مقالات نهال, نهال

بخش های درخت در هرس

بخش های درخت در هرس

معرفی بخش های درخت در هرس (Tree parts in pruning)

اگر شما یک باغدار هستید بایستی با بخش های درخت در هرس (Tree parts in pruning) به طور حرفه ای آشنا باشید. با سالم نهال همراه باشید. قبل ازاینکه بدانیم چگونه باید درخت خود را هرس کنیم بهتر است با قسمت های مختلف درخت آشنا شویم.

بخش های درخت در هرس

تنه یا ساقه درخت

به حد فاصل بین طوقه و تاج درخت گفته میشود که محور انشعابات شاخه های اصلی است. ارتفاع این بخش به نوع رقم بستگی دارد. نحوه ی برداشت و فرم تربیت درخت بین ۸۰ تا ۱۲۰ سانتی متر متغییر است.

شاخه های اصلی

به شاخه هایی که مستقیما از تنه ی درخت منشعب میشود، شاخه ی اصلی گفته میشود. شاخه های اصلی یکی از مهم ترین عضوها در تشکیل اسکلت و تاج درختان است. روی شاخه های اصلی، شاخه های فرعی درجه یک، اسپورها و شاخک های بلند و کوتاه قرار میگیرند.

شاخه های فرعی

این شاخه ها اگر از شاخه های اصلی منشعب شوند به آن شاخه فرعی درجه یک گویند. اگر از شاخه های فرعی درجه یک منشعب شده باشند به آن شاخه های فرعی درجه دو میگوییم. معمولا عضوهای بارده درخت و شاخه های رویشی درخت روی این شاخه های تشکیل میشود.

شاخه های یکساله

به شاخه هایی گفته میشود که از رشد رویشی یک جوانه در طول یک سال تشکیل میشود. بیشترین جوانه های روی این شاخه ها، جوانه های برگ هستند. بعضا جوانه های گل نیز روی این شاخه ها تشکیل میشود.

شاخه های دوساله

به شاخه هایی گفته میشود که پایین تر از گره یا محل رشد شاخه یک ساله قرار دارند. بلندی شاخه های دوساله به میزان رویشی و پرورش بادام در سال قبلی بستگی دارد. جوانه های گل بیشتر روی این شاخه ها تشکیل میشوند.

شاخه نرک درختان

شاخه نرک، یک شاخه بسیار قوی است. که به دلایل خاصی بوجود آمده است. این شاخه از مصرف تغذیه ی بالایی برخوردار است. به همین دلیل باید حذف شود تا به بقیه ی اعضای درخت تغذیه بیشتری برسد.

اسپور

به شاخه های بسیار کوچک که روی شاخه های اصلی و فرعی قرار دارد گفته میشود. که جوانه های بارده به صورت تک یا جمعی روی این شاخه ها تشکیل میشود. میزان باردهی اسپورها محدود است. طی چندسال باردهی این اسپورها پیر شده و توانایی باردهی خود را از دست میدهند. به همین دلیل توصیه میشود در صورت پیر شدن اسپورها و از دست رفتن قدرت باردهی آنها، اسپورها را از درخت جدا کنیم.

جوانه های چوب

به جوانه هایی که روی آنها عضوی برجسته یا کشیده یا مخروطی شکل دارند، جوانه چوب گفته میشود. این جوانه ها معمولا روی شاخه های یکساله بوجود می‌آیند. و دارای یک مریستم رویشی و برگ های از پیش ساخته هستند. باید در هرس این جوانه ها دقت کافی را به خرج دهیم چرا که میتوانند به اسپور جوانه های بارده تبدیل شوند.

جوانه های بارده یا گل

این جوانه ها مانند یک توده متورم و دایره ای شکل روی اسپورها یا شاخه های جوان هستند. بسته به رقم درخت میتواند یک یا چند گل روی آن تشکیل شود. که در رقم بادام، یک گل روی آن تشکیل میشود.

جوانه های غیرفعال

این جوانه ها به دلایل خاصی غیر فعال هستند. از جمله این دلایل عدم دریافت شیره نباتی، قرارگیری در موقعیت نامناسب و… و زمانیکه شرایط مناسب به وجود بیاید، این جوانه ها نیز شروع به رشد خواهند کرد.

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید.  در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید. به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *