مقالات نهال, نهال گلابی

بهترین زمان پیوند درختان گلابی

بهترین زمان پیوند درختان گلابی (The best time to transplant pear trees)

بهترین زمان پیوند درختان گلابی (The best time to transplant pear trees)

اگر قصد پیوند درخت گلابی دارید، در این مقاله بهترین زمان پیوند درختان گلابی (The best time to transplant pear trees) را ارائه خواهیم داد. همان طور که می دانید زمان پیوند درختان گلابی همانند شرایط رشدی آن نیز مهم و با اهمیت است. در جدول زیر خلاصه ای از نیاز های مراقبتی  درختان گلابی بیان شده است:

مشخصات رشدی درختان  گلابی 
نیاز نورینورکامل
خاک مناسبزهکشی خوب
نیاز آبیآبیاری منظم
دمای مورد نیازحدود 29-7
روش تکثیرقلمه ساقه
زمان ریشه دهی2-4 ماه
هورمون ریشه دهیاختیاری
هرسمنظم نیاز است
زمان رشد اولین میوه3-6 سال
زمان برداشتاواخر تابستان تا اوایل پاییز
آفات و بیماری هاآتشک ، پسیل گلابی
طول عمر هر درختحدود 30-20 سال

خاک مناسب پیوند درختان  گلابی

یک راه عالی برای پیوند درختان گلابی جدید و گسترش باغ شما قلمه زدن است. برای اینکه قلمه ها با موفقیت رشد کنند به خاک و شرایط رشد خاصی نیاز دارند. بهترین نوع خاک برای پیوند گلابی، خاک لومی با زهکشی خوب است. خاک لومی از  ترکیب متعادلی از ماسه، سیلت و رس تشکیل شده که زهکشی  کامل و حفظ رطوبت را فراهم می کند. این نوع خاک به قلمه های گلابی اجازه می دهد تا یک سیستم ریشه ای قوی ایجاد کنند و در عین حال از خطر پوسیدگی ریشه نیز جلوگیری کند.

بهترین زمان پیوند درختان گلابی

وقتی صحبت از تکثیر درختان گلابی می شود، یکی از محبوب ترین روش ها، قلمه زدن است. این کار شامل برداشتن بخش کوچکی از درخت گلابی و تشویق  آن به رشد ریشه است که در نهایت به یک درخت جدید تبدیل می شود. با این حال، زمان بندی برای برداشتن قلمه گلابی بسیار مهم است.

بهترین زمان برای برداشتن قلمه گلابی در فصل خواب درخت است که معمولاً در اواخر زمستان یا اوایل بهار اتفاق می افتد. این زمان  ایده آل است زیرا درخت گلابی به طور فعال رشد نمی کند، که شانس ریشه زایی موفق را افزایش می دهد. گرفتن قلمه در طول فصل خواب نیز به درخت اجازه می دهد تا قبل از شروع فصل رشد به سرعت بهبود یابد. رشد  درختان گلابی از قلمه ها می تواند یک فرآیند جذاب و با ارزش باشد،  در حالی که ممکن است همه قلمه ها با موفقیت ریشه ندارند و به درختان مولد تبدیل شوند، ارزش امتحان کردن را دارد زیرا امکان تکثیر صفات مطلوب و پتانسیل گونه های منحصر به فرد را فراهم می کند. با توجه دقیق به مراحل ذکر شده در بالا و کمی صبر، می توانید از رشد گلابی از قلمه های خود لذت ببرید.

کلام آخر

سالم نهال برای راحتی کار کشاورزان تمام نهال گلابی را به صورت شناسه دار و با تضمین کیفیت به همراه مات گارانتی عرضه می‌کنند. جهت استعلام قیمت نهال گلابی می‌توانید به سایت اینترنتی نهالستان مراجعه کرده و با کارشناسان در ارتباط باشید.

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید.  در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید. به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *