مقالات نهال, نهال گردو

میزان باردهی بهترین نهال ارقام گردو

میزان باردهی بهترین نهال ارقام گردو (The yield rate of the best seedlings of walnut cultivars)

میزان باردهی بهترین نهال ارقام گردو (The yield rate of the best seedlings of walnut cultivars)

در این مقاله شما را با میزان باردهی بهترین نهال ارقام گردو (The yield rate of the best seedlings of walnut cultivars) آشنا می کنیم . درخت گردو نهال‌های مختلفی دارد و تعداد آن‌ها بسیار زیاد است. اما از بهترین این نهال‌ها می‌توان به درخت گردو کانادایی ارغوان، ژنوتیپ ارغوان، فرنور، چندلر، تویسرکان، خوشه‌ای و اسرائیلی اشاره کرد.

میزان باردهی درخت گردو ژنوتیپ ارغوان

درخت گردو ژنوتیپ ارغوان نیز از همان سال اول شروع به باردهی می‌کند و جزو درختان زودبازده محسوب می‌شود. مغز گردوی این درخت درشت و سفیدرنگ است و از محبوبیت بالایی برخوردار است.

عمر درخت ژنوتیپ حداقل 100 سال است و در باغات 10 ساله به‌ازای هر درخت حدود 70 کیلوگرم گردو می‌دهد. ژنوتیپ بسیار پربار و دیر برگده بوده و حداکثر 10 تن در هکتار باردهی دارد.

ارتفاع ژنوتیپ حداکثر 6 متر است که برداشت گردو را برای شما آسان‌تر می‌کند.

میزان باردهی درخت گردو چندلر

باردهی چندلر از همان سال اول اتفاق می‌افتد که به‌صورت بسیار محدود و نوبرانه می‌باشد. میزان باردهی اصلی این درخت بعد از پنج سال اتفاق می‌افتد. عمر این درخت‌بین 100 الی 200 سال است و در هر هکتار 6 تن باردهی گردو دارد.
چندلر پوسته نازک و بیضی‌شکل دارد و از درختان دیر گل به شما می‌آید.

میزان باردهی نهال گردو تویسرکان

گردو تویسرکان بر خلاف سایر درخت‌ها از سه‌سالگی شروع به باردهی می‌کند و بیشترین میزان باردهی گردو در این درخت بعد از گذشت 5 الی 6 سال است.
عمر این درخت‌ بین 80 تا 100 سال است اما با همین عمر کم سوددهی بسیار بالایی دارد. در هر هکتار از زمین، تویسرکان 6 تن باردهی دارد و جزو درختان دیر گل به‌حساب می‌آید.

میزان باردهی درخت گردو خوشه ای

نهال گردو خوشه‌ای انواع مختلفی دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به خوشه‌ای پاکوتاه، اسرائیلی، چندلر، پاکوتاه ترکیه، کانادایی و زودبازده آمریکایی اشاره کرد.
نهال گردو خوشه‌ای در مناطق سردسیر بیشترین باردهی را دارد. این درخت در هر هکتار بین 5 الی 6 تن باردهی دارد. آغاز باردهی این درخت بعد از 3 الی 4 سال اتفاق می‌افتد.

میزان باردهی درخت گردو اسرائیلی

باردهی این درخت بعد از سال دوم شروع می‌شود. نکته جالب درباره درخت گردو اسرائیلی این است که هرسال نسبت به سال قبل خود باردهی بیشتری دارد.
هر درخت اسرائیلی  30 کیلو و در هر هکتار تا 4 تن باردهی گردو دارد. عمر این درخت بالای 70 سال است و از لحاظ میزان باردهی، صرفه اقتصادی بالایی دارد.

میزان باردهی درخت گردو کانادایی ارغوان

باردهی نهال گردو کانادایی از همان سال اول شروع می‌شود و به‌مرورزمان پربارتر می‌شود. تولید این نهال از نظر اقتصادی از سال سوم اتفاق می‌افتد و حداکثر در هر هکتار به‌صورت سالیانه بیش از 10 تن باردهی دارد.

از ویژگی‌های مهم این نهال می‌توان به مقاومت و سازگاری تا ارتفاع 3000 متر از سطح دریا، پربار و بدون ریزش میوه، زود خزان و پر برگده، مقاوم به خشکی و کم‌آبی اشاره کرد. گردو کانادایی از درختان پربار و بدون ریزش میوه محسوب می‌شود و خاصیت آپومیکسی و باردهی جانبی دارد.

میزان باردهی نهال گردو فرنور

درخت گردو فرنور از همان سال اول شروع به باردهی می‌کند اما به‌صورت خیلی کم و نوبرانه. میزان باردهی این درخت در سال اول بین 3 الی 30 عدد می‌باشد و پس از گذشت یک سال باردهی آن شروع می‌شود.
این گردو در اصل متعلق به کشور فرانسه بوده و به‌صورت پیوندی در کشور ایران یافت می‌شود. عمر اقتصادی فرنور حداقل 150 سال و تا 6تن باردهی در یک زمین یک هکتاری دارد.
درخت فرنور پوست کاغذی مقاوم به سرما دارد و از درختان دیر گل به شمار می‌آید.

برای مطالعه بیشتر ر زمینه گردو کلیک کنید: ویکی پدیا

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید.  در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید. به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *