مقالات نهال, نهال

انواع پیوند زدن درخت میوه

انواع پیوند زدن درخت میوه (Types of grafting fruit trees)

 انواع پیوند زدن درخت میوه (Types of grafting fruit trees)

نهالستان سالم نهال  در این مقاله شما را با انواع پیوند زدن درخت میوه (Types of grafting fruit trees) آشنا می کند. آشنایی با انواع پیوند زدن؛ و بهترین زمان پیوند زدن؛ در باغداری های امروزی یک نوع نیاز اساسی می باشد. با ما همراه باشید.

پیوند زدن درختان

پیوند زنی؛ یک روشی است که دو گیاه را با روش تکثیر در یک گیاه دیگر پیوند می زنند. در واقع از قسمت پایینی گیاه پایه پیوند استفاده می کنند. آن را به قسمت بالایی جوانه ظریف پیوند می زنند،این کار در واقع به منظور ترکیب عملکرد دو گیاه انجام می شود.

پیوند زنی از گذشته های دور در بین باغداران رایج بوده است. اولین بار چینی ها بودند که از پیوند استفاده کردند،هدف های مختلفی از چنین روشی دنبال می شود. در درختان میوه دار هدف از پیوند افزایش باردهی و افزایش کیفیت و کمیت محصولات  می باشد.

انواع پیوند درختان میوه :

پیوند زنی انواع مختلفی دارد که باید متناسب با نوع رقم مورد نظر پیوند زنی مناسب را انتخاب کرد. برای پیوند دو روش کلی وجود دارد،پیوند جوانه و پیوند شاخه در پیوند شاخه روش های متداولی وجود دارد که به شرح زیر است:

  1. پیوند شکافی: پیوند شکافی بیشتر برای درختان سیب،گیلاس و گلابی مورد استفاده قرار میگیرد. البته باید اشاره نمود که از این روش بیشتر در فصل زمستان و اوایل بهار استفاده می شود.
  2. پیوند زبانه ای: در این روش پایه را از ارتفاع 10 سانتی از سطح خاک قطع می کنند. سپس قسمت برش داده شده را به هم وصل می کنند. البته این روش را هم به صورت ساده و هم به صورت زبانه دار انجام می دهند.
  3. پیوند زنی تاجی: پیوند زنی تاجی را معمولا فصل بهار انجام می دهند. این روش برای درختانی مورد استفاه قرار می گیرد که گلدهی و میوه دهی دارند.
  4. پیوند زنی سپری: این روش برای پیوند جوانه ای کاربرد دارد و معمولا اوایل بهار و اواخر زمستان قابل انجام است. این روش بیشترین کاربرد را دارد و بسیار مورد توجه باغداران قرار گرفته است.
  5. پیوند زنی وصله ای: در روش پیوند وصله ای ابتدا قسمتی از پوست درخت را به صورت مربعی برش می دهند.  سپس پیوندک را روی قسمت برش داده شده قرار می دهند. به عنوان نکته پایانی باید اشاره نمود انواع پیوند درختان میوه ؛ با توجه به رقم آن انتخاب می شود .
نکته
  • باید توجه داشت در برخی گیاهان پیوند زندن، باعث تغییر خواص ظاهری و باطنی پیوندک نمی شود.
فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید.  در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید. به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *