مقالات نهال, نهال گردو

خواص گردو برای کبد

برسی مزایا و مضرات گردو برای کبد چرب

برسی مزایا و مضرات گردو برای کبد چرب

در این مقاله از وب سایت فروش آنلاین نهال سالم نهال قصد داریم به برسی مزایا و مضرات گردو برای کبد چرب بپردازیم . با سالم نهال همراه باشید. همان طور که می دانید کبد عضو بسیار مهمی در بدن ایت که وظیفه اصلی آن تصفیه خون و متابولیسم داروها است. هرگونه اختلال در عملکرد آن صدمات جبران ناپذیری بد بدن وارد می کند .

کبد، کارخانه‌ ای پیچیده و پیشرفته در بدن

جگر (Liver) یا کبد یکی از بزرگترین اندام های بدن است که عملکردهای مهم متابولیکی بسیاری دارد. این عضو حیاتی بدن مواد مغذی موجود در رژیم های غذایی ما را به موادی تبدیل می کند که بدن بتواند از آنها استفاده کند.  همچنین کبد انرژی لازم برای عملکرد سلول ها را تأمین می کند. جگر یا کبد مواد سمی را گرفته و آنها را به مواد بی ضرر تبدیل می کند یا از آزاد شدن آنها در بدن جلوگیری می کند.

کبد به عنوان عظیم ترین بخش بدن وظیفه ی پاکسازی بدن را بر عهده دارد. رنگ کبد قهوه ای مایل به قرمز با بافتی لاستیکی است. کبد (Liver) همانند یک فیلتر، وظیفه ی تصفیه و پاکسازی مواد زاید بدن را بر عهده دارد. نقش کبد به عنوان بخشی از سیستم گوارش شامل سم زدایی، سنتز پروتئین، تولید صفرا  و تولید مواد شیمیایی است که به هضم غذا کمک می کنند.

آیا مصرف گردو برای کبد چرب ضرر دارد؟

  1. ال آرژنین : یکی از مواد ارزشمندی که برای خواص گردو برای کبد ؛ ثابت شده است که اسید آمینه آن ال آرژنین است . ال آرژنین یکی از اسید آمینه های مورد نیاز بدن است که در سلامت کبد نقش موثری دارد . این آسیدآمینه به سلامت کبد کمک کرده و عملکرد کبد را بهبود می بخشد .
  2. امگا 3 و گلوتاتیون : گردو یک منبع غنی امگا 3 و گلوتاتیون به شمار می رود . ین مواد از مواد پرارزشی هستند که به خوبی می توانند پروسه سم زدایی در کبد را انجام دهند .
  3. پلی فنون : پلی فنون هایی که در گردو وجود دارند از آسیب وارد آمده به کبد که ممکن است ناشی از دی -گلاکتوزامین و تترا کلرایدکربن باشد به راحتی پیشگیری کنند .
  4. ویتامین E : از جمله موادی که در مغز گردو وجود دارد E است که این نکته خواص گردو برای کبد ؛ را بسیار محبوب و معروف کرده است . ویتامین E از جمله موادی است که وجود آن با سلامت کبد رابطه مستقیمی دارد و وقتی در بدن باشد یا به بدن رسانده شود به سلامت آن کمک کرده و کاهش دهنده بیماری ها و اختلالات مربوط به کبد است . همچنین علائم بیماری های کبد را که ناشی از چاقی می باشند پایین می آورد .
  5. وجود پلی‌ فنول‌ هایی مانند فنولیک اسیدها در گردو و همچنین ویتامین E به عنوان یک آنتی ‌اکسیدان قدرتمند وظیفه رفع التهاب در کبد را به خوبی به عهده می ‌گیرند.

وظایف کبد در بدن

کبد به عنوان یک عضو شاخص، وظایف و کارکردهایی داشته و تولیداتی نیز دارد. از جمله:

  • تولید آلبومین: آلبومین پروتئینی است که از نشت مایعات از جریان خون به بافت‌ها جلوگیری می‌نماید.
  • علاوه بر این در جابجایی هورمون ‌ها، آنزیم ‌ها و ویتامین‌ها در بدن شرکت دارد.
  • تولید صفرا؛ صفرا ماده‌ ای است که در جذب و هضم چربی‌ ها در روده کوچک دخالت دارد. کبد، صفرا را تولید کرده و به کیسه صفرا می‌فرستد تا کار هضم چربی‌ها در آنجا صورت گیرد.
  • تصفیه خون؛ در فرآیند هضم و جذب غذا، تمام خونی که در دستگاه گوارش در جریان است از کبد عبور می‌کند تا سموم و مواد مضر در آن را پاکسازی و سم‌زدایی نماید.
  • تنظیم لخته شدن خون؛ کار جذب و تجزیه ویتامین ‌های محلول در چربی، با استفاده از صفرای تولید شده در کبد انجام می‌شود. سپس این ویتامین‌ها به کبد منتقل می‌شوند.
  • این ویتامین ‌ها در کبد ذخیره شده و در مواقع لزوم به شکل قابل استفاده برای بدن تبدیل می‌گردند. اغلب خواص گردو برای کبد در این مرحله تجذیه و تحلیل می گردند.
  • تنظیم اسیدهای آمینه؛ تولید پروتئین ‌ها در بدن با استفاده از آمینو اسیدها انجام می‌شود و کبد به عنوان عضوی فوق ‌العاده مهم و تأثیرگذار، میزان و سطح آمینو اسیدها را در خون متعادل نگه‌ داشته و تنظیم می‌کند.
  • انبار ویتامین‌ها و مواد معدنی بدن؛ کبد، کار ذخیره و نگهداری ویتامین هایی مانند E، D، A، Kو ویتامین B12 و همچنین ذخیره مس و آهن را در بدن انجام می‌دهد.
  • پردازشگر قند خون؛ کبد، روند خروج قند اضافی از جریان خون و تبدیل و ذخیره آن به شکل گلیکوژن و همچنین تغییر دوباره آن به قند و پروسه ورود دوباره آن را در صورت نیاز به جریان خون، تنظیم و مدیریت می‌کند.
فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

نهالستان سالم نهال  دارای بیش از نیم قرن تجربه در زمینه ی پرورش و فروش نهال از جمله نهال بادام است. نهالستان سالم نهال بزرگ ترین نهالستان در شمال غرب ایران است. این نهالستان قادر است انواع ارقام نهال را در هر مقیاسی برای مشتری فراهم کند.  اگر قصد خرید نهال یا کسب اطلاع از قیمت نهال  را دارید حتما با مشاوران ما در نهالستان سالم تماس بگیرید تا از مشاوره های رایگان ما بهره مند شوید.

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *