مقالات نهال, نهال, نهال گردو

مراحل کاشت نهال گردو ژنوتیپ برتر

مراحل کاشت نهال گردو ژنوتیپ برتر

مراحل کاشت نهال گردو ژنوتیپ برتر

در این مقاله از وب سایت فروش انواع نهال گردو ? قصد داریم شما را با مراحل کاشت نهال گردو ژنوتیپ برتر به طور جامع و کاربردی آشنا کنیم. در خصوص شکل ظاهری مغز گردو ژنوتیپ، باید اشاره کرد این رقم پوستی صاف دارد و حالتی کشیده،مغز این رقم سفید و با کیفیت  است. پوست نهال گردو ژنوتیپ برتر، کاغذی نیست اما نسبت به دیگر انواع نازک تر است و به راحتی مغز از پوست جدا می شود. مغز گردو طعم بسیار خوبی دارد و توصیه می شود حتما مصرف آن را در سبد رژیم غذایی خود قرار دهید. مغز گردو مصرف خوراکی دارد همچنین در شیرینی پزی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

زمان کاشت نهال گردو ژنوتیپ:

بهترین زمانی که برای ارقام گردو می توان در نظر گرفت، از اواخر آبان ماه تا اوایل بهار است، اما اگر در مناطق معتدل و نسبتا گرمسیر قرار دارید، می توانید از این ارقام در فصل پاییز و ماه آذر هم بهره مند شوید و اگر در مناطق سردسیر قرار دارید مناسب ترین فصل می تواند برای شما فصل زمستان و ماه اسفند باشد.

مراحل کاشت نهال گردو ژنوتیپ برتر

دلیل استقبال باغدارن نسبت به کاشت نهال گردو ژنوتیپ باردهی بسیار خوب این رقم می باشد اما باید توجه داشت برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید نکات مهمی را از زمان کاشت تا برداشت رعایت نمود. ابتدا باید زمین مناسب و زهکشی شده ای را برای کاشت گردو، در نظر گرفت سپس گودال هایی با عمق مناسب حفر نمود و ریشه نهال ها را درون گودال قرار داد و اطراف آن را با خاک مناسب پوشاند.

درخت گردو ژنوتیپ هم مانند نهال گردو خوشه ای، به دلیل گستردگی نسبی ای  که دارد باید فاصله مناسب را در زمان کاشت نهال در نظر گرفت همچنین از آنجایی که ریشه نهال گردو گستردگی دارد بهتر است که:

  1. به عمق مناسب گودال ها نیز توجه ویژه ای داشت غالبا 80 سانت الی 1 متر عمق، مناسب است.
  2. بهترین خاک برای رشد گردوی ژنوتیپ،خاک های سبک و خنک می باشد زیرا خاک های سفت و مرطوب به ریشه نهال آسیب وارد می کند و موجب پوسیدگی آن می شود.
  3. نیاز به آبیاری درخت گردو ژنوتیپ برتر سالم نهال، بستگی به شرایط آب و هوایی منطقه شما دارد،با این حال توصیه می شود در فصل تابستان هر 7 روز یکبار نهال گردو ژنوتیپ، را آبیاری کنید.

فاصله کاشت درخت گردو ژنوتیپ چه مقدار می باشد:

فاصله ای که بهتر است برای این گیاهان در نظر داشت، در حدود 6 الی 7 متر می باشد. یعنی هر نهال در یک متر مربع بهتر است در فاصله ی 6*7 متر قرار بگیرید. زیرا ریشه های درختان گردو بسیار رونده بوده و نیازمند رشد می باشند. اگر بنا به هر دلیل این فاصله رعایت نشود، باعث منتظر پیچیدگی ریشه، افت باردهی، خشک شدن درخت، ریزش میوه ی درخت و … ده ها آسیب دیگر را در نظر داشت.

اما کودهی و تغذیه ی نهال گردو ژنوتیپ برتر چگونه می باشد:

کوددهی و تغذیه درخت گردو بسیار اهمیت دارد. به طوری که چنانچه عناصر مهم و حیاتی برای رشد نهال فراهم نباشد ممکن است رشد متوقف شده یا روند کندی داشته باشد. به‌همین‌دلیل توصیه می‌شود باغداران با آنالیز خاک،فقیر و غنی بودن آن را مورد بررسی قرار دهند تا بتوانند نسبت به تغذیه مناسب آن اقدام‌کنند. توجه‌داشته‌باشید که چنانچه کوددهی به درخت گردو اصولی انجام نشود نه تنها به رشد آن کمک نخواهد کرد بلکه آسیب جدی نیز وارد خواهد کرد.

هرس درختان گردو ژنوتیپ برتر:

گردو ژنوتیپ، مانند نهال گردو فرنور پیوندی نیست و نیاز به هرس دارد تا شاخه های مزاحم و خشک شده جای خود را به شاخه های جدید تر بدهند این اقدام کمک می کند محصول نهال گردو ژنوتیپ ، بهتر باشد. بهترین زمان برای هرس گردو بعد از عملیات برداشت محصول می باشد. هرس یا سربرداری یکی از قدیمی ترین و در عین حال مفید ترین روش های اصلاح درختان می باشد که در مقدار باردهی این درختان تاثیر زیادی را بر جای می گذارد.

نحوه ی خرید و اطلاع از قیمت نهال گردو ژنوتیپ برتر

نهالستان سالم نهال همواره بر این باور بوده است در کنار فروش محصولات خود، ضمانت بازگشت کالا و ضمانت اصالت کالا را ارائه بدهد. از همین روی تمامی نهال ها با گواهی بهداشت جهاد کشاورزی صورت می پذیرد و با بهترین قیمت عرضه می شود. شما عزیزان می توانید تنها با یک تماس جهت استعلام قیمت نهال‌گردو ژنوتیپ برتر، اقدام نمایید و جهت تمایل این نهال دوست داشتنی را خریداری نمایید.

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *