مقالات نهال, نهال گردو

روش هرس درخت گردو

روش هرس درخت گردو

آموزش روش هرس درخت گردو

اگر در باغ خود درخت گردو دارید ما به شما در این مقاله روش هرس درخت گردو را آموزش خواهیم داد با سالم نهال همراه باشید. هرس درخت گردو در رشد و میزان باردهی درخت گردو بسیار مؤثر است. در واقع با هرس مناسب شاخه‌های درخت گردو، به تولید محصول سنگین و حفظ چوب میوه بارده، کمک می‌کنید. زمان هرس درخت گردو و نحوه صحیح انجام آن موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود.

روش هرس درخت گردو

در زیر نکات مهم برای انتخاب شاخه‌ها جهت هرس کردن درخت گردو  را ذکر کرده‌ایم:

  • در زمان هرس درخت گردو توجه کنید که به شاخه‌های اصلی که به‌تنه درخت متصل هستند نباید در زمان عملیات هرس کردن دست بزنید. شاخه های فرعی که به شاخه های اصلی متصل هستند را برای هرس کردن انتخاب کنید.
  • شاخه های فرعی که بالای درخت گردو هستند، مانع از ورود نور و هوای مناسب به شاخه های زیرین درخت گردو می شوند. با این شاخه ها عملیات هرس درخت گردو را شروع کنید تا رشد بهتری برای شاخه های زیرین فراهم شود و مواد مغذی به آن ها برسد.
  • شاخه هایی که برای هرس کردن انتخاب می کنید با زاویه 45 درجه برش بزنید. با این کار شاخه های تازه هرس زده شده می توانند مواد مغذی را دریافت کنند و به رشد خود ادامه دهند تا سالم و قوی شوند.
  • توجه کنید شاخه های قطور بیشترین مواد مغذی را از درخت جذب می کنند و فرصتی برای دریافت مواد مغذی و رشد شاخه های جوان تر باقی نمی گذارند. این شاخه ها در صورتی که شاخه اصلی نیستند برای هرس گزینه خوبی خواهند بود.
  • شاخه هایی که حالت انشعابی پیدا کرده اند، در هم فرو رفته اند و امکان رشد بیشتر را ندارند در اولین فزصت هرس کنید تا مواد مغذی به همه قسمت های درخت برسد.
  • شاخه های ضعیف درخت گردو را نیز هرس کنید. این شاخه ها بخشی از مواد مغذی را دریافت می کنند بدون آنکه رشد قابل توجهی داشته باشند.

نحوه هرس درخت گردو؛ به‌صورت اصولی

تمامی شاخه‌هایی که دوتایی شده‌اند و به مدل اصطلاخا چنگالی هستند را هرس نمایید. در واقع سبک شاخه‌های چنگالی باعث ایجاد شکاف در شاخه می‌شود و نیاز به مواد بیشتری برای مغذی شدن دارند و مواد مغذی بیشتری را به سمت خود جذب می‌نمایند و به مانند یک خورنده عمل می‌کنند.

مطالعه بیشتر در زمینه گردو : ویکی پدیا

روش هرس درخت گردو؛ برای شاخه‌های مماس چگونه است؟

یکی از عوامل جلوگیری از رشد درخت گردو به صورت استاندارد، شاخه‌های مورب و مماس بر یکدیگر است. در واقع منظور شاخه‌هایی‌‎ست که از روی یکدیگر عبور می‌کنند و به‌یکدیگر چسبیده‌اند و در واقع مماس بر یکدیگر در موازات هم رشد کرده‌اند.
این مدل شاخه‌ها علاوه بر این‌که جلوی دسترسی به تنه اصلی درخت را می‌گیرند بر روی ظاهر و زیبایی درخت نیز تاثیر منفی دارند. این‌گونه شاخه‌ها را از تنه اصلی درخت قطع نمایید تا نشاط درخت گردو به آن بازگردانده شود.

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید.  در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید. به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *