مقالات نهال, نهال, نهال گردو

از خواص گردو چه می دانید؟

از خواص گردو چه می دانید؟

از خواص گردو چه می دانید؟

در این مقاله از سایت فروش انواع نهال سالم نهال در مورد خواص گردو توضیحاتی ارائه می کنیم. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

معرفی گردو

گردو، دانه بزرگ خوراکی چروکیده از یک درخت برگریز از خانواده گردوییان، متشکل از دو نیمه، موجود در یک پوسته سخت محصور در یک میوه سبز می‌باشد. مغزگردو، مغز خوراکی یک شفت بوده، و در نتیجه یک فندقی محسوب نمی‌شود. منشأ درخت گردو ایران بوده و به همین دلیل در غرب با نام “Persian Walnut” شناخته می‌شود. گردو، میوه مغزدار باارزشی است که انواع مختلفی دارد. گردو منبع عالی پروتئین، فیبر، ویتامینها، آنتی‌اکسیدانها و مواد معدنی است. واژه جوز معرب گوچ پارسی میانه به همین معنی است. مغز گردو و بذر کتان دارای بیشترین اندازه اسید چرب امگا 3 در میان مواد غذایی گیاهی هستند.

ارزش غذایی گردو

مغزگردو حاوی 4% آب، 15% پروتئین، 65% چربی، 14% کربوهیدرات، و 4% فیبر غذایی است. 100 گرم گردو میزان 2740 کیلوژول (654 کیلوکالری) انرژی تأمین کرده و منبع غنی چندین ماده معدنی غذایی، به ویژه منگنز و ویتامین‌های B است. برخلاف اکثر فندقی‌ها که سرشار از چربی‌های تک‌سیرنشده هستند، روغن گردو عمدتاً از اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه تشکیل شده‌است (72% از کل چربی‌ها)، به ویژه آلفا لینولنیک اسید (14%)، اسید لینولئیک (58%). با این حال 13% از روغن گردو را اسید اولئیک تشکیل می‌دهد.

ترکیبات خواص گردو از چیست:

  • به طور کلی مغز گردو دارای امگا-3، ویتامین‌ و املاحی A, B, C, D, E بوده و ترکیباتی از اسیدهای عالی و مقدار کمی اسانس و اگزالات آهک نیز در آن وجود دارد.
  • حتی پوسته گوشتی این میوه که اغلب سبز رنگ است نیز امولوسیون قند و اسید سیتریک، اسید مالیک، اگزالات کلسیم و فسفات را در خود دارد.
  • البته سایر قسمت‌های درخت گردو نیز دارای ترکیبات مهمی هستند و نباید از آن‌ها غافل بود.
  • برگ این درخت نهال گردو حاوی مواد معدنی چون پتاسیم، باریم، کلسیم، منیزیم و ترکیبات دیگری چون پارافین، تانن و کاروتن است.

فواید گردو در تقویت سیستم ایمنی بدن:

همانطور که گفته شد، گردو حاوی مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان‌ها است که همین موضوع باعث می‌شود یکی از خاصیت گردو، تقویت سیستم ایمنی بدن باشد که از این طریق از انسان در ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری نموده و نقش مهمی را در سلامت بدن ایفا می‌کند.

خواص گردو و امگا-3:

  1. اسیدهای چرب امگا-3 یکی از چربی‌ های مهم و ضروری در هر رژیم غذایی است و به طور معمول باید بین 1.1 تا 1.6 گرم از آن در رژیم غذایی روزانه لحاظ شود.
  2. این مقدار در صورت مصرف یک وعده گردو که در حدود 28-30 گرم است تامین می‌شود.
  3. امگا-3 موجود در مغز گردو بسیار بیشتر از سایر مغزها بوده و همین موضوع، گردو را جزو مغزهای با ارزش در رژیم غذایی قرار می‌دهد.

خواص گردو برای قلب انسان:

سالیانه افراد زیادی در دنیا بر اثر بیماری‌های قلبی جان خود را از دست می‌دهند و این درحالی است که رعایت یک رژیم غذایی سالم می‌تواند تا حد زیادی از بروز بیماری‌های عروقی و قلبی جلوگیری نماید. خواص گردو؛ یکی از مواد مهم در یک برنامه غذایی صحیح بوده و دلیل این اهمیت، توانایی بالای آن در کاهش کلسترول بد خون یا LDL و افزایش عملکرد رگ‌ها و جلوگیری از تشکیل پلاک در آن‌ها است.

خواص گردو در تقویت مو:

گردو با ترکیباتی که در خود دارد، به ضخیم و قوی‌تر شدن موها کمک می کند. تاثیر آن در درمان شوره مو نیز ثابت شده است. همچنین خواص گردو، ریشه‌های مو را تقویت نموده و به داشتن موهایی سالم و شاداب کمک می‌کند.

خواص گردو برای کبد:

گردو حاوی امگا-3 و گلوتانین بوده که تاثیر به‌سزایی در سم زدایی کبد دارند و می‌تواند در درمان کبد چرب موثر واقع شود. از طرفی ال آرژنین موجود در گردو نیز یکی از اسیدهای آمینه مورد نیاز و تضمین کننده سلامت کبد بوده و عملکرد آن را بهبود می‌بخشد. ویتامین E یکی از ویتامین‌های مهم برای بدن است که تاثیر به‌سزایی در کارکرد صحیح بدن و به خصوص کبد دارد که میزان کافی از آن در مغز گردو وجود دارد.

خواص گردو برای استخوان‌ها:

مس یکی از مواد معدنی مهم در تامین سلامت استخوان‌های بدن بوده و گردو، یکی از منابع مهم تامین آن در رژیم غذایی محسوب می‌شود. از طرفی گردو حاوی مقادیر زیادی از منگنز و منیزیم نیز هست که این مواد برای تشکیل استخوان و جذب کلسیم توسط آن مفید بوده و می‌تواند به خوبی از ابتلا به پوکی استخوان جلوگیری نماید.

خاصیت گردو برای دستگاه تولید مثل:

گردو می‌تواند با تقویت سیستم تولید مثل آقایان و سلامت اسپرم‌های تولید شده، از ابتلا به ناباروری‌هایی که به دلیل ضعف در اسپرم‌ها است، موثر واقع شود. گردو از طرق کاهش آسیب‌های اکسیداتیوی که به غشای محافظ اسپرم وارد می‌شود، باعث افزایش تحرک و ماندگاری آن شده و بهتر است حتما در رژیم غذایی روزانه مردان قرار گرفته شود.

خواص گردو بو داده:

هنگامی که مغز گردو، بو داده می‌شود، مقدار از رطوبت آن کاهش می‌یابد، در نتیجه بافت آن ترد‌تر شده ولی این موضوع در میزان کلی چربی‌ها، کربوهیدرات، پروتئین و سایر مواد موجود در آن تاثیر زیادی نداشته و در کل تمامی فواید گردو خام؛ را می‌توان برای گردو بو داده نیز در نظر گرفت. از طرفی این نگرانی که درصورت بو داده شدن گردو در روغن میزان چربی آن بیشتر می‌شود نیز غلط است. زیرا گردو به طور طبیعی در خود میزان بالایی از چربی را دارد که البته همگی چربی‌های مفید هستند. همین موضوع باعث می‌شود که گردو ظرفیت پذیرش چربی بیشتر را نداشته باشد.

خاصیت گردو در بهبود و تنظیم خواب:

یکی از مواد موجود در گردو، هورمون ملاتونین است که در تنظیم چرخه‌های خواب تاثیر به‌سزایی دارد. نوعی از ملاتونین که در گردو وجود دارد، به راحتی توسط بدن جذب می‌شود و می‌تواند چرخه خواب شخص را تنظیم نماید.  همینطور در تحریک بدن به خوابیدن نیز موثر باشد. در نتیجه کسانی که از مشکلات بی خوابی رنج می‌برند، بهتر است در رژیم غذایی خود حتما مقداری گردو را قرار دهند.

نحوه ی خرید و اطلاع از قیمت نهال گردو

نهالستان سالم نهال همواره بر این باور بوده است در کنار فروش محصولات خود، ضمانت بازگشت کالا و ضمانت اصالت کالا را ارائه بدهد. از همین روی تمامی نهال ها با گواهی بهداشت جهاد کشاورزی صورت می پذیرد و با بهترین قیمت عرضه می شود. شما عزیزان می توانید تنها با یک تماس جهت استعلام قیمت نهال‌گردو ، اقدام نمایید و جهت تمایل این نهال دوست داشتنی را خریداری نمایید.

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *