مقالات نهال, نهال بادام

نهال بادام را بیشتر بشناسید

اگر بخواهیم نهال بومی کشور را که طرفدار خیلی زیادی در بین کشاورزان دارد، معرفی کنیم بهتر است در رتبه اول نهال بادام را قرار دهیم. یکی از پرطرفدارترین انواع خشکبار می توان به بادام اشاره کرد. از آنجایی که بادامی شیرین طعم بسیار خوشمزه ای دارد و از طرفی دیگر خواص آن بی شمار است، خواهان خیلی زیادی در بازار داخل و خارج از کشور دارد. خواص بادام شیرین و اندازه بالا است که در طب سنتی و علم پزشکی نوین در همان ماه های اولیه توصیه می‌ شود، تا نوزادان نیز از شیر بادام یا حریره بادام استفاده کنند، چون باعث جذب کلسیم و آهن می شود.بادام بدون آلرژی بوده، هر کسی می تواند آن را مصرف کند.

خواص درمانی بادام

از خواص درمانی بادام تازه و با کیفیت می توان به درمان دیابت، چاقی، جلوگیری از پوکی استخوان همچنین در پیشگیری از بیماری های مزمن مانند آلزایمر و سرطان تاثیر خیلی بالایی دارد.

ارزش غذایی بادام درختی

هر اونس بادام درختی حدود ۲۸ گرم است که ارزش غذایی آن به صورت زیر است:

  • کالری: ۱۶۴ کیلوکالری
  • چربی: ۱۴.۲ گرم
  • کربوهیدرات: ۶.۱ گرم
  • پروتئین: ۶ گرم
  • فیبر: ۳.۵ گرم
  • قند: ۱.۲ گرم

فواید مصرف روزانه بادام

بادام جز مغزیجات پر خاصیتی است که در سلامت قلب، کاهش وزن، کنترل قند خون و… موثر است.

  • تنظیم  میزان قند خون
  • سلامت استخوان ها
  • کمک به بهبود کم خونی ناشی از فقر آهن
  • کمک به کاهش وزن
  • سلامت گوارش
  • لاغری
  • بهبود حافظه

خرید ارقام نهال بادام

نهال بادام جزو میوه‌هایی است که نژاد و ارقام متنوعی دارد. شما در یک نهالستان می‌ توانید حداقل ده ها نوع از بادام را پیدا کنید. ولی شرایط کاشت و نگهداری بادام هر کدام از این بادام ها متفاوت است. برای تهیه نهال بادام چندین گزینه باید در نظر بگیرید تا بر اساس آن بتوانید نژادی که سازگار با اکوسیستم محیط اطراف شما می باشد را تهیه و آن را بکارید.
اگر بخواهیم با زبان ساده تر توضیح دهیم، همین کافی است که بگوییم نژادهای بادام به دو صورت دیرگل و زود گل تقسیم بندی می‌شود. برخی از نژادهای بادام در هوای بسیار سرد و خشن رشد می کنند و برخی دیگر قادر هستند در محیط های گرم و خشک رشد کرده و به خاطر کم آبی به صورت دیمی آبیاری می شوند. تفاوت بین این دو نهال بسیار زیاد است، از این رو قبل از خرید نهال باید اطلاعات لازم و کافی درباره محیط اطراف باغ خود کسب کرده، سپس با توجه به اطلاعات اقدام به خرید ارقام نهال کنید.

ضرورت کاشت نهال بادام 

بادام دانه‌ای پرخاصیت است که به صورت‌ سبز یا خشکبار مصرف می‌شود. مصرف دانه بادام خشک معمولا به عنوان تنقلات است و صورت خلالی یا پودری آن مصارف فراوانی در تهیه شیرینی‌ها، دسرها، غذاها و یا تزئین آن‌ها دارد. بنابراین تقاضا برای آن در بازار قابل توجه است و خرید نهال بادام و علاقه به کاشت نهال بادام و پرورش آن نیز به همین دلیل رونق دارد.

بادام چنان که گفتیم از گونه‌های بومی ایران محسوب می‌شود. برخی کشورها که خود امکان پرورش این گونه گیاهی را ندارند یا برای تولید آن باید متحمل هزینه‌های بالاتری شوند، می‌توانند مقصد صادرات بادام‌های مرغوب ایرانی باشند

بادام جزء خشکبار محصوب می شود، بزرگترین مزیت تولید خشکبار این است که مدت زمان زیادی می توان انبار کرد، انبار کردن بادام باعث می شود که میوه های بادام را تا مدت زمان زیادی نگهداری کرد و در زمان مناسب به فروش رساند و این باعث افزایش قیمت فروش نهال بادام می شود.  نهال های میوه بزرگترین مشکلی که دارند این است که تره بار محصوب می شوند و بعد از چیدن باید سریع به دست مصرف کننده برسد، نهایتا برخی از ارقام را می توان به مدت چند ماه در سردخانه نگه داشت، ولی بادام را می توانید به راحتی انبار کنید و در خانه و منزل خود نگه داری کنید و در زمان مناسب به فروش برسانید و همنطور به راحتی به کشورهای دیگر می توان صادر کرد.

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید.  در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید. به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *