مقالات نهال

فواید هرس درختان

فواید هرس درختان (Benefits of pruning trees)

فواید هرس درختان (Benefits of pruning trees)

اگر شما باغدار هستید بایستی فواید هرس درختان (Benefits of pruning trees) را به طور کامل بدانید. با سالم نهال همراه باشید. رشد و نمو گياهان را با تغيير در شرايط محيطی و يا دستكاری در خود گياه می‌توان تنظيم كرد، برای رسيدن به چنين تغييراتی در گياه از روش‌های فيزيكی مانند تربيت كردن (Training) و هرس كردن (Pruning) و يا از روش‌های شيميايی نظير كاربرد مواد تنظيم كننده رشد استفاده می‌شود.

واژه تربيت كردن گياهان

واژه تربيت كردن گياهان به معنی تكنيك‌ها و روش‌هايی است كه برای تنظيم اندازه، شكل و جهت رشد گياه بكار می‌روند. هرس كردن يا حذف قسمت‌هايی (جوانه، شاخه، برگ و گل و ميوه) از گياه همراه با عمل تربيت انجام می‌گيرد، تا گياه به شكل يا فرم معينی ايجاد شود.

به عنوان مثال تربيت درختان ميوه و گياهان زينتی به اشكال مختلف و يا حصار. تربيت گياهان بايستی در مراحل اوليه رشد انجام شود. هرس منظم برای حفظ شكل و تعادل فيزيولوژيكی لازم برای گلدهی و ميوه‌دهی ضروری است.

تربيت گياهان باغی هميشه نياز به هرس ندارد بطوری كه در برخی گياهان بالا رونده مانند گوجه فرنگی، خيار و برخی از لوبياها بايد آنها را به قيم بست تا برگهايشان از نور كافی برخوردار شوند اين عمل به شكل غير مستقيم گلدهی و ميوه‌دهی را تحريك می‌كند و باعث می‌شود كه ميوه آنها تميز بماند.

فواید هرس درختان

هرس درختان فواید زیادی دارد که در زیر به موارد زیر اشاره میکنیم

  1.  افزایش رشد درخت: با هرس شاخه‌های ضعیف و بی‌ثمر درخت، انرژی و تغذیه بیشتری برای شاخه‌های سالم و بارور باقی می‌ماند که باعث رشد بهتر و سریعتر درخت می‌شود.
  2. بهبود نوردهی: با حذف شاخه‌های سالم ولی بی‌مصرف درخت، نور خورشید به طور بهتری به سایر قسمت‌های درخت می‌رسد که باعث رشد سریع‌تر و پربارتر شاخه‌های دیگر می‌شود.
  3. بهبود باردهی: با هرس شاخه‌های بی‌مصرف، تغذیه و انرژی به شاخه‌های بارورتر هدایت می‌شود که باعث باردهی بهتر درخت می‌شود.
  4.  پیشگیری از بیماری‌ها: با حذف شاخه‌های مریض و آلوده به بیماری، احتمال انتقال بیماری به بخش‌های دیگر درخت کاهش می‌یابد.
  5. بهبود شکل درخت: با هرس شاخه‌های نامناسب و غیرقابل‌استفاده، شکل و فرم درخت بهبود می‌یابد و درخت به شکلی زیباتر و قابل‌توجه‌تری تبدیل می‌شود.
  6. حفاظت از امنیت: درختان با شاخه‌های زیاد و ناپایدار ممکن است خطر برای امنیت افراد و ملک شود، با هرس این شاخه‌ها، خطر احتمالی کاهش می‌یابد.
  7. محیط زیستی بهتر: با هرس شاخه‌های مرده و ناپایدار، بازیافت مواد تشکیل شده توسط درختان افزایش می‌یابد و محیط زیست طبیعی و بهداشتی‌تر می‌شود.

کلام آخر در مورد فواید هرس درختان

به طور کلی، هرس درختان بهترین روش برای حفظ سلامت و رشد بهتر درختان است و به علاوه زیبایی طبیعت را نیز بهبود می‌بخشد.

 

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید.  در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید. به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *