نهال, نهال بادام

گرده ‌افشانی بادام نیاز به چند درخت دارد؟

گرده ‌افشانی بادام نیاز به چند درخت دارد؟

آیا گرده ‌افشانی بادام نیاز به دو درخت دارد؟

گرده ‌افشانی بادام نیاز به چند درخت دارد؟ بادام یکی از ارزشمندترین محصولات زراعی است و نقش زنبورها در گرده افشانی بادام ? اهمیت زیادی دارد. اکثر انواع بادام با خود ناسازگار هستند. به این معنی که گرده ‌افشانی بادام نمی تواند با درختان دیگر بادام از گونه های دیگر انجام گیرد. شما حداقل به دو درخت بادام احتیاج دارید که آن ها باید از دو گونه مختلف و البته سازگار باشند و علاوه بر این زمان شکوفایی آن ها همپوشانی داشته باشد. اگر قصد احداث باغ بادام را دارید، می توانید در خرید نهال بادام با کارشناسان سالم نهال مشورت کنید.

روش کاشت نهال بادام برای گرده ‌افشانی زنبورها

  • پس از خرید نهال بادام، دو درخت را در فاصله 4 تا 7 متری یکدیگر از هم بکارید تا نقش زنبورها در گرده افشانی آن ها انجام گیرد.
  • در باغ های تجاری، انواع مختلف نهال بادام در ردیف های متناوب کاشته می شود که این فرم از احداث باغ با گرده افشانی بادام توسط زنبورها کمک زیادی می کند.
  • اگر فقط برای تعداد کمی درخت بادام در باغ خود جا دارید، توصیه ما این است که از ارقام نهال بادام خودبارور استفاده کنید.
  • در زمان خرید نهال بادام، کارشناسان ما در این زمینه شما را راهنمایی خواهند کرد.
  • از آنجا که باد نیز می تواند به گرده افشانی بادام کمک کند، گونه های خودبارور به زنبورهای کمتری در هکتار نیاز دارند تا به میزان گرده افشانی خوبی برسند.
آیا گرده افشانی تنها عامل باردهی بادام است؟

گرده افشانی موفقیت آمیز بادام بسیار مهم است، اما این، تنها عامل باردهی خوب بادام نیست. کمبود مواد مغذی و کمبود آب کافی می تواند باعث شود تعداد زیادی از مغزها قبل از رشد مطلوب، ریزش داشته باشند. بنابراین، علاوه بر پتانسیل گرده افشانی بادام توسط زنبورها در باغ خود، بایستی به دیگر شرایط هم توجه کافی را داشته باشید.

تهدید‌های رایج برای زنبورها

در حال حاضر جمعیت زنبورهای عسل و بیشتر حشراتی که گرده ‌افشانی بادام می‌کنند، به شدت کم شده که کاهش گرده افشانی بادام توسط زنبورها را نیز به دنبال داشته است. یافته های اولیه یک مطالعه اخیر توسط مجمع اطلاع رسانی زنبورها نشان می دهد که بین آپریل 2019 تا آپریل 2020 ، زنبورداران در ایالات متحده، حدود 44% کلنی های زنبور عسل خود را از دست داده اند که این موضوع برای باغ داران بادام و دیگر نهالستان های میوه نیز می تواند خبری ناگوار باشد.

طیف وسیعی از عوامل احتمالی در کاهش زنبورها وجود دارد. یکی تغذیه است: اگرچه زنبورهای عسل می توانند تا 8 مایل در جستجوی غذا پرواز کنند، اما سفرهای طولانی با کاهش منابع غذایی سبب تضعیف این حشرات و کاهش گرده افشانی بادام توسط زنبورها می شود. زنبورها همچنین نسبت به انواع بیماری‌ها و آفات آسیب‌پذیر هستند. باکتری، قارچ، ویروس‌ها و حیوانات مختلف تهدیدی برای سلامت کندوها هستند.

در نهایت، مهمترین تهدیدی که زنبورهای گرده افشان را نشانه گرفته است، مربوط به باغداران می باشد. آفت کش ها و سایر مواد شیمیایی که در باغ ها استفاده می شود، می تواند سبب کاهش گرده افشانی بادام توسط زنبورها شود. بر اساس یک مطالعه، قرار گرفتن در معرض آفت کش ها در سطح فردی ممکن است کشنده، تشعیف کننده و یا تغییر دهنده رفتار زنبور باشد که درنهایت بر روی محصول بادام نهایی باغ تاثیرگذار خواهد بود.

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *