدون رنجی برای خود ساخت. گردو برای نقرس درست همان کاری را می‌کند که یک فرد باید در نظر بگیرد تا زندگی خود را لذت بخش و بدون مشکل جلوه دهد و زندگی خود را محدود به درد و مشکلات ناشی از بیماری نکند.

گردو برای نقرس چه خواصی دارد؟

همان‌طور که می‌دانید گردو حاوی مقادیر بسیار زیادی امگا3 است که این ماده قادر است تا بیماری‌هایی مانند نقرس را بهبود بخشد. چربی موجود در گردو بر خلاف دیگر چربی‌های شناخته شده در دنیا برای سلامتی بدن بسیار مفید است و حتی بر خلاف چربی‌های مضر که همیشه توصیه بر عدم مصرف آن‌ها می‌شود، مصرف گردو و چربی آن، جزو توصیه‌های متخصصان تغذیه است.

گردو خواص ضد التهابی زیادی دارد و در حقیقت، همین خاصیت گردو، آن را به یک ماده‌ی مفید و ضد التهاب در جهان تبدیل کرده که در وهله اول به این خواص شناخته می‌شود.

خواص التهاب زدایی گردو در بیماری‌های مفصلی

 بسیاری از خوراکی‌ها علاوه بر التهاب زایی، اثرات بسیار بدی نیز بر سلامتی انسان از جمله پدیدآمدن بیماری‌های مفصلی دارند که مصرف آنها توصیه نمی‌شود. ولی هستند مواد غذایی و خوراکی‌های مفید، مانند دانه‌های آجیل که علاوه بر التهاب زدایی به حفظ سلامت دیگر ارگان‌های بدن نیز کمک شایانی می‌کنند در این بین می‌توان از بین دانه‌ها و مغزیجات مفید در جهان به گردو اشاره کرد که به شاه مغز دانه‌های روغنی نیز معروف است و در بهبود و درمان بیماری‌های التهابی به کمک بشر می‌شتابد.

برای کنترل بیماری‌های مفصلی ممکن است داروهای کورتون‌دار برای فرد تجویز شود که باعث بروز مشکلات دیگری در بدن خواهد شد که این مشکلات ثانویه ممکن است به شکل پوکی استخوان خود را نشان دهند، اما دانه‌هایی مانند گردو می‌توانند با وجود موادی به نام سلنیوم و مس که در خود دارند برای مبارزه با درد ناشی از آن و حفظ سلامتی استخوان‌ها و غضروف‌های بدن که در اثر مصرف زیاد کورتون ممکن است آسیب ببینند، مورد استفاده قرار گیرند. پس متوجه شدیم که در این قسمت نیز گردو برای نقرس می‌تواند مثمر ثمر باشد.

محققان در مطالعه خواص گردو برای نقرس، به این نتیجه رسیده‌اند که این دانه پرفایده با کاهش التهابات بدن، به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک زیادی می‌کند. اگر التهابات زیاد شوند ممکن است فرد را به بسیاری از بیماری‌های دردآور مانند نقرس دچار کنند، درنتیجه مصرف گردو برای نقرس توصیه بسیار مناسبی است.  گردو همچنین بواسطه پروتئین موجود در خود می‌تواند در جایگاه گوشت مورد استفاده قرار گیرد. ترکیب کلم بروکلی، سیر و گردو یک منبع غنی از پروتئین‌ و یک غذای سالم است که برای حفظ سلامتی بدن نیز توصیه شده است.

بر اساس نظر متخصصان، استفاده از روغن گردو برای درمان دردهای مفصلی از جمله نقرس توصیه مناسبی است و بر این عقیده‌اند که 10 درصد از چربی گردو جزو چربی‌های مفید یا همان چربی‌های اشباع نشده است و خطرات احتمالی در رابطه با قلب و در پی آن التهابات وارد شده را کم می‌کند.

کلام آخر

گردو دارای خواص بسیار زیاد دیگری است که علاوه بر جلوگیری از تورم مفاصل و کاهش دردها و التهاب مفاصل می‌تواند برای بیماری‌های مغزی از جمله آلزایمر و پارکینسون نیز مفید باشد و همچنین با بیشترین مقدار آنتی اکسیدان موجود در خود برای کاهش بیماری‌های سرطانی نیز مفید است. تنظیم فشار خون و به دنبال آن جلوگیری از لخته شدن خون و تنظیم سوخت وساز بدن نیز از ویژگی‌های خوب گردو به شمار می‌رود.

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید.  در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید. به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *