مقالات نهال, نهال گردو

نهال گردو در اصفهان

خرید نهال گردو در اصفهان (Walnut seedlings in Isfahan)

خرید نهال گردو در اصفهان (Walnut seedlings in Isfahan)

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که باید قبل از خرید نهال گردو در اصفهان (Walnut seedlings in Isfahan) در نظر بگیرید ارتفاع از سطح دریاست. شهر اصفهان دارای ۲ بخش اصلی است. بخش‌هایی از غرب و جنوب که با رشته کوه زاگرس همسایه است؛ به علت نزدیکی به‌کوهستان دارای ارتفاع بیشتری است، همچنین بیشتر شهر اصفهان را دربرمی گیرد. و بخش‌هایی از شمال و شمال شرقی آن به‎علت قرار گیری در نزدیکی کویر؛ پست‌تر است. به طورکلی ارتفاع از سطح دریا به‌ صورت میانگین اعلام می‌شود.

ارتفاع از سطح دریای این شهر ۱۵۷۰ متر است. شیب شهر از جنوب به شمال و از غرب به شرق است. شما باید توجه فرمایید که باغ شما در کدام بخش ازاین شهر قرار دارد. توصیه می‌کنیم در بخش‌های شمالی و شمال شرقی از ارقامی با مقاومت گرمایی بالاتر که در ادامه به آنها اشاره می‌نماییم استفاده کنید. در بخش‌های غربی و جنوبی نیز باید از درختان با مقاومت سرمایی بالاتر و همچنین دیرگل‌تر استفاده کنید تا درختانتان در اثر سرماهای شدید و کوهستانی نسوزند. البته ارقامی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم در دسته‌ی بهترین ارقام گردوی اصفهان بوده و دارای تحمل مناسبی نسبت به‌ سرما و گرما هستند.

آب وهوای و شرایط اقلیمی شهر اصفهان چگونه است؟

شهر خوش آب و هوای اصفهان به علت موقعیت خاص جغرافیایی، وجود موزه‌ها و بناهای تاریخی هرساله مقصد سفر بسیاری از مسافران است. این شهر از شمال با شهر خورزوق و دولت آباد و از شرق با سجزی و اردستان و بهارستان همسایه است. در جنوب آن کوه صفه قرار دارد. در غرب اصفهان به شهرهای خمینی شهر و شاهین شهر و دریاچه پیاز محدود می‌شود.

آب و هوای شهر اصفهان دارای 2 جریان اصلی است. جریان هوای سرد که از سمت جنوب و غرب وارد می‌شود و جریان هوای گرم و خشک که در بخش‌های شمالی، هوای این شهر را گرم می‌کند. جابجایی هوا در این شهر انجام نمی‌شود. سرعت باد معمولاً بین 4.3 تا 8.2 متر بر ثانیه است. دمای هوای اصفهان حداکثر ۳۹ و حداقل ۱۸- درجه‌ی سانتیگراد است. این شهر در فصل زمستان بارش برف و باران متوسطی دارد.

بهترین ارقام گر‏دو برای کاشت در شهر اصفهان کدام است؟

باتوجه به‌آب وهوا و شرایط اقلیمی در شهر اصفهان به‌خصوص ارتفاع ازسطح دریا؛ در این قسمت قصد داریم تا بهترین نهال‌های گردو برای کاشت در این شهر را معرفی نماییم.

نهال گردو کانادایی

بهترین ارتفاع ازسطح دریا برای کاشت نهال گردو کانادایی بین ۰ تا 3000 متر است. این رقم با باردهی بسیارعالی سالیانه تا ۱۶ تن (حدود ۲ برابر بیشتر ازسایر ارقام گردو) یکی از بهترین ارقام نهال گردو در شهر اصفهان شناخته می‌شود. عمر اقتصادی این رقم بیش از ۱۰۰ سال است. یعنی با یکبار خرید نهال گردو کانادایی در اصفهان و کاشت آن در باغ می‌توانید تا بیش از ۱۰۰ سال از محصول دهی حداکثری درختان بهره مند شوید. این رقم مقاومت سرمایی و گرمایی بسیار عالی دارد و برای کاشت در قسمت کویری و کوهستانی مناسب است.

نهال گردوی فرنور پیوندی

یکی دیگر از بهترین نهال گردو شناخته شده در شهر اصفهان؛ نهال گردوی فرنور پیوندی است. این رقم پیوندی با 8 تن باردهی یکی دیگر از ارقام پربارده در بین درختان گردو شناخته می‌شود. این رقم قادر است در ارتفاع بین ۰ تا ۳۰۰۰ متر از سطح دریا به خوبی رشد کند بنابراین هم در مناطق با ارتفاع پایین و هم برای کاشت در مناطق مرتفع مناسب است. عمر اقتصادی این رقم نیز بیش از ۱۰۰ سال است.

نهال گردوی چندلر پیوندی

اگر قصد خرید نهال گردوی چندلر در اصفهان را دارید. ابتدا باید از شرایط خاص این نهال آگاه شوید. ارتفاع از سطح دریای مناسب برای کاشت این رقم بین ۰ تا ۱۵۰۰ متر است. بنابراین کاشت نهال گردوی چندلر در مناطق با ارتفاع کمتر توصیه می‌شود. این رقم قادر است بیش‌از ۱۰۰ سال عمر کرده و به صورت میانگین تا ۷ تن در هکتار باردهی داشته باشد.

نهال گردوی تویسرکان

علت اصلی خرید نهال گردو تویسرکان در شهر اصفهان، محصولات درشت و باکیفیت آن است. وزن میوه‌ی این رقم به همراه پوسته‌ی چوبی آنها به ۱۶ گرم می‌رسد که در بین سایر ارقام گردو؛ درشت‌تر است. ارتفاع از سطح دریا برای کاشت این رقم ۰ تا ۳۰۰۰ متر است. با کاشت نهال گردو تویسرکان در این ارتفاع عمر اقتصادی درختان تا ۵۰ سال افزایش می‌یابد. محصول دهی درختان حدود ۶ تن است و فروش میوه‌های آن با سودآوری بسیار بالایی برای باغداران محترم همراه است.

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید.  در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید. به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *