مقالات نهال, نهال گردو

فرق گردوی ایرانی و خارجی

فرق گردوی ایرانی و خارجی (The difference between Iranian and foreign walnuts)

فرق گردوی ایرانی و خارجی (The difference between Iranian and foreign walnuts)

در این مقاله از نهالستان سالم نهال قصد داریم به فرق گردوی ایرانی و خارجی (The difference between Iranian and foreign walnuts) بپردازیم.  گروه های ایرانی و خارجی دارای نمونه‌ های متعددی هستند که هر کدام از آن ها نیز دارای ویژگی های خاصی هستند. به طور کلی می ‌توان علت فرق گردوی ایرانی و خارجی را در موارد زیر بیان کرد :

برای مشاهده و خرید نهال گردو ژنوتیپ تیپ 9 کوهستانی کلیک کنید

فرق گردوی ایرانی و خارجی از نظر رنگ :

گردو های خارجی نسبت به انواع ایرانی از رنگ پوست روشن تری برخوردار هستند. به این صورت که معمولاً گردوهای خارجی دارای رنگی مایل به زرد هستند و در صورتی که گردوهای ایرانی به رنگ قهوه ‌ای روشن تمایل دارند.

فرق گردوی ایرانی و خارجی از نظر جنس پوست :

به طور کلی گردو از نظر جنس پوست در دو نوع سوزنی و پوست کاغذی قرار می ‌گیرند. منظور از گردوهای پوست کاغذی گردوهایی هستند که پوسته آن ها به راحتی و با کوچک ترین فشار دست می شکند و مغز آن ها جدا می شود. ولی گردو های سوزنی دارای پوسته ضخیمی هستند که شکستن و جدا کردن مغز آن ها سخت تر است و امکان نرم شدن و تکه شدن مغز نیز در هنگام شکستن وجود دارد. گردو های خارجی اغلب از نوع پوست کاغذی هستند درحالی گردو های ایرانی حتی در صورت کاغذی بودن پوسته نیز ضخامت بیش تری از نمونه خارجی دارند و ممکن است به راحتی با دست شکسته نشوند.

فرق گردوی ایرانی و خارجی از نظر سایز و اندازه :

از نظر اندازه معمولا گردو های خارجی دارای سایز بزرگ تری نسبت به نمونه های ایرانی هستند و دارای اندازه های یک دست و یک شکل هستند که البته دلیل بر بهتر بودن و برتری آن ها نیست ؛ زیرا علت آن دستکاری های ژنتیکی است. در مقابل گردو های ایرانی به صورت سنتی و ارگانیک تولید می ‌شوند و کیفیت مغز آن ها با نمونه های خارجی قابل مقایسه نیست و محصولی سلامت و خوش طعم هستند.

فرق گردوی ایرانی و خارجی از نظر قیمت :

از لحاظ قیمت باید گفت گردو های ایرانی از قیمت بیش تری نسبت به گروه های خارجی برخوردار هستند. هر چند گردو های خارجی از ظاهر بهتر و یکدست تری برخوردار هستند ؛ ولی قابلیت رقابت از نظر طعم ، کیفیت و میزان چربی با گردو های ایرانی را ندارند و همین موضوع باعث شده که گردو های ایرانی علی رغم قیمت بالاتر طرفداران زیادی نیز داشته باشند.

فرق گردوی ایرانی و خارجی از نظر طعم و میزان چربی :

بدون شک هنگام استفاده از گردو های خارجی متوجه شده ‌اید که این نوع گردو ها طعم خاصی ندارد و به اصطلاح بدون طعم هستند. این در صورتی است که گردو های ایرانی به خصوص زمانی که تازه هستند بسیار لذیذ و خوش طعم هستند. از نظر چربی مغز گردو نیز باید گفت که گردو های ایرانی دارای مغز چرب تر و بهتری نسبت به گردوی های خارجی هستند.

برای مطالعه بیشتر در مورد گردو کلیک کنید : ویکی پدیا

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید.  در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید. به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *