مقالات نهال, نهال گردو

بهترین خاک کاشت نهال گردو

بهترین خاک کاشت نهال گردو (The best soil for planting walnut seedlings)

بهترین خاک کاشت نهال گردو (The best soil for planting walnut seedlings)

اگر قصد کاشت نهال گردو دارید بایستی با بهترین خاک کاشت نهال گردو (The best soil for planting walnut seedlings) آشنا باشید. اولین نکته ای که درمورد بهترین مکان برای کاشت گردو باید به آن دقت نمود، زمین و خاک آن است. زمینی که قرار است در آن نهال گردو کاشته شود باید دارای خاک حاصلخیر و غنی باشد. اگر فضای زمین باغچه مانند است، باید دقت کنید که زمین عاری از هرگونه گچ، سیمان و بقایای ساختمان باشد. سپس کاری که باید انجام شود، غنی کردن زمین و خاک مکان مربوطه است.

برای مشاهده و خرید نهال گردو تخم مرغی کلیک کنید

نکات اصلی بهترین خاک کاشت نهال گردو

  • برای غنی کردن بهترین خاک کاشت نهال گردو باید مقداری خاک زراعی مرغوب از زمین زراعی یا مکانی مشابه تهیه کرد و سپس آن را با کود حیوانی پوسیده به همراه ماسه به مقداری که حداقل یک متر و نیم از ارتفاع باغچه را در بر بگیرد، مخلوط کرد.
  • باید توجه داشت اگر مقدار ماسه بیشتر از یک متر و نیم باشد، بهتر است. زیرا ریشه درختان، بیشتر از یک مترو نیم در اعماق زمین فرو می روند که یکی از نکات بهترین مکان برای کاشت گردو نیز دقت به همین موضوع است.
  • تفاوت خاک زراعی مرغوب با نامرغوب: خاک زراعی خوب دارای رنگ تیره بوده و از قهوه ای و قرمز به سمت تیره و سیاهی نزدیک است. حتما دقت کنید که خاک تهیه‌شده مرغوب باشد و از سطح زمین (حداکثر 30 سانتی متر) جمع آوری شود.
  • تفاوت خاک زراعی خوب و نامرغوب در جنس و رنگ آن هاست: ازم است بدانید که خاک زراعی نامرغوب رنگی کمرنگ و متمایل به زردی و خاکستری داردو در حالت خشک، چسبنده‌بوده و از هم جدا نمی شود، اما خاک زراعی مرغوب علاوه بر خصوصیات رنگی تیره که در بالا ذکر شد، به این شکل است که اگر در مشت فشرده شود، ذرات آن بهم می چسبد و با یک ضربه کوچک نیز از هم جدا‌شده و پودر می شود.

برای مطالعه بیشتر در مورد گردو کلیک کنید : ویکی پدیا

چگونه گردو بکاریم؛ نکات مهم زیر را از دست ندهید.

  • محل قرار گیری پیوند بسیار مهم است. بعد از کندن خاک برای کاشت نهال گردو و آماده سازی شرایط مناسب کاشت، محل پیوند باید حدود 15 سانتی متر از سطح خاک بالاتر باشد تا ریشه ها به طور مرتب در خاک قرار گیرند و درهم تنیده نشوند.
  • معمولاً مقداری خاک به شکل کله قند در انتهای چاله نهال ریخته‌شده و ریشه های نهال را به طور مرتب روی آن قرار میدهند. ریشه ها با خاک زهکشی پوشانده‌شده و می توانید ناحیه اطراف نهال ها را در یک کاسه شکل دهید تا آب به خوبی حل گشته و در نهایت جذب ریشه شود.
  • نهال را عمود بر سطح زمین قرار دهید و بررسی کنید که از دو طرف نیز یکسان و تراز باشد.
  • قبل از آب دادن، معمولاً خاک اطراف گیاهچه با یک ضربه پا فشرده‌گشته و فوراً آب گیری انجام‌می‌شود. از آن پس باید نهال ها آبیاری شوند تا گیاه ریشه های جدیدی تولید کند و بیشترین میزان رطوبت خاک را داشته باشد.

 

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید.  در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید. به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *