مقالات نهال, نهال

منظور از آزمایش خاک کشاورزی چیست؟

منظور از آزمایش خاک کشاورزی چیست؟

آزمایش خاک کشاورزی چیست؟

آیا می دانید منظور از آزمایش خاک کشاورزی چیست؟ با ما در این مقاله از وب سایت نهالستان سالم نهال همراه باشید. در گذشته و میلیون ها سال پیش در طبیعت گیاهان مختلفی وجود داشت و آنها بدون اینکه کسی به آنها کود بدهد رشد می کردند و برای رشد خود نیاز به آزمایش خاک نبود. حال امروزه برای رشد گیاه نیاز است که کشاورزان خاک را آزمایش کنند و به آنها کود بدهند اما چرا؟
جواب واضح است. امروزه گیاهان خاضی به صورت انبوه کاشته می شود سپس میوه های آنها را برداشت می کنند و به مناطق دیگر می فرستند. همین موضوع باعث می شود که مقتدیر زیادی از مواد مورد نیاز گیاهان در مرزعه که از طریق خاک به آنها می رسید به مناطق دیگر برود و باعث فقیر شدن هر ساله خاک بشود که لازم است مزرعه داران با انجام آزمایش خاک مواد مورد نیاز خاک را از طریق کودهی به آنها اضافه کنند.

هدف از آزمایش خاک کشاورزی

با انجام آزمایش خاک کشاورزان اطلاعاتی در مورد میزان ph خاک آهک و نمک خاک و سبک یا سنگینی خاک بدست می آورند. وقتی که کشاورزان به خاک کود اضافه می مکنند می تو.انند با انجام آزمایش خاک میزان عناصرآزادشده به خاک را بسنجند و بر اساس آن بتوانند کشت انجام دهند همچنین می توانند اطلاعات مفیدی کسب کنند تا بتوانند گیاه مناسب آن خاک را بیابند.

مراحل انجام آزمایش خاک کشاورزی

ایتدا باید نمونه برداری از خاک انجام شود نمونه برداری می توانند به صورت منظم و نامنظم و در عمق 5 تا 10 سانتیمتری انجام شود نمونه ها باید در یک جعبه پلاستیکی و به صورت استریل شده به آزمایشگاه برده شود. بعد از انجام آزمایش روی خاک آزمایشگاه نتیجه آن را بر اساس پارامترهایی که کشاورز گفته است به او می گوید و کشاورز برای تفسیر جواب آزمایش می توانند از کازرشناسان آزمایشگاه کمک بگیرد.

تفسیر نتایج آزمایش خاک کشاورزی

بعد ازاینکه آزمایش لازم بروی خاک انجام شد باید تفسیر درستی از آن را به کشاورز داد تا او بتواند از آنها استفاده کند این تفسیر آزمایش به اهداف زیر کمک میکند:
1- از نوع خاک مزرعه ، باغ ، زمین کشاورزی می توان اطلاعات خوبی بدست آورد که کار را برای انتخاب کاشت و پرورش نوع گیاه را راحت میکند.
2- از کمبود های مواد اصلی در خاک اطلاع پیدا کرد تا میزان و نوع استفاده از کود را دانست
3- با کاشت گیاه مناسب خاک باعث صرفه جویی در هزینه ها و همچنین باعث برداشت مناسب از محصول می گردد.

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید.  در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید. به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *