دسته بندی نشده

روش افزایش باردهی درخت گردو

روش افزایش باردهی درخت گردو (How to increase the productivity of the walnut tree)

اگر صاحب باغ گردو هستید، باید روش افزایش باردهی درخت گردو (How to increase the productivity of the walnut tree) بدانید. با ما همراه باشید. افزایش محصول درخت گردو به اقدامات قبل از کاشت، حین کاشت و پس از کاشت نیز بستگی دارد و در هر قسمت باید توجه خاصی به نهال کاشته شده داشته باشیم. انتخاب نهال مناسب، ایجاد بستر مناسب برای کاشت، رعایت فاصله اصولی نهال‌ها در هنگام کاشت، استفاده از کود مناسب، هرس کردن اصولی، استفاده از خاک مناسب، کنترل بیماری و آفت و آبیاری اصولی ارتباط مستقیم با افزایش محصول درخت گردو دارد.

خرید نهال گردو با کیفیت

اولین قدم برای پرورش درخت گردو، خرید نهال باکیفیت است. اگر نهال گردو از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد، تمام زحمات شما از بین خواهد رفت. به بیان دیگر، نهال گردو حلال تمام مشکلات است و باعث افزایش محصول خواهد شد. برای خرید نهال ابتدا شرایط جغرافیایی و آب‌وهوایی منطقه مثل میزان بارندگی، زمان تغییر آب و هوا … را بررسی کنید و بعد نهال مناسب را انتخاب کنید. برای خرید نهال گردو باکیفیت و مرغوب می‌توانید از سایت نهالستان ارغوان اقدام کنید.

انتخاب مناسب‌ترین گونه

در انتخاب گونه درخت گردو باید به اقلیم، خاک، سطح آبیاری، مقدار نور و سایر شرایط محیطی مربوط به منطقه توجه کنید. گونه‌های مختلفی از درخت گردو وجود دارند که ممکن است برای شرایط خاصی مانند سرمازدگی یا خشکسالی، مناسب نباشند.

تعداد کافی برگ‌ها در باردهی بالای درخت گردو

برگ‌ها مسئول تولید غذا و انرژی درخت گردو هستند. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که درخت دارای تعداد کافی برگ است تا بتواند مقدار کافی از انرژی را تولید کند.

رعایت مناسب شرایط آبیاری

درخت گردو نیاز به آب کافی دارد تا بتواند میوه تولید کند. با این حال، آبیاری زیاد نیز می‌تواند به شدت رشد درخت را کند کرده و باردهی را کاهش دهد. بنابراین، زمانی که خاک خشک شده است، باید درخت را آبیاری کنید.

خاک مناسب برای کاشت نهال گردو

اگر برای نهال گردو از خاک مناسبی استفاده نشود، ممکن است شما را تا آستانه ورشکستی پیش ببرد. خاک مناسب برای درخت گردو، نه خیلی سفت و پر از سنگ است نه از درصد زیادی رس تشکیل شده است. همچنین در زمینی که قصد دارید تا درخت گردو بکارید، بررسی کنید که قبلاً چه محصولی در آن کاشته شده است. اگر خاک زمین مناسب نباشد باید آن را عوض کنید و در غیر این صورت باید به فکر انتخاب زمین دیگر برای کاشت درخت گردو باشید.

استفاده از کود

کوددهی مناسب باعث حفظ سلامتی و افزایش محصول درخت گردو می‌شود. کود حکم غذا برای درخت را دارد و ازآنجایی‌که درخت موجودی زنده است؛ بدون غذا از بین خواهد رفت. توجه کنید برای افزایش باردهی دخت گردو قبل از کاشت، تقویت خاک آن بسیار با اهمیت است. قبل از این‌که درخت گردو کاشته شود، خاک، زمین کشت، نوع آب و هوا باید سنجش شود. تامین انرژی درخت گردو از خاک و کود آن تامین می‌شود.

نحوه هرس درخت گردو

یکی دیگر از راههای افزایش محصول درخت گردو، هرس کردن درخت است که ارتباطی مستقیم با میزان باردهی دارد. جالب است بدانید هرس درخت گردو با بسیاری از درختان دیگر متفاوت است و اگر این کار به‌صورت اصولی انجام نشود؛ رشد درخت به‌خوبی اتفاق نخواهد افتاد. هرس کردن درختان گردو به دو صورت فرم دهی و باردهی انجام می‌شود. هرس فرم دهی در سال‌های اولیه و همچنین قبل از رویش مجدد شاخه‌ها و هرس باردهی پس از چیدن میوه‌ها و پیش از ریزش برگ‌ها انجام می‌شود.

برای مطالعه بیشتر ر زمینه گردو کلیک کنید: ویکی پدیا

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید.  در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید. به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *