مقالات نهال, نهال گیلاس

روش کاشت درخت گیلاس

روش کاشت درخت گیلاس (How to plant a cherry tree)

روش کاشت درخت گیلاس (How to plant a cherry tree)

اگر قصد کاشت و پرورش گیلاس در باغ خود را دارید ما در این مقاله به شما روش کاشت درخت گیلاس (How to plant a cherry tree) آموزش می دهیم . درختان گیلاس جزو درختان زیبایی هستند که در مناطق نیمه سرد و معتدل به خوبی رشد می کنند.

کاشت نهال گیلاس به دو صورت می باشد :

  1. کاشت نهال گیلاس از طریق بذر
  2.  کاشت نهال گیلاس از طریق پیوند و قلمه زنی

کاشت نهال گیلاس از طریق بذر

برای کاشت بذر گیلاس باید در نظر داشته باشید بین بذر و نهال یکسری از تفاوت ها وجود دارد.کاشت نهال بیشتر از بذر توصیه می شود زیرا میزان باردهی بیشتر و بهتری دارد از طرفی مقاومت و کیفیت بالاتری برخوردار است.

برای کاشت بذر در ابتدا بایستی گیلاس هایی را که نوش جان کرده اید را آورده و در دمای مناسبی قرار بدهید تا به خوبی جوانه بزند.توصیه می شود سه ماه بذر را در یخچال نگهداری کنید که این مدت برای جوانه زنی مناسب است که البته گاهی می تواند به پنج ماه نیز برسد.

بهار می تواند فصل مناسبی برای کاشت بذرها باشد. طوری که فصل یخبندان را سپری کرده باشید سپس برای کاشت بذرها اقدام نمایید.

بعد از این که 3 تا 5 ماه گذشت و بذرها جوانه زدند بایستی آنها را در یک مکان مناسب بکارید.

سپس یک خاک خوب با آفتاب مناسب را در نظر بگیرید.بهتر است خاکی که برای کاشت انتخاب می کنید حاصلخیز و با زهکشی مناسب باشد.

اگر تصمیم دارید بذر را در گلدان بکارید باید عمق ان را به خوبی در نظر بگیرید که آنها را در عمق 20 سانتی متری قرار بدهید.در نظر داشته باشید برای کاشت بذر در خاک بایستی آنها را در عمق 5 سانتی متر بکارید.

بهتر است فاصله کاشت بذرها را در نظر داشته باشید و حواستان به شرایط سرمای نهال ها باشد.

بعد از اینکه بذر گیلاس تا 15 سانتی متر رشد کرد نوبت آن رسیده است تا آن را در خاک باغ بکارید.رشد نهال گیلاس موجب می شود تا ریشه ها نیز گسترده تر شوند پس نباید آنها احساس خفگی داشته باشند و بهتر است آنها را به یک مکان بزرگتر انتقال بدهید.

قلمه زدن درخت گیلاس چگونه است ؟

قلمه یا پیوند زدن درخت گیلاس به عنوان یک روش تکثیر به حساب می آید که بسیار کارآمد و عالی است.بهتر است یک قلمه مناسب از درخت جوان خود انتخاب کنید تا شانس بالایی را برای رشد داشته باشد.

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید.  در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید. به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *