مقالات نهال, نهال, نهال گردو

همه چیز درباره گردو خوشه ای

همه چیز درباره نهال گردو خوشه ای

همه چیز درباره گردو خوشه ای

سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال ? امروز در این مقاله شما را با همه چیز درباره گردو خوشه ای آشنا سازد. نهال گردو خوشه ای؛ به دلیل آنکه در هر خوشه ی درخت باغ خود در حدود 5 الی 25 تا 30 گردو را قادر به تولید می باشد، گاه این باردهی در چند وجب دست روی می دهد و گاه در کل شاخه مانند خوشه های انگور ظاهر می شود.گردو از رقم های دیرگل می باشد و این به آن معناست که به سرمای پاییزه و یا سرمای بهاره مقاومت بسیار خوبی را دارا می باشد.

روش کاشت درخت گردوی خوشه ای چگونه می باشد:

روش کاشت گردو خوشه ای؛ به دو طریق بذر و نهال کاشته می شود بستگی به انتخاب شما دارد. در هر دو روش باید نکات مهم رعایت شود. در زمان کاشت نهال گردو خوشه ای؛ باید به عمق مناسب در حفر گودال توجه کرد به طوری که هر چقدر عمق گودال بیشتر باشد بهتر است برای مثال عمق ایده ال بین عدد 70 تا 1 متر نهایت می باشد. بعد از حفر گودال می توان خاک درون آن را به کود حیوانی پوسیده آغشته کرد سپس اقدام به کاشت کرد. فاصله مناسب بین دو نهال نیز باید به خوبی رعایت شود زیرا نهال گردو در زمان رشد شاخ و برگ فراوانی در می آورد.

فاصله ی کاشت نهال، خاک و ابیاری این درختان:

  1. معمولا فاصله ی کاشت بین دو نهال گرو بین 7*7*7 می باشد، همچنین از رقم گردافشان برای بهبود باردهی درختان می توانید بهره مند شوید.
  2. برای کاشت گردو، همانند نهال گردو چندلر، خاک های ماسه ای و کمی اسیدی مناسب است.
  3. در خاک زهکشی شده به خوبی رشد می کند.
  4. گرمای نسبتا بالا و سرمای بیشتر از 5- به نهال آسیب می رساند. نور خورشید برای گردو توصیه می شود زیرا از باعث رسیدن مغز های گردو می شود.
  5. ارتفاع درخت گردو خوشه ای؛ مثل بسیاری از ارقام مثل نهال گردو اسرائیلی، به شرایط اقلیمی منطقه بستگی دارد اما غالبا تا 10 متر نیز می رسد.

خاک مناسب درخت گردو خوشه ای:

برای رشد بهتر درخت گردو خوشه ای؛ از ترکیبات مواد موجود در خاک آگاهی پیدا کنید. زیرا اگر درصد خاک رس زیاد باشد به گیاه شما اجازه ی نفس کشیدن نمی دهد. خاک ها به صورت کلی به 2 دسته ی اصلی تقسیم می شوند:

  • اگر خاک شما درصد زیادی شن و ماسه داشته باشد، ریشه های نهال گردو خوشه ای؛ یک جا پیچیده می شوند و در زمان آبیاری هم رطوبت در یک نقطه بیش از حد می شود که همین عامل باعث پوسیدگی ریشه ها می شود.
  • اما اگر خاک درخت گردو خوشه ای؛ نرم باشد، ریشه های درخت به سختی می توانند به مقاومت برسند و این عامل باعث می شود که در برابر وزش های شدید باد و سرما آسیب جبران ناپذیری وارد شود. پیشنهاد می کنیم برای خاک درخت گردو خوشه ای؛ از ترکیب شنی رسی و لومی برای کاشت استفاده کنید.

آبیاری نهال گردوی خوشه ای:

سعی کنید هر هفته نهال های گردو خوشه ای را آبیاری کنید و اصلا اجازه ندهید که آن ها تشنه و خشک بمانند چون همین موضوع روی باردهی آن ها تاثیر می گذارد و پیشنهاد می کنیم از روش های غرقابی گذشته برای انجام این کار استفاده نکنید.

کود دهی مناسب گردوهای خوشه ای:

  • در زمانی که دیگر می خواهید کیفیت گردوهای خوشه ای ؛ را تکان دهید تا بهتر از قبل شوند لازم است که به بررسی خاک باغ خود بپردازید.
  • با این کار شما از تمام کمبودهایی که با چشم انسان قابل حدس نیستند هم، با خبر می شوید.
  • فکر کنید اقدام به رفع این کمبودهای خاک هم کنید، دیگر خاک شما 2 برابر از قبل آماده ی پرورش نهال گردو خوشه ای می باشد.
  •  به صورت تستی یک کود را خریداری نکنید. زیرا ممکن است همان کود برای باغ شما خیلی ضعیف یا حتی خیلی قوی باشد. اغلب کودهای حیوانی مانند کود مرغی پوسیده، کود گاوی، کود گوسفندی، کود کبوتر و… مناسب می باشند.

سمپاشی مورد نیاز برای این درخت گردو:

برای انجام سمپاشی سعی کنید که سالانه این عمل را تکرار کنید. فکر نکنید که بدون سمپاشی هم مشکلی برای محصولات شما به وجود نمی آید. چون درخت گردو خوشه ای؛ تا یک جایی می تواند نسبت به بیماری های درخت یا “ Tree Diseases “ از خود مقاومت نشان دهد اما پس از مدتی نیاز است که یک عامل تقویتی به کمک آن بیاید. با انجام سمپاشی برای نهال گردو خوشه‌ای؛ شما بیماری و آفات را تا چندین وقت از درخت خود دور کرده اید و همین موضوع می تواند برای باردهی بهتر گردوها موثر باشد. با انجام این عمل در واقع کرم های داخل خاک هم از بین می روند.

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *