مقالات نهال, نهال انگور

بهترین زمان هرس درخت انگور

بهترین زمان هرس درخت انگور

بهترین زمان هرس درخت انگور یا مو چه زمانی است؟

آیا می دانید بهترین زمان هرس درخت انگور چه زمانی است؟ حتما با ما در وب سایت سالم نهال همراه باشید تا پاسخ این سوال را بدهیم. هرس درختان انگور یک وظیفه مهم برای حفظ سلامت آنها و با هدف افزایش تولید میوه است. زمان هرس بستگی به نوع درخت انگور دارد، اما دستورالعمل های کلی وجود دارد که می توان از آنها پیروی کرد. در منطق سردسیر که امکان یخزدگی وجود دارد باید هرس درخت انگور دیرتر انجام شود ولی قبل از شروع جوانه زنی. کشاورزان به صورت سنتی در برخی از شهرهای ایران زمان مناسب هرس درخت مو را بعد از ۱۳ بدر میدانند.

نکات مهم هنگام هرس درخت انگور

  • صرف نظر از نوع درخت مو، مهم است که از تیز و تمیز بودن ابزارهای هرس اطمینان حاصل کنید تا به گیاه آسیب نرسانید. هنگام هرس ابتدا هر گونه چوب مرده یا بیمار را جدا کنید و سپس شاخه هایی که از پایه گیاه رشد می کنند را بردارید.
  • اگر درخت انگور با داربست یا تکیه گاه آموزش ندیده باشد، مهم است که یک تنه یا شاخه اصلی را انتخاب کنید که به رهبر مرکزی تبدیل شود و شاخه های رقیب را حذف کند. این به ایجاد یک ساختار قوی برای تاک کمک می کند و آموزش را در آینده آسان تر می کند.
  • از نظر تولید میوه، یادآوری این نکته مهم است که همه شاخه ها میوه تولید نمی کنند. به عنوان مثال در تاک های انگور، نی های میوه دهی را باید بر اساس سن و محل قرارگیری روی تاک انتخاب کرد. به طور کلی، نیشکرهای دو ساله بیشترین میوه را تولید می کنند، بنابراین اینها باید آنهایی باشند که در هنگام هرس در جای خود باقی می مانند.
  • در پایان، بهترین زمان برای هرس انگور بسته به نوع تاک و عادات میوه دهی آن متفاوت است. به طور کلی هرس در اواخر زمستان یا اوایل بهار توصیه می شود، اما برای گیاهان میوه دار، ممکن است لازم باشد که در زمان های دیگر سال هرس شود.
  • استفاده از ابزارهای تیز و تمیز برای جلوگیری از آسیب رساندن به گیاه و حذف هر گونه چوب مرده یا بیمار ابتدا ضروری است. هدف از هرس حفظ سلامت انگور و ارتقای تولید میوه است، بنابراین رعایت دستورالعمل‌های مربوط به نوع خاص تاک برای دستیابی به این اهداف مهم است.

بهترین زمان هرس درخت مو یا درخت تاک با توجه به گونه

برای انگورهای برگریز بهتر است در اواخر زمستان یا اوایل بهار قبل از شروع رشد جوانه ها هرس شود. این به درخت انگور اجازه می دهد تا انرژی خود را بر روی رشد جدید و شاخه های بارده تولید شده از سال قبل متمرکز کند. هرس در طول فصل رشد می تواند منجر به هدر رفتن رشد جدید شود و همچنین می تواند خطر ابتلا به بیماری را افزایش دهد.

برای انگورهای همیشه سبز بهتر است در اواخر زمستان یا اوایل بهار زمانی که انگورها هنوز خواب هستند هرس شوند. این امر پتانسیل تنش را برای درخت امو به حداقل می رساند، که می تواند به ویژه برای گیاهان بالغ مهم باشد.

برای گیاهان باردهی مانند کیوی، انجیر و شاه توت، بهترین زمان برای هرس به عادات میوه دهی گیاه بستگی دارد. به عنوان مثال، کیوی باید در تابستان پس از برداشت میوه هرس شود، در حالی که انجیر باید در اواخر زمستان یا اوایل بهار هرس شود. شاه توت باید در اواخر زمستان یا اوایل بهار، درست قبل از شروع رشد جدید، هرس شود.

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید.  در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید. به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *