مقالات نهال, نهال بادام

بهترین نهال بادام برای مناطق گرمسیر

بهترین نهال بادام برای مناطق گرمسیر

معرفی بهترین نهال بادام برای مناطق گرمسیر

اگر در مناطق گرمسیر ایران قصد کاشت نهال بادام دارید ما به معرفی بهترین نهال بادام برای مناطق گرمسیر در این مقاله خواهیم پرداخت. همانطور که می دانید یکی از بهترین و پردرآمدترین نهال های روز دنیا که باردهی انبوهی دارد و بسیار پربازده با عملکرد عالی است نهال بادام می باشد. ارقام نهال بادام زیادی در نهالستان ها موجود است که مناسب شرایط گرم و خشک هستند.

آشنایی با کاشت درخت بادام:

درخت بادام که نام علمی‌آن (Prunus dulcis) است، نه تنها در ایران که در کشورهای دیگر نیز محبوبیت زیادی دارد. تا جایی که می‌توان گفت کشورهای آمریکا و اسپانیا از بزرگترین تولیدکننده‌های این محصول هستند. البته با این حال کاشت بادام درختی، در کشور ما ایران نیز بسیار انجام می‌شود. میوه درخت بادام دارای دو پوسته است.

پوسته ای که در خارج از آن وجود دارد که در فصل بهار می روید و مورد استقبال بازار نوبرانه قرار می گیرد و همچنین پوسته درونی که نوع داخلی نسبتا سخت است. مغز بادام یا همان دانه در داخل پوشش سخت قرار می‌گیرد. برای کاشت نهال بادام؛ باید در نظر داشته باشید که ارتفاع درخت آن چیزی در حدود 5 تا 10 متر خواهد بود. اگر بخواهیم از نظر پهنا و یا قطری نیز بررسی کنیم باید بگوییم که این درخت،  بیش تر از 40 سانتی‌متر می‌تواند قطر داشته باشد.

بهترین نهال بادام برای مناطق گرمسیر

نهال بادام مامایی

از بهترین و محبوب ترین و قدیمی ترین نهال بادام می توان به نهال بادام مامایی با بازدهی بسیار عالی اشاره داشت.این رقم نهال بادام در شرایط خشک به خوبی رشد می کند و به سرمای بهاره دچار نمی شود.

میزان باردهی بالایی داشته و دارای مغزی پر با پوستی نازک و کاغذی است.طرفداران بالایی نیز دارد.

نهال بادام تونو

از نهال بادام هایی که میزان باردهی زیادی دارد و 40 درصد بادام مغز است نهال بادام تونو می باشد.این نهال مقاومت خوبی به شرایط خشکی و سرما دارد.از کشور ایتالیا با بازدهی بسیار عالی می باشد.

جزو رقم های خودگرده زا می باشد که نیازی به دیگر ارقام در کنار خود به عنوان گرده افشان ندارد.

نهال بادام فرانیس

از رقم نهال بادام های کشور فرانسه که مناسب هم مناطق گرمسیر است هم سردسیر می توان به نهال بادام فرانیس اشاره داشت.

این رقم نهال بادام در سرمای بهاره قرار نمی گیرد و از طرفی مناسب شرایط گرمسیر نیز است.می توان بازدهی بالایی را از آن انتظار داشت.

جزو ارقام پوست کاغذی است که وزن هر بادام 3 گرم می باشد.

نهال بادام پوست کاغذی

یکی از محبوب ترین ارقام نهال بادام های روز دنیا نهال بادام پوست کاغذی می باشد.این نهال در شرایط گرمسیر و حشک به خوبی رشد کرده و به دلیل پوست نازک و کاغذی که دارد بسیار مورد استقبال مردم قرار می گیرد.

میزان باردهی این رقم بالاست و جزو ارقام اقتصادی می باشد.

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید.  در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید. به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *