مقالات نهال, نهال

آموزش کاشت نهال

آموزش کاشت نهال

صفر تا صد روش کاشت نهال ?

اگر علاقه به کاشت نهال در باغ یا حیاط خود دارید، ما در این مقاله از سایت فروش نهال سالم نهال آموزش صفر تا صد روش کاشت نهال ? را ارائه می دهیم. نهال های کشاورزی سرچشمه روزی خداوند در زمین است. چرا که منبع غذایی و تامین میوه ها و خواص آن ها برای انسان، از آنها سرچشمه می گیرد. اشتغال زایی، درامد، تصفیه هوا و تولید، تنها چند مورد از ده ها مزیت کاشت درخت ؛ است. نهال های زراعی به زمین ها رونق می بخشند و روزی انسان های روزی  کره زمین را پدیدار می کنند.

تاریخچه کاشت نهال

از گذشتگان انسان ها همواره به دنبال آب بوده اند و همیشه در تلاش برای رسیدن به آن بوده اند. چرا که تنها با آب است که می توان سرسبزی و آبادانی را در زمین ها به ارمغان آورد و برعکس آن زمین های خالی از انسان، همیشه متعلق به زمین های بدون آب و کشاورزی بوده است. ایران عزیز ما کشوری 4 فصل است و هر منطقه از آن مخصوص کاشت یک رقم از نهال است. این یعنی ما نعمت استفاده از همه  میوه ها و خوراکی هایی که از زمین های حاصلخیزمان به دست می آید را داریم.

مراحل قبل از کشت نهال زراعی:

هر کشاورز نمونه ای می داند که قبل از کاشت نهال های زراعی؛ در زمین خود باید موارد مهمی را در نظر بگیرد. رعایت موارد مهمی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد می تواند زمین شما را به یک زمین پربار و سود ده تبدیل کند که می توانید روزی خود و افراد بسیاری را از ان تامین کنید.

 زمان کاشت نهال مهم ترین اصل به بار نشستن نهال

زمان کاشت و دقت در انتخاب ان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. گروهی از درختان باید در فصل تابستان کشت شوند. گروهی دیگر نیز باید در فصل بهار و بعد از پایان فصل سرما کشت شوند. در نتیجه بهتر است زمان کشت مناسب برای هر یک از درختان زراعی را بدانید.

کاشت درخت بر اساس آب و هوای منطقه:

همانطور که می دانید هر درختی توانایی رشد و ادامه حیات در هر منطقه را ندارد. بعضی از درختان نیازمند آب و هوای گرم هستند و بعضی برعکس آن هستند. بعضی از درختان می توانند در آب و هوای بارانی و شرجی دوام بیاورند، اما بعضی از درختان امکان ادامه حیات در چنین مناطقی را نخواهند داشت.

در نتیجه انواع درختان نمی توانند در هر منطقه ای رشد کنند. پس ابتدا باید آب و هوای  منطقه خود و واژه های علمی و آب و هوایی منطقه خود را بشناسید. آب و هوا به 2 دسته کلی آب و هوای سرد و گرم تقسیم بندی می شود که هر کدام از آنها زیر شاخه های خود را دارد.

آب و هوای سرد و خشک، سرد و بارانی، آب وهوای گرم و خشک، گرم و مرطوب، آب و هوای شرجی از جمله نوع آب و هوا است که شاید تعدادی از آن ها به گوشتان خورده باشد. با توجه به هر یک از شرایط آب و هوایی گفته شده باید بدانید که آب و هوا اولین و مهمترین رکن برای کاشتن نهال است و بدون در نظر گرفتن آن، شما نمی توانید توقع درامد و سود دهی از زمین های خود را داشته باشید.

آزمایش خاک

آزمایش خاک امروزه به صورت کاملا علمی و اصولی و توسط متخصصین گیاه پزشکی انجام می شود. انجام این اقدام مهم خیال شما را برای کاشت نهال مورد مورد نظر، راحت کرد. شاید بپرسید که آزمایش خاک چه تاثیری در انتخاب نوع درخت برای کشت خواهد داشت.

این سوال درستی است و بسیاری از کشاورزان سنتی ایران و جهان از ان اطلاعی ندارد. باید این را پذیرفت که کشاورزی این روزها با گذشتگان ما بسیار متفاوت است. امروزه درختان مورد اصلاح نژاد قرار می گیرند و باروری آنها، نیاز به آب و حتی قد آن ها مورد تغییر قرار می گیرد.

هر درختی دارای یک سری نیاز است تا به وسیله آنها به رشد و تولید محصول بپردازد. تامین نیاز های معدنی درختان در 90 درصد موارد از طریق خاک امکان پذیر است و درختان منابع مورد نیاز خود را از خاک دریافت می کنند.

حال  سوال این است، شما چطور می توانید مواد معدنی و مورد نیاز درختان خود را درون خاک بیابید. این عمل تنها با آزمایش خاک امکام پذیر است و شما می بایست هنگام خرید نهال برای کشت در زمین خود، مواد معدنی موجود در زمین خود را با نیاز های درختان کشاورزی تطبیق دهید و سپس اقدام به کاشت درخت کنید.

شخم زدن خاک  قبل از کاشت نهال

پس از آنکه زمین محل کشت نهال؛ خود مورد آزمایش قرار دادید باید هنگام زیر رو کردن زمین قبل از کشت، فقر خاک را جبران کنید. از این رو بهتر است قبل از کاشت نهال های زراعی، زمین محل کشت را شخم زده تا هوای کافی به زمین برسد.

شخم زدن زمین فواید بسیار زیادی دارد. اگر در زمین مورد نظر قبل از کشت نهال؛ محصول زراعی کاشته باشید قطعا بقایای آن هنوز روی زمین موجود است. این ها ممکن است به اصطلاح از زور و قوت زمین بکاهند. در نتیجه با زیر رو کردن زمین همین باقی مانده های دوره قبلی کشت، تبدیل به کود شده و برای زمین مفید می باشد.

همچنین باعث نرم شدن خاک می گردد. این عمل در بسیاری از نهال های زراعی رشد درختان شما را دو چندان خواهد کرد. چرا که در نتیجه نرم بودن خاک، درختان شما می توانند به راحتی ریشه زایی کنند. به علاوه اینکه آب و مواد معدنی راحت تر در عمق خاک نفوذ می کند.

انتخاب درخت مناسب برای کاشت نهال

در کشور ایران بسیاری از نهال های زراعی کشت و تکثیر می شوند. نهالستان ها و فروشنده های بسیاری هم در این زمینه فعالیت می کنند. بسیاری از نهال های زراعی نیز از خارج از مرز های ایران وارد سرزمین ما می شوند.

انتخاب درخت مناسب برای کاشت در زمین های زراعی امروزه یک تخصص و هنر محسوب می شود. چرا که با توجه اینکه نهال های زراعی اغلب در سنین کم فروخته می شوند، شناسایی و تفکیک آنها از یکدیگر، کار دشواری است و تخصص خود را می طلبد.

همچنین توانایی شناسایی خواص و احتیاجات درختان و هماهنگ کردن آن با شرایط زمین زراعی، کاری است که خیلی ها هنوز به آن توجهی ندارند و آن را نادیده می گیرند. در نتیجه نمی توانند به رشد به سود دهی مورد انتظارشان برسند.

امروزه و با گسترش اینترنت و خرید های اینترنتی تا حد زیادی این امر آسان شده است. چرا که شما به راحتی می توانید به وبسایت های متخصص در زمینه فروش و عرضه انواع نهال های زراعی مثل سایت سالم نهال مراجعه کرده و با جزئیات تمام و بررسی های تخصصی، می توانید نسبت به خرید نهال مورد نظر اقدام نمایید.

در گذشته شما عزیزان،  جدای از نبود اطلاعات دقیق و علمی در مورد کشاورزی، محدود به انتخاب نهال زراعی مورد نظر از چند نهالستان محل کشاورزی خود بوده اید. اما امروزه و تنها با یک تماس تلفنی می توانید نهال مورد نظر خود را از هر کجای ایران سفارش دهید و چند روز بعد از را تحویل بگیرید. به علاوه اینکه شما می توانید در کمترین زمان ممکن و بدون هیچ هزینه ای ده ها رقم از نهال زراعی را با یکدیگر بررسی نمایید و برای کاشت نهال خود اقدام کنید.

 

خرید اینترنتی نهال

شما عزیزان می توانید جهت خرید انواع نهال پربار با کارشناسان سالم نهال ارتباط برقرار کرده و با دریافت مشاوره رایگان، بهترین نهال میوه را خریداری نمایید. فروش انواع نهال میوه با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ضمانت بازگشت واقعی کالا صورت می پذیرد.

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

نهالستان سالم نهال  دارای بیش از نیم قرن تجربه در زمینه ی پرورش و فروش نهال است. نهالستان سالم نهال بزرگ ترین نهالستان در شمال غرب ایران است. این نهالستان قادر است انواع ارقام نهال را در هر مقیاسی برای مشتری فراهم کند.  اگر قصد خرید نهال یا کسب اطلاع از قیمت نهال  را دارید حتما با مشاوران ما در نهالستان سالم تماس بگیرید تا از مشاوره های رایگان ما بهره مند شوید.

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *