مقالات نهال, نهال گردو

بهترین نهال گردو در شهرکرد

بهترین نهال گردو در شهرکرد (The best walnut seedlings in Kurdish city)

بهترین نهال گردو در شهرکرد (The best walnut seedlings in Kurdish city)

اگر باغدار اهل شهرکرد هستید در این مقاله بهترین نهال گردو در شهرکرد (The best walnut seedlings in Kurdish city) را معرفی خواهیم کرد.

بررسی جغرافیایی شهرکرد

شَهرکُرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری و شهرستان شهرکرد است. نام پیشین آن، «دِهْکُرد» بوده‌است که پس از تبدیل به شهر در شهریور 1314 خورشیدی به شهرکرد تغییر نام داد. براساس آمار سال 1395 خورشیدی، جمعیت شهرکرد برابر با 190٬441 نفر است. این شهر، مرتفع‌ترین مرکز استان در ایران است و از همین رو به بام ایران نیز شهرت یافته‌است. آب‌وهوای شهرکرد در تابستان‌ها معتدل و زمستان‌ها بسیار سرد است.

آب و هوای شهرکرد

شهرکرد دارای اقلیم نیمه مرطوب معتدل با تابستان‌های معتدل و زمستان‌های بسیار سرد است. میانگین سالانه دمای هوا در شهرکرد ۱۱/۵ درجه سانتیگراد می‌باشد. در طول ۳۰ سال گذشته حداقل مطلق دما و حداکثر مطلق دمای ثبت شده در شهرکرد به ترتیب ۳۲ درجه سانتیگراد زیر صفر و ۴۲ درجه سانتیگراد بوده‌است. سردترین و گرم‌ترین ماه‌های شهرکرد به ترتیب دی و مرداد می‌باشد. اگرچه در زمستان میزان رطوبت متوسط تا بالا است، میزان بارش در فصولی که کشت صورت می‌گیرد به جز ماه‌های اردیبهشت و فروردین تقریباً به صفر نزدیک است.

نهال گردو مناسب شهرکرد

هر نهالی ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که با توجه به آن‌ها باید نسبت به انتخاب منطقه کاشت نهال تصمیم‌گیری کرد. هر نهالی را نمی‌توان در هر منطقه‌ای کاشت. در ادامه 3 نهال گردو مناسب شهرکرد را معرفی و بررسی می‌کنیم.

1. نهال گردو کانادایی

نهال گردو کانادایی را در اکثر مناطق ایران می توان کاشت و عملکرد بالایی دارد. در ارتفاع 0 تا 2500 متر، بهترین عملکرد را دارد و برای مناطق معتدل و سردسیری مناسب است و حتی نسبت به نهال گردو فرنور نیز برای این مناطق مناسبتر است.
با توجه به شرایط اقلیمی شهرکرد، این نهال گردو مناسب کاشت در شهرکرد است. نهال گردو کانادایی به گرده‌افشان نیاز ندارد و باردهی آن از سال اول است. اگر از این نهال به‌درستی مراقبت شود تا 6 تن باردهی خواهد داشت.

نهال گردو کانادایی با کیفیت‌ترین محصول از لحاظ سایز و درصد مغز و رنگ و طعم میوه را دارد. باغ گردو کانادایی ، دیربرگده و خیلی پربار است به طوری‌که درآمد آن چند برابر باقی ارقام گردو است.

2. نهال گردو ژنوتیپ برتر

نهال گردو ژنوتیپ برتر در ارتفاع 0 تا 2500 متری بهترین عملکرد را دارد. پس نهال گردو ژنوتیپ برتر برای آب‌وهوای معتدل سردسیری مناسب است. با توجه به ارتفاع شهرکرد، کاشت این نهال گردو در شهرکرد انتخاب بسیار مناسبی است.

نهال گردو ژنوتیپ برتر خودگرده‌افشان است و نیاز به گرده‌افشان ندارد. باردهی این نهال از سال اول آغاز می‌شود و اگر رسیدگی خوبی از آن شود 8 تا 10 تن باردهی خواهد داشت.

3. نهال گردو فرنور

نهال گردو فرنور در ارتفاع 1500 تا 2500 متری بهترین عملکرد را خواهد داشت و برای مناطق معتدل سردسیری مناسب است. با توجه به شرایط اقلیمی شهرکرد، این نهال گردو در شهرکرد عملکرد خوبی را خواهد داشت.

قیمت نهال گردو در شهرکرد

قیمت یکی از نکات مهم در زمان خرید نهال گردو و اساساً هر خریدی است. یکی دیگر از نکات مهمی که در قیمت نهال گردو در شهرکرد تأثیرگذار است، انتخاب نهالستان است. در نهالستانی که تولیدکننده نهال است و فروش نهال را بدون واسطه انجام می‌دهد، قیمت نهال کمتر است.
تنوع انواع نهال گردو در شهرکرد بسیار است و به همین علت کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید تا لیست قیمت نهال گردو در شهرکرد برای شما ارسال شود، همچنین می‌توانید از مشاوره رایگان استفاده کنید.

فروش نهال گردو در شهرکرد

یکی از مراکز فروش نهال در شهرکرد نهالستان سالم نهال است که نهال‌ها را با شناسنامه و ضمانت بازگشت کالا و قیمت مناسب به شهرکرد ارسال می‌کند. مهم‌ترین سرمایه ما، شما باغ‌داران و سرمایه‌گذاران عزیز هستید. جهت انتخاب مناسب‌ترین نهال گردو منطقه شما، کافی است با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان استفاده کنید.

کلیه نهال‌ها در کوتاه‌ترین زمان برای شما ارسال خواهند شد. بهترین نهال فروشی در شهرکرد، نهال فروشی است که نهال‌ها را مستقیم تولید و عرضه کند، زیرا خرید نهال گردو سالم باقیمت مناسب تضمین‌کننده سود شماست.

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید.  در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید. به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *