نهال, نهال بادام

محفاظت از درخت بادام در برابر سرمای دیررس بهار

محفاظت از درخت بادام در برابر سرمای دیررس بهار

روش محافظت از درخت بادام در برابر سرمای دیررس بهار

در این مقاله از وب سایت فروش نهال سالم نهال قصد داریم به شما روش محفاظت از درخت بادام در برابر سرمای دیررس بهار ? را آموزش دهیم. درختان بادام مقاومت بسیار خوبی در برابر سرما از خود نشان میدهند. خبر خوب اینکه اکثر درختان بادام در برابر سرمای زمستانه و پاییزه به خوبی مقاومت کرده و در محصول دهی آنها هیچگونه خللی وارد نمیشود.

 اما سرمای بهاره، میتواند آسیب های جدی به درختان بادام وارد کند. دلیل آن سردشدن ناگهانی هوا است که باعث یخ زدن گلهای درخت و جوانه های میوه خواهد شد. میزان مقاومت سرمایی ارقام مختلف درختان بادام متفاوت است. در برخی ارقام این اختلاف به 5 درجه ی سانتیگراد نیز میرسد. در این بخش قصد داریم تا روش های مقابله و پیشگیری از سرمازدگی بهاره در درختان بادام را معرفی کنیم.

همچنین  اگر قصد خرید نهال بادام یا کسب اطلاع از قیمت نهال بادام را دارید حتما با مشاوران ما در نهالستان سالم نهال تماس بگیرید تا از مشاوره های رایگان ما بهره مند شوید.

انتخاب منطقه ی مناسب برای احداث باغ بادام :

بسته به نوع رقم و شرایط اکولوژیکی، تحمل درختان بادام در مقابل سرما متفاوت است. با بررسی و مطالعه درمیابیم که کدام رقم برای کاشت در باغ ما مناسب تر است. برای این کار باید فاکتورهایی از قبیل ارتفاع از سطح دریا، موقعیت جغرافیایی باغ، شیب زمین و آب و هوایی و میزان و جهت وزش باد منطقه بررسی شود.

احداث باغ بادام در زمین های شیب دار برای محفاظت از درخت بادام

بهتر است درختان بادام را در زمین های شیب دار روی تپه ها و دامنه ها بکاریم. به این ترتیب از سوختن جوانه ها در سرمای ناگهانی بهاره جلوگیری میشود. دلیل آن تشعشع سرمایی که در مناطق پست و دره ها وجود دارد که باعث میشود در این نقاط دمای هوا تا حدود زیادی کاهش یابد. سرمای هوا به قدری زیاد است که باعث سوختن جوانه های درخت خواهد شد.

انتخاب ارقام دیرگل :

زمان گلدهی درختان یکی از مهم ترین فاکتورهای محفاظت از درخت بادام است که در هنگام کاشت باید به آن توجه شود. درختان دیرگل معمولا از سوختن جوانه ها در سرمای دیررس بهاره در امان میمانند. پس اگر باغ شما در منطقه ی سرد با احتمال سرمای دیررس بهاره است. سعی کنید از ارقام دیرگل جهت کاشت در باغ استفاده کنید. ارقام بادام شاهرودی 12، 15، 17، 18، 21، بادام آذر، بادام شکوفه؛ بادام یلدا، بادام دیرگل سهند جزو دیرگل ترین ارقام بادام شناخته میشوند.

  • طول دوره ی گلدهی : طول دوره ی گلدهی درختان میتواند در مناطق مختلف متفاوت باشد. طول دوره ی گلدهی تاثیر زیادی در میزان خسارت سرمازدگی ندارد. اما باید سعی کنید از ارقام دیرگل برای کاشت در باغ استفاده کنید.
  • موقعیت جوانه ها روی شاخه : با توجه به اینکه سرما در بخش های نزدیک به زمین و گرما به سمت بالا میرود. شکوفه هایی که در بخش های پایینی شاخه های درخت قرار دارند، بیشتر در معرض سرما قرار میگیرند. جالب است بدانید باز شدن شکوفه ها در یک درخت به موقعیت جوانه روی شاخه بستگی دارد. اگر در زمان سرمازدگی هنوز جوانه ها باز نشده باشند از سوختن جوانه ها جلوگیری میشود.
  • رابطه نیاز سرمایی و حرارتی با زمان گلدهی : طبق بررسی های انجام شده درختانی که نیاز سرمایی بیشتری دارند، دیرگل ترند. رقم بادام سهند و بادام A200 و بادام A230 به علت نیاز سرمایی بالایی که دارد، دیرگل تر خواهد بود.

محفاظت از درخت بادام با احداث بادشکن :

احداث بادشکن در مناطق بادخیز یک روش موثر و البته هزینه بر است. بادشکن به دو روش مصنوعی یا با استفاده از درختچه کوتاه ایجاد میشود. درختان و درختچه ها را در یک ردیف منظم به صورت یک دیواره در اطراف باغ میکاریم. بادشکن ها را براساس شدت باد و ارتفاع درختان و جهت وزش باد میکاریم. اگر از بادشکن طبیعی استفاده میکنید. باید درختان را چند سال زودتر از رقم اصلی بکارید تا بتواند از نفوذ سرما به داخل باغ جلوگیری کند.

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

 

سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *