مقالات نهال, نهال گردو

نهال گردو در مشهد

معرفی 5 رقم پرسود نهال گردو در مشهد 

معرفی 5 رقم پرسود نهال گردو در مشهد 

در این مقاله از وب سایت سالم نهال قصد داریم به معرفی 5 رقم پرسود نهال گردو در مشهد خواهیم پرداخت. همانطور که میدانید استان خراسان رضوی که مرکز آن کلان شهر مشهد است به پایتخت معنوی ایران شهرت دارد. این استان با داشتن مساحتی حدود 118 هزار کیلومتر مربع یکی مهمترین استان های کشور در تولیدات محصولات زراعی از جمله پرورش بهترین نهال گردو در مشهد، مشهور می باشد.

شرایط جغرافیایی مشهد برای کاشت گردو

موقعیت جغرافیایی مشهد، تمام نیازهای اولیه برای کاشت نهال گردو را دارد؛ به همین دلیل می توان با آگاهی از انواع بهترین نهال گردو و آموزش های اصولی به کاشت و پرورش نهال گردو پرداخت. مشهد، مرکز استان خراسان رضوی است. ارتفاع این شهر از سطح دریا، حدود 1050 متر است. آب و هوای شهر مشهد به دلیل جغرافیای خاصش متغیر است ولی به طورکلی آب و هوای شهر مشهد معتدل متمایل به سرد و خشک است و خشکی هوا در این شهر مشهود است. تمام این شرایط آب و هوایی، فرصتی را ایجاد می‌کند تا بتوان نسبت به کاشت نهال گردو  مشهد اقدام کرد.

دلیل محبوبیت کاشت نهال گردو در مشهد

از زمانهای بسیار دور کاشت گردو در نواحی با بارندگی مناسب، و مناطق کوهستانی و سرد رواج داشته است، درواقع مردم اغلب این درختان را به عنوان درختانی که قابلیت تحمل سرمای زیاد زمستان را دارند می کاشتند، با توسعه و پیشرفت علم کشاورزی محققان زیادی در زمینه ی تولید زنوتیپهای مختلف از گردو فعالیت کردند و این فعالیت منجر به تولید ارقام مختلف گردو برای کاشت در مناطق مختلف ایران حتی مناطق کم ارتفاع شده است.

چه درختانی در استان خراسان رضوی کشت می شوند:

عمده درختان میوه کشت شده در استان خراسان رضوی شامل:  گیلاس، آلو، انگور، بادام، انار، پسته، زرد آلو، سیب، گلابی، هلو و درخت گردو است. جهاد کشاورزی در این استان فعالیت های بسیاری داشته است.

استان خراسان رضوی در تولید گیلاس، آلو و زعفران رتبه اول ایران را دارد و همچنین در تولید زرشک و انار و پسته و انگور و بادام رتبه دوم و سوم را دارد. این نشان دهنده وجود زمین های کشاورزی وسیع این استان است.

چندین سال است که کشاورزان این استان در ارتفاعات و مناطق معتدل اقدام به کشت نهال گردو می کنند که در ادامه برای شمایی که قصد احداث باغ گردو در استان را دارید، بهترین نهال گردو را معرفی خواهیم کرد.

بهترین درخت گردو در مشهد (استان خراسان رضوی):

استان خراسان رضوی با توجه به دارا بودن زمین های مرغوب و خاک حاصلخیز، می تواند محل مناسبی برای خرید نهال گردو در مشهد باشد. در این قسمت می خواهیم 5 گونه از بهترین نهال گردو در خراسان رضوی را معرفی کنیم.

  1. نهال گردو چندلر؛
  2.  درخت گردو ژنوتیپ،
  3. درخت گردو دماوند،
  4. درخت گردو هارتلی،

نهال گردو چندلر و محبوبیت آن در مشهد

نهال گردو چندلر؛ یکی از بهترین نهال های گردو برای کشت در استان خراسان رضوی است. این نهال گردو متعلق به جنوب آمریکای شمالی است و تولیدات بسیاری دارد و جزء درختان گردو با مغز چرب است. گردوهای چندلر از سال اول به بعد باردهی اقتصادی آن شروع می شود و تا بیش از 80 سال ادامه پیدا خواهد کرد. مغز این درخت گردو حدود 12 گرم وزن دارد و رنگ مناسبی دارد.

دومین نهال گردو محبوب در مشهد : نهال گردو ژنوتیپ برتر

نهال گردو ژنوتیپ برتر است. این نهال جزء درختان گردویی است که تغییرات زیادی روی آن از طریق اصلاح نژاد صورت گرفته است وتقریبا برای بیشتر مناطق کشور به جز مناطق گرمسیری بسیار مناسب است. نهال ژنوتیپ بذری می باشد و از اولین سال پس از کاشت باردهی خود را آغاز می کند.

سومین نهال گردوی مناسب در مشهد: نهال گردو فرانکت

نهال گردو فرانکت است. این نهال متعلق به کشور آمریکا است ولی استفاده از آن در کشور های اروپایی بیشتر است. مقاومت بالایی در برابر سرما و آفات دارد و مناسب کشت در ارتفاعات استان خراسان رضوی می باشد.

عمر مفید اقتصادی نهال گردو فرانکت بیش از 50 سال است. وزن مغز گردو فرانکت به 14 گرم می رسد و ضخامت پوسته چوبی پایینی دارد. از نظر رسیدگی، کمی نیاز به مراقبت و رسیدگی بیشتری نسبت به سایر درختان گردو دارد.

چهارمین نهال گردوی مناسب در مشهد: نهال گردو هارتلی

نهال گردو هارتلی است. زادگاه این درخت گردو، کالیفرنیا آمریکا است. این درخت می تواند بیش از 60 سال عمر باردهی مناسب را برای آن در نظر داشت و در این مدت بیشترین سود دهی و بازدهی را برای کشاورزان خواهد داشت. نهال گردو هارتلی مناسب کشت در مناطق معتدل و کمی سرد است و می تواند تا دمای 40 درجه بالای صفر را نیز تحمل کند. وزن مغز گردو هارتلی 13 گرم است. این درخت گردو در هر هکتار بیش از 6 تن تولید محصول دارد.

پنجمین نهال گردوی پرطرفدار در خراسان رضوی: نهال گردو دماوند

نهال گردو دماوند نام دارد. این نهال همانطور که از اسمش مشخص است، متعلق به ایران می باشد این نهال مناسب سردترین نقاط استان خراسان رضوی مثل شهرستان های قوچان و چناران است. این درخت گردو از آنجایی که ریشه ایرانی دارد، برای آب و هوای ایران بسیار مناسب است و می تواند تولیدات حداکثری داشته باشد. وزن مغز گردو در درخت گردو دماوند حدود 12 گرم است و چربی آن متعادل است.

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید.  در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید. به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *