دسته بندی نشده

هرس درخت گردو ۱ تا ۷ ساله

هرس درخت گردو 1 تا 7 ساله

هرس درخت گردو 1 تا 7 ساله

 در این مقاله از نهالستان سالم نهال به بررسی تمام نکات هرس درخت گردو 1 تا 7 ساله (Walnut tree pruning) می‌پردازیم. آیا می‌دانید چگونه می توان با هرس کردن میزان محصولات درخت گردو را افزایش داد؟

مطالعه بیشتر در زمینه گردو : ویکی پدیا

بهترین زمان هرس درخت گردو

یکی از سوال‌های رایجی که باغداران و کاربران عزیزمان از ما می‌پسند این است که هرس گردو در چه فصلی است؟ فصل هرس درخت گردو؛ تابستان است. از ابتدای تیر تا فصل مهرماه می توان به هرس درخت گردو پرداخت.

چرا فصل زمستان زمان مناسبی برای هرس درخت گردو نیست؟

هرس کردن درخت گردو در زمستان معادل با نابودی درخت است. در این فصل هرس درخت گردو باعث می شود تا آب درخت در مناطقی که برش زده شده یخ بزند و آسیب های زیادی را برای درخت به بار می آورد.
همچنین در زمستان با توجه به این موضوع که میزان رطوبت هوا بیشتر است، فرصت مناسبی برای رشد آفات و قارچ های درخت فراهم می شود و درخت در معرض انواع بیماری ها قرار خواهد گرفت.

هرس گردو یکساله

هرس درخت گردو در بعد از سال اول باید سبک انجام گیرد، در واقع زمانی که تنه اصلی درخت گردو دارای حداقل 6 الی 7 عدد شاخه جانبی بود، می‌توان آن را از وسط آن شروع به هرس کرد. به‌شاخه‌های درخت توجه کنید و آن‌هایی که خمیده و ضعیف هستند و مستعد شکنندگی را قطع نمایید. در واقع اگر شاخه‌ای جلو شاخه دیگر را جهت رشد نیز گرفته است را هرس نمایید. این کار منجر به آن می‌شود نهال شما برای باردهی مناسب و رشد عالی آماده شود.

آموزش هرس درخت گردو؛ یکساله

هرس درخت گردو یکساله باید از میانه درخت شروع شود. منظ.ر از میانه جایی‌ست که شاخه‌های فرعی درخت شروع به رشد کرده‌اند. هر شاخه فرعی از درخت گردو بین 1 الی 1.5 متر در زمان هرس باید باشد.

هرس درخت گردو سه ساله

زمانی که می گوییم درخت گردو سه ساله است یعنی سه سال از کاشت نهال گردو گذشته است. برای هرس درخت گردو سه ساله شاخه هایی که به سمت پایین گرایش دارند باید حذف شوند تا تاج درخت بازتر شود. در شاخه هایی که چند شاخه شده اند، شاخه ای که ضعیف تر است باید حذف شود.

شاخه های لیدر را نیز به همان ترتیب که بالاتر توضیح دادیم حذف می کنیم تا شاخه های قوی باقی بمانند و به میزان 60 درصد شاخه ها را می زنیم.

به این نکته دقت داشته باشید که اگر هرس درخت گردو را برای چند سال انجام ندهید دیگر در آن باغ گردو جای سوزن انداختن نخواهد بود و مجبور می شوید تا برای هرس درخت گردو زمان زیادی وقت بگذارید.

هرس درخت‌گردو ۷ ساله

زمانی که بر روی درخت‌گردو، تعداد 4 یا 6 شاخه جانبی را مشاهده کردید باید عملیات هرس کردن را آغاز کنید. شاخه هایی که آسیب دیده یا از درخت آویزان شده اند را باید هرس کنید تا برای شاخه های جوان مزاحمتی ایجاد نکنند. هرس نهال گردو موقعیت بهتری را برای رشد درختان فراهم می کند. با نگهداری منظم می توانید باغی سالم و شاداب داشته باشید، بنابراین هر 3 تا 5 سال درختان گردو را هرس کنید.

قبل از هرس هر شاخه، ابزارهای مورد نیاز هرس را ضدعفونی کنید تا بیماری ها از شاخه ای به شاخه دیگر منتقل نشوند. شاخه های اصلی را به هیچ عنوان نشکنید یا آسیبی نزنید مگر اینکه آسیب دیده یا دچار بیماری شده باشند.

هرس درخت گردوی بزرگ

برای افزایش باردهی درخت‌گردو نحوه کار به این صورت است که باغدار باید هرسال شاخه هایی که بیشترین انرژی را از درخت می گیرند را حدف کند. برای پربار شدن محصولات بهترین زمان هرس در اواخر فصل زمستان است.

هرس درخت گردو؛ در شاخه‌های مرکزی چگونه است

شاخه مرکزی درخت خود را پیدا کرده و شاخه‌هایی که در قسمت بالاتر آن قرار گرفته‌اند را نگه دارید و باقی اضافات را ببرید. این کار باعث می‌شود نور آفتاب به شاخه‌های میانه راحت‌تر برخورد نماید و هوا بهتر به گردش در آید و از خفگی درخت گردو جلوگیری نماید.
توجه نمایید که برخی از شاخه‌های میانی به سمت بالا رشد می‌کنند که در این صورت برای جلوگیری از رشد این شاخه‌ها به سمت بالا و شکل‌گیری ساختار درست درخت گردو در سال‌های اولیه بهتر است به‌وسیله قیچی باغبانی مخصوص این‌کار، آنها را برش دهید.

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید.  در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید. به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *