مقالات نهال, نهال, نهال گردو

بهترین ارقام نهال گردو آمریکایی

معرفی بهترین ارقام نهال گردو آمریکایی (The best varieties of American walnut seedlings)

معرفی بهترین ارقام نهال گردو آمریکایی (The best varieties of American walnut seedlings)

خبر خوش اینکه در این مقاله به معرفی بهترین ارقام نهال گردو آمریکایی (The best varieties of American walnut seedlings) می پردازیم. در بازار ایران یکی از رایج ترین و درجه یک ترین گردو های خارجی مربوط به گونه های آمریکایی می شود. در حال حاضر بعد از چین، ایالات متحده آمریکا بیشترین سهم تولید و صادرات گردو را در دست دارد. کشوری که معروف ترین ارقام گردو را به صنعت باغداری در جهان معرفی کرده است. در حال حاضر شما برای تولید گردو هایی با مشخصه های تجاری باید با انواع گردو آمریکایی نیز آشنا شوید.

دلیل محبوبیت نهال گردو آمریکایی

گردوی آمریکایی در مقایسه با دیگر نمونه های خارجی در بازار خشکبار قیمت بالاتری دارد. این گردو ها معمولا دانه درشت، شفاف و در برخی از موارد پوست کاغذی هستند. اما از همه آنها مهمتر عملکرد درخت که در این باره ارقام آمریکایی، زبانزد هستند.  در حال حاضر با توجه به ظرفیت منطقه بومی ایران برای پرورش گردو، کشت این ارقام غیر بومی نیز مطرح می باشد. از این رو در ادامه با ما باشید تا با انواع گردو آمریکایی، برای کسب بیشترین تولید و سود آشنا شوید.

نهال گردو پکان مناسب مناطق گرمسیری

در حال حاضر بسیاری از ایرانی های، گردوی آمریکایی را با رقم Pecan Walnut می شناسند. این نهال به طور متفاوتی در مناطق گرمسیری، گردو های خاص و جالب توجهی را تولید می کند. حقیقا شما با پرورش رقم پکان، بزرگترین گردو های بیضی شکل با وزن 16 گرم را تولید می کنید. دیگر ویژگی متفاوت، شکل ظاهری صاف و بدون فر خوردگی مغز گردو که توجه ها را به خود جلب می کند. در واقع پوست گردو پکان از دو سمت صاف و مانند گردو های معمولی، مغز گردو هیچ گره خوردگی با پوست ندارد.

گردو لارا از مرغوب ترین ارقام نهال گردو آمریکایی

رقم Lara Walnut به دلیل تولید گردو های بزرگ و پر مغز با طعم دلنشین مورد توجه قرار گرفته است. گردو هایی که وزن آنها  13 گرم اما بیشتر از نیم درصد آنها یعنی چیزی نزدیک به 7 گرم متعلق به مغز این گردو می باشد. طعم باب میل و رنگ روشن مایل به زرد مغز گردو، این محصولات خشکباری را ارزشمند تر می کند.

یکی از مزیت های پرورش رقم لارا برای باغداران کیفیت پوست محصول می باشد. در واقع این گردو ها با پوست تقریبا نازک در زمان رسیدن کمتر آسیب را دیده و همچنین به راحتی می شکنند. این نمونه از انواع گردو آمریکایی را با ظاهر تقریبا گرد و  کمی بیضی در بازار فروش می توانید پیدا کنید.

نهال گردو هارتلی از ارقام نهال گردو آمریکایی

برای تولید گردو های درشت اندازه یکی از بهترین ارقام Hartley Walnut می باشد. وزن گردو های این رقم به طور دقیق 14.3  که 45 درصد از این وزن را مغز خوراکی می گیرد. درخت هارتلی دارای محصولی که با طعم بسیار خوب و دلچسب و با رنگ روشن شناخته می شود. عادت سرمایی کم این رقم را به گزینه ای مناسب برای کاشت در مناطق نسبتا گرمسیری تبدیل کرده است.

این گردو بر خلاف بسیاری از نمونه های مختلف گردوی آمریکایی سوزنی می باشد. به این معنی که دارای پوست چوبی سختی اما طعم فوق العاده ای دارد. این درخت بازدهی نسبتا متوسط با عملکرد 3.5 تن در هکتار به همراه می آورد. اما به دلیل روغن فراوان نزدیک به 70 درصد، محصولات محبوب بازار ایرانی را تولید می کند.

رقم گردو آمریکایی توسرخ از ارقام نهال گردو آمریکایی

جذابیت محصولات این رقم به خاطر رنگ قرمزی که مغز گردو به خود می گیرد. این گردو ها 13 گرم وزن داشته و 50 درصد از این میزان متعلق به مغز خوراکی خوشرنگ آن می باشد. شما رنگ سرخ گردو را در رنگ تنه این درختان نیز می توانید ببینید. این رقم از انواع گردو آمریکایی در بلندترین حالت دارای ارتفاع 6 متر و دارای اندازه کمی می باشد. بنابراین جهت برداشت راحت تر در باغ های گردو گزینه مناسب کاشت می باشد.

در کنار رنگ قرمز پوست مغز این گردو، کیفیت محصول مطابق با خواست مشتری می باشد. از طرفی عملکرد مناسب نهال گردو توسرخ با تولید 5 تن در هکتار، این نهال را به گزینه مناسب کاشت تبدیل می کند. محصولات این رقم در گروه گردو های سوزنی با پوست سخت قرار می گیرد. در صورت تمایل جهت پرورش محصولات گردو خاص و متنوع بهترین گزینه رقم توسرخ می باشد.

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید.  در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید. به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *