مقالات نهال

نکات مهم در آبیاری درختان

Important points in watering trees

نکات مهم در آبیاری درختان

در زمان آبیاری درختان قبل از اقدام به آبیاری آنها بادید نکات مهم در آبیاری درختان را در نظر گرفت. با سالم نهال همراه باشید.

شرایط اقلیمی

شرایط اقلیمی یکی از مهم‌ترین موارد درتعیین زمان آبیاری است. به طور مثال در یک منطقه معتدل و مرطوب مانند شمال کشورمان در صورت وجود باران‌های مناسب، درختان نیاز به آبیاری‌های زیادی نخواهند. داشت در حالی که در مناطقی که هوا گرم‌تر است. و بارندگی کمی صورت می‌گیرد. به دلیل جلوگیری از تنش‌های خشکی آبیاری باید به موقع انجام گیرد. هرچند باید نوع درخت را حتما در نظر بگیرید.

سن درخت

یکی دیگر از فاکتورهای قابل توجه در هنگام آبیاری، در نظر گرفتن سن درختان است. هرچه سن درخت کمتر باشد. و به اصطاح جوان‌تر باشد باید تعداد دفعات آبیاری نزدیکتر ولی حجم آبیاری کمتر باشد. زیرا ریشه درختان جوان‌ رشد چندانی نداشته و نیاز دارد. آب مدام در دسترس آنها باشد. در حالی که درختان مسن چون ریشه‌های عمیق‌تر و گسترده‌تری دارند نیاز به آبیاری‌‌هایی با حجم بیشتر اما دفعات کمتر دارند.

بافت خاک

زمان ابیاری درختان قبل از هر چیزی در نظر گرفتن بافت و ساختمان خاک برای آبیاری یک امر ضروری است. با انجام یک آزمایش خاک، نوع بافت خاک باغ شما به درستی مشخص خواهد شد و می‌توانید با توجه به آن بهترین برنامه آبیاری را تنظیم نمایید.
به طور مثال گاهی به طور عامیانه گفته می‌شود خاک باغ ما آبگیر است، این بدان معنا است که این باغ تقریبا دارای خاکی با بافت رسی بوده که آب را برای مدت زمان بیشتری در خود نگهداشته، پس در این نوع خاک‌ها نباید آبیاری زیادی انجام شود. در مقابل در خاک‌های شنی آب خیلی سریع از دسترس ریشه خارج خواهد شد.
پس با در نظر گرفتن بافت خاک باید برنامه آبیاری دقیق و منظمی را برای باغ اجرا نمایید. در صورت مناسب نبودن بافت خاک (خیلی شنی یا خیلی رسی) می‌توانید با استفاده از کودهای دامی اقدام به اصلاح بافت خاک نمایید.

فصل آبیاری

در فصل‌های گرم سال یا در شروع فصل رویشی مانند بهار و تابستان، درخت نیاز به آب بیشتری نسبت به مواقعی از سال که هوا سردتر بوده و بارندگی بیشتر است، دارد. پس با این شرایط درختان در فصل پاییز و زمستان تقریبا به آبیاری نیاز ندارند.

نوع درخت

همه ما می‌دانیم که برخی درختان نیاز آبی بالایی دارند. در عوض تعدادی دیگر نیاز آبی کمی داشته، به همین خاطر در هنگام آبیاری باید نوع درخت را حتما در نظر گرفت. و با توجه به نیاز آن میزان آبیاری را تنظیم نمود. به طور مثال برخی درختانی که مختص مناطق گرمسیری هستند. مانند نخل، پسته و بادام طبیعتا به آبیاری کمتری نیاز داشته اما در مقابل درختانی مثل هلو، شلیل، آلو نیاز آبی بالاتری دارند.
فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید.  در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید. به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *