مقالات نهال, نهال گردو

راهنمای خرید نهال گردو دیرگل

راهنمای خرید نهال گردو دیرگل (Walnut Seedling Guide)

راهنمای خرید نهال گردو دیرگل (Walnut Seedling Guide)

اگر به دنبال خرید و کاشت نهال گردو هستید، این مقاله راهنمای خرید نهال گردو دیرگل (Walnut Seedling Guide) برای شما عزیزان می باشد. اگر در کاشت و خرید نهال گردو به خواص و ویژگی های آن دقت کنید، متوجه می شوید که این درخت، بسیار پربار است. یکی از خصوصیاتی که قبل از خرید نهال گردو باید مورد توجه قرار گیرد، دیرگل بودن نهال گردو است. زیرا برای رشد نیاز به شرایط اقلیمی و جغرافیایی خاصی دارد. با توجه به اهمیت این موضوع، در این مقاله به معرفی چند نهال درخت گردو دیرگل می پردازیم تا بتوانید نهال گردو مناسب را برای باغ یا زمین خود انتخاب کنید.

 نهال گردو فرنور پیوندی

یکی از واریته های نهال گردو دیرگل که دارای نژاد فرانسوی است، فرنور نام دارد. پیوندهای نهال گردو در بسیاری از نهالستان ها در آذربایجان غربی تولید می شود. این نهال برای کشت در مناطق سردسیر و نیمه سردسیر مناسب است، زیرا مقاومت بالایی در برابر سرما از خود نشان می دهد. این نوع درخت زودبازده است یعنی از اولین سالی که کاشته می شود، میوه می دهد.

به عبارت دیگر می توان گفت باردهی این نوع درخت، 6 تن در هکتار برآورد شده است. علاوه بر تمامی این ویژگی ها، این نهال در مقابل بسیاری از بیماری ها مقاومت بالایی دارد.

نهال گردو خوشه‌ای، دومین درخت گردو دیرگل

یکی دیگر از درختان گردو پرطرفدار و دیرگل نهال گردوی خوشه ای است. این نهال در مناطق سردسیر رشد می کنند و میوه هایی با اندازه و کیفیت بالا تولید می کنند. به دلیل عملکرد بالا و مقاومت خوب در برابر سرما، اکثر کشاورزان علاقه مند به تهیه این نهال گردو و کاشت و پرورش آن در باغ خود هستند تا در مدت زمان کوتاهی سود زیادی به دست آورند. میوه های این درخت به صورت خوشه ای هستند.

نهال گردو اسرائیلی

در میان دیگر درختان دیرگل مقاوم در برابر سرما، نهال گردو اسرائیلی (فلسطینی) در میان باغداران بسیار معروف است. برخلاف نام این درخت، این درخت بومی ایران است و از قدیم این نام را بر آن گذاشته اند. از جمله ویژگی های این درخت، ارتفاع کم آن است که برداشت گردو را برای کشاورزان و باغداران آسان می کند.

اما این نوع درخت،از سال دوم شروع به میوه دادن می کند. البته در نهال های گردو این رقم، اصلاحاتی صورت گرفته است تا برای کشت در مناطق سردسیر مناسب باشد.

نهال گردو کانادایی

همانطور که از نامش پیداست، این نهال گردو کانادایی را می توان بومی مناطق سردسیر کانادا دانست. این نوع درخت گردو دیرگل بوده و در ارتفاع بیش از ۳۰۰۰ متر قابل رشد است. این نهال گردو، عملکرد خوبی دارد و در آب و هوای بسیار سرد، محصول خوبی می دهد. به طور کلی باردهی بالای این نهال در سال هفتم کشت است و گفته می شود حدود ۵۰ کیلو در هر درخت بار دهی دارد. بنابراین در هر هکتار حدود ۱۵ تن برداشت می شود.

نهال گردو تویسرکان

یکی دیگر از نهال های گردو دیرگل بومی ایران، تویسرکان نامیده می شود. این درخت گردو برای کشت در مناطق سردسیر و کوهستانی مناسب است. به طوری که در ارتفاع 500 تا 1500 متری قابل کشت و باردهی است. این درخت 30 متر ارتفاع دارد و معمولاً از سال سوم شروع به میوه دادن می کنند. عملکرد این نوع درخت حدود 12 تن در 2 هکتار است که مقدار مناسبی است.

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید.  در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال گردو دیرگل به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید. به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *