نهال بادام

نیازهای اکولوژیک درخت بادام چیست؟

نیازهای اکولوژیک درخت بادام چیست؟

معرفی نیازهای اکولوژیک درخت بادام ?

اگر قصد کاشت درخت بادام ? را دارید بایستی به طور کامل نیازهای اکولوژیک درخت بادام را بدانید تا بتوانید بهترین و بیشترین محصول را برداشت کنید.

معرفی نیازهای اکولوژیک درخت‌بادام

درخت بادام گیاه حساسی است، به همین علت شرایط رشد خاصی دارد.

خاک مناسب از نیازهای اکولوژیک درخت بادام

درخت بادام خاک‌های لومی با زهکشی خوب و عمیق را ترجیح می‌دهد. اما انواع دیگر خاک، از جمله خاک‌های ضعیف را نیز تحمل می‌کند. به شرطی که مرطوب نباشند یا زهکشی ضعیفی نداشته باشند؛ زیرا در آن صورت کاملاً نمی‌تواند مقاومت و رشد نماید.

آب‌وهوای مناسب از نیازهای اکولوژیک درخت بادام

این درخت به شرایط گرم و خشک احتیاج دارد و به‌ویژه از مناطقی که تابستان‌های طولانی با هوای گرم، خشک و آفتابی دارند و بنابراین از یک‌فصل رشد طولانی برخوردار هستند، لذت می‌برد. همچنین این گیاه به مقدار مشخصی از سرما (حدود 200 تا 400 ساعت در سال در دمای کمتر از 45 درجه‌ی فارنهایت یا 7 درجه‌ی سانتیگراد) نیاز دارد تا خواب جوانه‌های خود را با موفقیت بشکند. به همین دلیل است که آن‌ها کاملاً با آب‌وهوای گرمسیری سازگار نیستند. آن‌ها به‌خصوص در برابر خاک‌های مرطوب و یخ‌بندان طاقت نمی‌آورند.

مشکل بادام زود گل کننده این است که به‌ویژه در برابر سرما آسیب‌پذیر است. درخت بادام خورشید را دوست دارد؛ اگرچه سایه‌ی جزئی را تحمل می‌کند، اما در این صورت نسبت به حالتی که زیر نور کامل آفتاب رشد کرده باشد، گل و میوه‌ی کمتری می‌دهد.

آبیاری صحیح و اصولی از نیازهای اکولوژیک درخت بادام

برای تولید محصول خوب و برداشت آجیل زیاد، گیاه بادام به بارندگی فراوان (حدود 500 تا 600 میلی‌متر یا 20 تا 25 اینچ سالانه) یا آبیاری نیاز دارد، اگرچه با آب کمتر نیز زنده می‌ماند. به طور سنتی، درخت بادام را آبیاری نمی‌کردند تا زمانی که کشاورزان به تجربه متوجه شدند که این گیاه به میزان مناسب آبدهی در زمان مناسب، پاسخ خوبی می‌دهد. اگرچه درخت بادام در آب‌وهوای نیمه‌خشک شکوفا می‌شود اما بااین‌حال، کمی آب اضافی را که در زمان مناسب استفاده شود دوست دارد. آبیاری قطره‌ای بهترین روش برای این گیاه است.

آن‌ها به‌خصوص از آبیاری اضافی اوایل بهار، در طول تابستان و گاهی اوقات در ماه‌های اول پاییز استفاده می‌کنند. بااین‌حال، مهم نیست اگر آن‌ها را در حوالی زمان برداشت آبیاری نکنید؛ زیرا تولیدکنندگان تجاری، آبیاری را در حدود 3 یا 4 روز قبل از برداشت قطع می‌کنند. این بدان معناست که برای رسیدن به یک محصول خوب باید تعادل مناسب را پیدا کنید.

آبیاری قطره‌ای باید روزانه برای درختانی که تازه کاشته شده‌اند صورت گیرد و در این حالت، درختان حداقل به 5 تا 8 سانتی‌متر آب نیاز دارند. درختان مستقر در صورت عدم بارندگی می‌توانند هفته‌ای 5 تا 8 سانتی‌متر آبیاری داشته باشند و ممکن است در زمان خشکسالی به آبیاری اضافی نیز نیاز داشته باشند. همچنین اگر درخت در خاک کم‌عمق یا ماسه‌ای کاشته شود، به آب بیشتری احتیاج دارد.

هرس

در زمستان یا فصل‌های خواب درخت، درختان بادام درحال‌رشد باید هرس شوند (آذرماه و دی‌ماه) تا رشد آن‌ها تقویت شود. می‌بایست جذب نور درخت افزایش یابد و بدین منظور، باید اندام یا مکنده‌های مرده یا بیمار درخت از آن جدا گردد.

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *