مقالات نهال, نهال انجیر

زمان کوددهی درخت انجیر

زمان کوددهی درخت انجیر (Fig tree fertilization time)

زمان کوددهی درخت انجیر (Fig tree fertilization time)

در این مقاله از سالم نهال قصد داریم زمان کوددهی درخت انجیر را با معرفی کنیم. برای خرید ارقام نهال انجیر با سالم نهال در ارتباط باشید. یکی از راهکارهای مهم برای رسیدن به میوه ی شیرین و لذت بخش انجیر و همچنین پر بار و پر ثمر شدن درخت انجیر کوددهی در زمان معین و به مقدار لازم و کافی است تا بین عناصر مورد نیاز خاک تعادل برقرار کرده و بتواند غذایی کامل برای درخت انجیر باشد.

ضرورت اطلاع از زمان کوددهی به نهال انجیر

اگر شما از بهترین زمان کود دهی درخت انجیر مطلع نباشید نمی‌توانید به موقع احساس نیاز به عناصر درخت را تشخیص داده و اقدام به تامین آن نمایید و در این صورت به زودی شاهد افت کمیت و کیفیت محصول نهایی خواهید بود از این رو اصلی‌ترین پیشنهاد و توصیه ما به شما این است که اطلاعات خود را در زمینه بهترین زمان کود دهی درخت انجیر گسترش دهید و با اطمینان خاطر اقدام به کوددهی درخت انجیر نمایید.

عناصر شیمیایی در کود دهی درخت انجیر چه نقشی دارند؟

اگر هدف شما کوددهی شیمیایی است باید علاوه بر دانستن بهترین زمان کود دهی درخت انجیر این را هم بدانید که هر یک از عناصر شیمیایی و مواد مغذی در کود دهی درخت انجیر نقش های گوناگونی را بر عهده دارند.

به عنوان مثال عنصر نیتروژن به طور مستقیم روی رشد برگ ها درخت انجیر تاثیر می گذارد فسفر به عنوان عنصر دوم تاثیری بسزا و مستقیم روی قسمتهای انتهایی درخت و ریشه آن می گذارد علاوه بر آن روی گلدهی و ثمر دهی درخت انجیر نیز بی تاثیر نیست. سومین عنصر مهم پتاسیم است که به گونه ای غیر مستقیم واکنشهای آنزیمی را فعال میکند و به سیستم کلی گیاه و عملکردهای گلی درخت اثر می گذارد تا هرچه بهتر فرآیندها و واکنش‌های خود را انجام دهند. کمبود میزان گوگرد اثراتی زیانبار را در پی دارد از جمله اینکه باعث رشد کند و ضعیف و ایجاد برگهای زرد رنگ و بدون سبزینه درخت انجیر می شود.

بهترین زمان کود دهی درخت انجیر چه زمانی است؟

درخت انجیر جزو درخت هایی است که طبیعتی ساده و آسان دارد این شرایط منجر شده است تا نیاز به مراقبت های دشوار و ویژه ای نداشته باشد و کار را برای باغداران و کشاورزان ساده می کند. تشخیص بهترین زمان کود دهی درخت انجیر کمک بسیار فراوانی به رشد آن می کند همچنین مقدار کوددهی و برنامه کوددهی این درخت در حین رشد انجیر تنها در یک بازه زمانی کوتاه مدت مفید است.

توجه داشته باشید که نمی توان به طور کلی بهترین زمان کود دهی درخت انجیر را تعیین کرد چراکه متناسب با نوع کودی که به کار می رود زمان های متفاوتی تعیین می شود. اگر شما درخت انجیر را با نیتروژن زیاد کوددهی کنی از طرفی باعث افزایش بیش از حد رشد درخت شده و از طرفی دیگر رسیدن میوه های شیرین انجیر را به تعویق می‌اندازید. با توجه به موارد گفته شده میتوان یک نتیجه‌گیری گلی کرد که بهترین زمان کود دهی این درخت در فصل بهار یا اوایل تابستان است.

کود دهی درخت انجیر با استفاده از کود حیوانی

خوب است بدانید که کود حیوانی را با نام‌های کود ارگانیک یا کود آلی نیز می شناسند ساختار کود حیوانی به گونه ای است که به انتشار آهسته تمایل دارد از این رو شرایطی طبیعی را در خاک ایجاد میکند. طی واکنش باکتری ها کودهای حیوانی آزاد می شوند و به مصرف ریشه‌ درخت انجیر میرسند.

چارپایانی مانند اسب و گاو و گوسفند بهترین کود ارگانیک برای درخت انجیر است. توجه داشته باشید که کودهای ارگانیک نیز سرشار از عناصری مانند نیتروژن فسفر و پتاسیم یا همان ان پی کا های معروف هستند. ساختار شیمیایی و خواص فیزیکی آنها با ساختار شیمیایی و خواص فیزیکی خاک سازگار است و ph طبیعی خاک را حفظ می کنند.

اگر زمین های خاکی شما شامل خاکهای سنگینی مانند گلی و رسی است نگران نباشید. چرا که استفاده از کود حیوانی خاک های سنگین را به راحتی پوک می کند از این جهت یک زهکشی برای درخت شما ایجاد می کند.

کلام آخر

سالم نهال برای راحتی کار کشاورزان تمام نهال انجیر را به صورت شناسه دار و با تضمین کیفیت به همراه مات گارانتی عرضه می‌کنند. جهت استعلام قیمت نهال انجیر می‌توانید به سایت اینترنتی نهالستان مراجعه کرده و با کارشناسان در ارتباط باشید.

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید.  در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید. به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *