مقالات نهال, نهال گردو

نهال گردو دیرگل چیست؟

نهال گردو دیرگل

نهال گردو دیرگل چیست؟ (What is a late-flowering walnut seedling?)

نهال گردو دیرگل چیست؟ (late-flowering walnut seedling) اگر قصد کاشت نهال گردو دارید حتما این مقاله از وب سایت سالم نهال را مطالعه نمایید. محصولات تولید شده توسط درخت گردو قیمت بالایی دارد از همین رو در سراسر جهان شناخته شده و معروف است. با سالم نهال همراه باشید.

نهال گردو دیرگل به چه معناست؟

نهال گردو دیرگل به رقمی گفته می شود که در حدود 2 الی 3 هفته دیرتر از سایر ارقام گردو گلدهی نماید. این امر موجب می شود که شکوفه ها در برابر سرمای زودرس بهار در امان بمانند و باردهی درخت گردو را در فصل تابستان حفظ نماید از همین روی مناسب مناطق سردسیر یا مناطقی که بهاری زمستانی تجربه میکنند می باشد.

نهال گردو دیرگل، یکی از انواع نهال‌های میوه‌ای است که برای کاشت در باغ‌ها و باغچه‌ها استفاده می‌شود. گردو دیرگل یکی از ارقام قدیمی گردو است که با توجه به مقاومت بالا، پر محصولی، کیفیت خوب میوه و عدم نیاز به شرایط خاص برای رشد و تولید، همواره در باغ‌ها و محیط‌های کشاورزی مورد استفاده قرار گرفته است.

درخت گردو دیرگل، به ارتفاع 8 تا 10 متر می‌رسد و برگ‌های آن به شکل پرچم آرایی شده‌اند. میوه گردو دیرگل، قطر بین 20 تا 25 میلی‌متر دارد و پوستی سخت و قهوه‌ای رنگ دارد که داخل آن قرار داشتن هسته‌ی گردوی خوراکی را فراهم می‌کند.

چرا خرید نهال گردو دیرگل؟

اگر در هنگام کاشت و خرید نهال‌ گردو به خصوصیات و ویژگی‌های آن توجه کنید، درختانی پر بار خواهید دید. یکی از این ویژگی‌ها که باید قبل از خرید نهال به آن توجه کرد، دیرگل بودن نهال گردو است که آب و هوا و جغرافیای خاصی را برای رشد می‌طلبد. به دلیل اهمیت این موضوع در این مقاله به معرفی چند نوع از درختان گردو دیرگل می‌پردازیم تا نهالی گردویی مناسب برای باغ یا زمین خود برگزینید.

بهترین نهال گردو دیرگل، نهال گردو فرنور پیوندی

یکی از انواع نهال گردو دیرگل که نژادی فرانسوی دارد، نهال فرنور نام دارد. پیوند درخت گردو در این نژاد اکنون در بسیاری از نهالستان های آذربایجان غربی تکسیر شده است. این نهال مناسب کاشت در مناطق سردسیر و نیمه سردسیر است، زیرا مقاومت بالایی در برابر سرما از خود نشان می‌دهد. این نوع درخت زود بازده است، یعنی از همان سال‌های اولیه کاشت خود محصول تولید می‌کند.

به عبارتی می‌توان گفت باردهی این نوع درختان در هر هکتار، 6 تن تخمین زده شده است. علاوه بر تمامی این ویژگی‌ها و مزایا که برای نهال فرنور ذکر شد، این رقم نهال در برابر انواع بیماری‌ها از خود مقاومت بالایی نشان می‌دهد.

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید.  در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید. به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *