مقالات نهال

زمان آبیاری درختان میوه در بهار

زمان آبیاری درختان میوه در بهار (Time to water fruit trees in spring)

زمان آبیاری درختان میوه در بهار (Time to water fruit trees in spring)

زمان آبیاری درختان میوه در بهار (Time to water fruit trees in spring) از زمانی که کاشته می‌شود. درختان میوه از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.  زیرا اگر کوتاهی در مراقبت از آنها به عمل بیاید. در فصل باردهی نمی‌توان انتظار داشت. محصول خوبی را برای شما به ارمغان بیاورند. مهم‌ترین این اقدامات شامل آبیاری، کوددهی، هرس، چالکود، رنگ کردن تنه و … است.

فاکتور اصلی آبیاری درختان میوه دار

 در این بین آبیاری یکی از مهم‌ترین فاکتورها بوده. زیرا در نبود آب کافی درخت نه تنها رشد نکرده بلکه ممکن  است. خشک شود. آبیاری در واقع به فرآیند تامین نیاز آبی گیاه گفته می‌شود. که سبب رشد و سرسبزی گیاه، خنک کردن درختان، انتقال مواد غذایی به گیاه، حل شدن بهتر مواد مغذی در آب و بهبود کمیت و کیفیت محصول می‌گردد. یکی از مهم‌ترین مسائلی که ذهن هر کسی را درگیر می‌کند. این است که بهترین زمان آغاز آبیاری درخت یا بهترین زمان آبیاری درخت در بهار چه موقع است؟ موارد متعددی در تعیین این زمان موثر هستند.

بهترین زمان آبیاری درخت در بهار

زمان ابیاری درختان یک موضوع بسیار مهم بوده و تعیین زمان دقیق برای آغاز عملیات آبیاری در بهار، وابسته به یکسری موارد است. مهم‌ترین این موارد در نظر گرفتن زمان گلدهی و اقلیم منطقه است. زیرا شرایط اقلیمی و زمان گلدهی دو فاکتور مهم و اصلی در تعیین زمان مناسب شروع آبیاری در بهار به شمار می‌آیند.

زمان گلدهی

بهترین زمان برای انجام آبیاری در بهار، آبیاری بعد از ریزش گلبرگ است. توجه داشته باشید درختان زمانی که وارد مرحله گلدهی می‌شوند. نسبت به میزان آب دریافتی بسیار حساس هستند. زیرا در این مرحله آبیاری زیاد موجب ریزش گلبرگ‌ها شده، پس باید در نظر داشت. که بهترین زمان برای آبیاری بعد از ریزش گلبرگ‌ها است.

اقلیم (شمال نیاز به ابیاری ندارد)

در هنگام انتخاب زمان آبیاری باید شرایط آب و هوایی منطقه را نیز در نظر بگیرید. زیرا در برخی مناطق که گرم‌تر هستند و بارش کافی در فصول بارندگی رخ نداده، ممکن است. در مرحله گلدهی درخت دچار تنش خشکی شود. در این صورت لازم است در مرحله شکوفه‌دهی آبیاری درختان انجام گیرد. البته در حدی که فقط رفع تنش صورت گیرد زیرا آبیاری بیش از حد در این مرحله خود می‌تواند سبب تشدید ریزش شکوفه‌ها شود.

آب استارت چیست؟

قطعا پیش آمده که واژه آب استارت را شنیده باشید و از خود بپرسیید فرق آب استارت با آبیاری چیست؟ در واقع آب استارت اولین آبیاری قبل از بیدار شدن کامل درختان از خواب است. و درست زمانی انجام می‌گیرد که جوانه‌های درخت فعالیت خود را آغاز می‌نمایند. نکته قابل توجه در مورد آب استارت این است که باید همراه آب استارت از کودهای مناسب برای شروع رشد درختان استفاده نمود و همچنین میزان آب مورد استفاده نباید زیاد باشد. انتخاب نوع کود مورد استفاده در زمان آب استارت بستگی به کمبودهای درخت و همچنین نوع درخت دارد. با این حال می‌توان کودهایی مانند سولفات آمونیوم، فسفات آمونیوم، نیترات کلسیم و منگنز را به طور عمومی پیشنهاد داد که همراه با آب مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین می‌توان در هنگام انجام آب استارت در زمان تورم جوانه‌ها از کود فروت‌ست برای بالا بردن میزان شکوفه‌دهی و همینطور جلوگیری از ریزش گل در مراحل بعدی استفاده نمود.
فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید.  در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید. به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *